[E34A 1.8TD] Świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 18-08-2008, 19:31 [E34A 1.8TD] Świece żarowe
|
|
|
Ile amperów powinny mieć świece żarowe do Galanta 1.8TD ?
Dziś byłem u lepszego elektryka i wskazał, że moje świece mają po 20 amperów, każda co daje razem 80 A, a alternator daje maksymalnie 75A....... i podobno z tego powodu pali się regulator w alternatorze....
Ktoś wie ? |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-08-2008, 10:25
|
|
|
Wedle mojej wiedzy, świece żarowe są odpalane na kilka sekund tylko, przed odpaleniem samochodu, żeby rozgrzać .. powietrze ?
Tak czy inaczej nie ma to nic wspólnego z alternatorem, bo po odpaleniu silnika świece się już nie załączają, więc pobierają prąd z akumulatora a nie z alternatora.
W każdym razie ja nie wiem ile powinny mieć amperów Ale ile by nie miały najwyżej szybciej akumulator Ci rozładują a nie -zepsują regulator.
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi, bo z dieslami nie mam prawie nic wspólnego |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 20-08-2008, 21:03
|
|
|
no właśnie muszę Cię poprawić, bo po odpaleniu silnika, świece są jeszcze odpalane przez jakiś czas w cyklach około 2 sekundowych. U mnie obiawiało się to zwolnieniem pracy silnika i przygaszaniem świateł co wskazuje na duże obciążenie dla alternatora.
Teraz nie wiem gdzie kupić świece, w aso czy poszukać gdzieś oryginalnych zamienników..... |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-08-2008, 23:51
|
|
|
zwolnieniem pracy silnika ? diesel nie potrzebuje prądu żeby dobrze działać z tego co wiem |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 21-08-2008, 09:59
|
|
|
No nie potrzebuje, przerabiałem to jak mi padł alternator to ładowałem aku i miałem zawsze dwa odpalenia po czym aku zdychał .
Jak już odpali to zasilanie świec jest z alternatora i jak pobierały od niego 80A to dlatego tak zwalniał bo nie miał siły tyle dawac.
Chyba zadzwonie dziś do aso po świece |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-08-2008, 17:24
|
|
|
Cytat: | zwolnieniem pracy silnika ? diesel nie potrzebuje prądu żeby dobrze działać z tego co wiem |
Czym więcej jest pobierane prądu z alternatora,tym większy stawia opór.
Efektem tego może być zwalnianie silnika.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-08-2008, 08:35
|
|
|
Coś w tym jest |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Alladyn [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 18:36
|
|
|
a ja tam mam na przycisk podrzewanie świec i też jest dobrze hehehhe, i nie musze sie martwic o alternatory ani nic troche aku przygasa hehhe ale nie patrzmy na to
kolegus chcial mi zrobic normalnie automat bo mowi ze wiocha eheheh ale co tam jak tak jest to niech bedzie. |
|
|
|
 |
behemoth25
Nowy Forumowicz
Auto: Galant IV 1.8TD
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-01-2009, 22:15
|
|
|
A czy w takim razie mnie moze ktos pomoc ??? U mnie po przekreceniu stacyjki slychac jak automat sie wlacza, ale na gora dwie sekundy. Po spradzeniu zwykla zarowka jest tak ze owszem prad jest podawany na listwe, ale wlasnie zbyt krotko... Zaczyna mi brakowac pomyslow czego mam szukac... Niestety jestem tylko mechanikiem, a nie elektromechanikiem. O opcji z przelacznikiem tez juz slyszalem ale jestem pedantem i musze miec tak jak nalezy.... Poza tym po podaniu plusa bezposrednio z aku na listwe na okres 8-10 sek. auto pali jak marzenie...
Ma ktoś moze jakies sugestie ??
Za pomoc z góry dziękuję ... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-01-2009, 23:40
|
|
|
Wydaje mi się,że za czas grzania świec odpowiada czujnik.
Jeśli jest uszkodzony,pracuje w trybie awaryjnym.
Podaje wtedy wartość ok.60 stopni.Stąd tak krótki czas grzania.
(tak jest rozwiązane w wielu dieslach)
Jutro postaram się obejrzeć ten silnik,to powiem coś więcej
Poadrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|