[CA1A 1.3] Brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20-09-2008, 23:14 [CA1A 1.3] Brak iskry
|
|
|
Witam !
Podczas jazdy a dokładnie zmiany z pierwszego na drugi bieg zgasł mi samochód.
Próbowałem zapalać ale nic z tego ...
Standardowo po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka CE – kilka sekund i gaśnie tak jak powinno być. Nawet, gdy kręciłbym rozrusznikiem 10 sekund to się nie zapali CE.
Czyli nie zgłasza żadnego błędu ?
Wiec w pierwszej kolejności wykręciłem świece i całkowity brak iskry.
Zdjąłem kopułkę, ale wszystko wyglądało dobrze – profilaktycznie wyczyściłem palec i styki bo minimalnie troszkę białego nalotu było – auto dalej nie zapala.
Wymontowałem komputer żeby sprawdzić kondensatory, ale wygląda jak by z fabryki wyjechał – wszystko OK.
Co mogę jeszcze zrobić zanim wymontuje aparat zapłonowy ( w ogóle jak to dobrze zrobić i czy potem musze regulować zapłon), czy da się cos miernikiem zmierzyć?
Zaraz za kopułka (chyba do aparatu) wchodzi kilka przewodów i jest to podłączone dość dużą wtyczką. – jakie powinny być tam wartości napięć jak bym chciał to zmierzyć ?
Co w ogóle dalej sprawdzać?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-09-2008, 00:11
|
|
|
Zostaje zobaczyć aparat zapłonowy, najlepiej przełożyć z innego.
Do ego jeszcze proponuje zobaczyć czy pasek rozrządu jest na swoim miejscu |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-09-2008, 00:35
|
|
|
docencik87 napisał/a: | Zostaje zobaczyć aparat zapłonowy, najlepiej przełożyć z innego.
|
raczej przełożyć ten, DO innego i sprawdzić czy tamten jeździ normalnie. Żeby czasem coś nie uszkodziło dobrego aparatu w Twoim colcie. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-09-2008, 10:41
|
|
|
oko_81, sprawdź jeszcze czy na kopułce jest iskra. Wyjmij kabel z kopułki i tak jak sprawdzałeś ze świecą.
oko_81 napisał/a: | w ogóle jak to dobrze zrobić i czy potem musze regulować zapłon | Żeby nie musieć regulować zapłonu wydrap kreskę na aparacie i na głowicy. Aparat jest przykręcony na dwóch śrubach do głowicy i wystarczy je odkręcić i wyjąć aparat.
Sprawdzałeś iskrę na wszystkich czterech świecach? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21-09-2008, 15:47
|
|
|
Więc tak:
Do aparatu wchodzą 2 wiązki przewodów:
- jedna mniejsza - tam mam 12V - czyli chyba tak powinno byc,
- druga wieksza - 6 pinowa - i mam odpowednio 0V, 12V, 5V, 5V, 0V, 0V - czy tak powinno to wygladać ? Chyba tak ?
Wiec wynika ze aparat zapłonowy jest uszkodzony ... czy ten aparat to jest część naprawialna ?
Czy idzie jakies podzespoły w nim wymieniać ?
Da sie jakos sprawdzić co jest w nim uszkodzone ?
Wogole jak jest ten aparat zbudowany ?
Jakies schematy ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 24-09-2008, 09:46 ]
Auto juz sprawne
Uszkodzona była cewka - miała zwarte odwody - pierwotny i wtórny.
Koszt naprawy 110 zł
Pozdrawiam i dzieki za pomoc ! |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2008, 07:19
|
|
|
Po wymianie cewki powinieneś jeszcze sprawdzić sobie zapłon - chyba że zaznaczyłeś sobie pozycję aparatu względem mocowania na obudowie silnika i przykręciłeś tak jak było przed zdjęciem. |
|
|
|
 |
|