Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] padła mi skrzynia w moim galncie
Autor Wiadomość
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
  Wysłany: 20-09-2008, 08:45   [EA5W 2.5] padła mi skrzynia w moim galncie

W zeszły piątek padła mi skrzynia automatyczna w moim galu. Jakieś 1000 km temu robiłem wymianę oleju w skrzyni. Od tygodnia myślę co tam mogło paść i postanowiłem zapytać się na forum czy ktoś nie miał podobnego przypadku. Sytuacja awarii wyglądała następująco jadę, zatrzymuję się, wbijam wsteczny poczułem tylko szarpnięcie i stuk a do głowy przyszła myśl "no to sobie pojechałem" i trzeba było brać samochód na hol i do domu zaciągnąć na szczęście tylko 1,5km to było. Silnik normalnie pali skrzynia głośniej tylko szumi wbicie D czy R lub tip-tronic = zero reakcji. Jeżeli komuś nasuwa się myśl co mogło się stać lub miał podobną sytuacje proszę o wypowiedź lub jakieś informacje. Pozdrawiam
 
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 20-09-2008, 12:57   

Konwerter ci padł, niestety będziesz musiał się liczyć z kosztami w okolicach 2000zł za naprawę, względnie drugą skrzynię kupić. Najlepiej by było zawieść auto do mechanika od skrzyń tylko porządnego i niech ją wyjmie i zdiagnozuje, ale sytuacja którą opisujesz odpowiadała by temu co pisałem powyżej.
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2008, 13:12   

No niestety RoveR ma racje to raczej konwerter ci padł to dosyć częsta usterka w Galantach jak się nie dba o skrzynie. Napisz do Kmera on woził gdzieś konwerter do regeneracji teraz nie pamiętam gdzie ale zapłacił 700zł za regeneracje a wymieniliśmy sami wiec koszta małe no ale będziesz musiał kupić olej do skrzyni znowu i filtr do skrzyni nowy bo jak zmieliło wieloklin to się zasyfił.


Znalazłem firma to Midparts
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 20-09-2008, 13:49   

też tak myślę, że to padł konwerter dzisiaj zabiorę się za rozkręcanie żeby się upewnić bo i tak nie obejdzie się bez wyciągnięcia skrzyni
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-09-2008, 13:55   

nasper,
Witam tak jak mówią moi przedmówcy,prawdopodobnie posypały się zęby wieloklina na sprzęgle hydrokinetycznym,przerabiałem to osobiście na własnej skórze,w sumie koszt regeneracji w porównaniu do kupna nowej części jest niewielki około 700pln i wszystko będzie hulać,najgorszy jest demontaż o ile nie masz pojęcia jak to zrobić,ale jak lubisz się grzebać w mechanice i masz gdzie to zrobić to warto to zrobić samemu,odpadają koszty związane z robocizna,które są nie małe,ja robiłem wspólnie z kolega,łącznie wyszło nam 4 dni pracy nie licząc oczekiwania na regeneracje która z przesyłaniem części trwa około tygodnia,ale w ten sposób zaoszczędziłem sporo pieniędzy na mechaników którzy za taka naprawę biorą sporo pieniędzy,jeżeli zdecydujesz się robić to sam to chętnie podpowiem jak to zrobić i od czego zacząć,w sumie nie jest to trudne jak się wie jak podejść do zagadnienia,jak coś to pisz na PW dam Ci namiary na siebie i pogadamy.
Pozdrawiam Arek.
Z tego co widzę do do firmy do której ja woziłem swój konwerter nie masz daleko około 90km możesz zawieść sam,także powinno Ci to pójść w miarę szybko,2-3 dni i będziesz mógł odebrać osobiście.
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2008, 15:02   

nasper napisał/a:
Jakieś 1000 km temu robiłem wymianę oleju w skrzyni

Jaki masz przebieg?Czy ta wymiana byla pierwszą w tym samochodzie czy juz ktorąś z kolei?
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 20-09-2008, 15:14   

przebieg jest około 170000 to jest prawdopodobnie 2 wymiana ale nie wiem czy przed ściągnięciem z zagranicy nikt nie grzebał przy liczniku ja nim zrobiłem już koło 10000km w kraju chodził jak złoto zalałem nowy olej i było czuć że jest inna lepsza jazda aż tu nie padło.
W skrzyni była zupa mało to co zlałam miało wspólnego z olejem
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2008, 16:38   

jaki dokladnie olej zalales?
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-09-2008, 22:33   

Ja coś dorzucę. 3 tygodnie temu miałem podobną sytuację. Jakieś 500-700 km od wymiany oleju w skrzyni ruszając usłyszałem ŁUP! i samochód stoi. Wrzucam N - cisza. wrzucam D - rrrrrrrrrr. Wrzucam wsteczny - to samo: rrrrrrrr. No, myślę sobie, super. Dopiero co nowy olej w skrzyni a tu już zmieliło konwerter. Kolega mnie zholował do mechanika i co się okazało? Zmieliło, owszem, ale nie konwerter tylko blokadę na półosi i półoś wyskoczyła z przegubu (zewnętrznego). Ten dźwięk - rrrrrr - pochodził z wieloklina półosi trącego o gniazdo w przegubie.
Bardzo łatwo to sprawdzić: skręć max koła w jedną stronę, wrzuć D i sprawdź, czy któraś półoś się kręci (oczywiście zaciągnij ręczny). Jeżeli tak, to masz to samo, (zdecydowanie tańsza wersja).
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 20-09-2008, 23:05   

Jestem już w domu w poniedziałek skrzynia będzie na stole tak mi się wydaje bynajmniej. Już odpowiadam jaki olej zalałem był to mobil ATF 3 i to się chyba okazało nie najlepszym rozwiązaniem no i efekt taki jaki jest mam ale też nie mam gwarancji że jest to 2 wymiana i poprzednia właścicielka za granicą mogła nie pilnować przeglądów. Jeżeli natomiast chodzi o dźwięki jakie skrzynia wydawała nie było to rrrrrrrrrrrr na D lub na R tylko szum i zero reakcji i jakiejkolwiek jazdy. Przeguby i półosie są całe test na ustawieniu parking przy podniesionym jednym kole wykluczył taką awarie. jutro dzień wolny a w poniedziałek zobaczymy co padło dokładnie w skrzyni. A jak się sypie to się sypie dodatkowo muszę sprawdzić pompę wspomagania i uszczelnić kolumnę kierowniczą. Pozdrawiam
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 21-09-2008, 10:50   

nasper napisał/a:
olej zalałem był to mobil ATF 3 i to się chyba okazało nie najlepszym rozwiązaniem
niestety ale to prawda :? ATF III jest półsyntetykiem i nie nadaje się do tej skrzyni.
Po raz kolejny napiszę że do tej skrzyni tylko i wyłącznie olej Castrol Transmax Z

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 11:18   

W TYM temacie Bartek, dobrze to opisał cyt"..łojezu....... równie dobrze mógł naszczać do środka......."
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2008, 11:55   

Witam.Jaką metodą wymieniałeś ten olej?.Dynamiczna,czy statyczną,i ile literków Ci weszło do skrzynki?
_________________

 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-09-2008, 12:31   

roch_27 napisał/a:

Po raz kolejny napiszę że do tej skrzyni tylko i wyłącznie olej Castrol Transmax Z



a nie diaqueen sp III?
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 21-09-2008, 12:56   

Zhan napisał/a:

a nie diaqueen sp III?
też może być ;) - zobacz co napisał Bartek w poście wskazanym przez Trawkins'a ;) Albo ten albo Transmax Z :)


pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.