Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-09-2007, 13:20
[CJ1A 1.3] Colt 4G13 z 1997 roku - wysokie spalanie
Autor Wiadomość
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2006, 08:43   [CJ1A 1.3] Colt 4G13 z 1997 roku - wysokie spalanie

Witam serdecznie. Problemem mojego Colta 1,3 12v z 1997 roku (silnik 4G13) jest dośc wysokie spalanie. Obecnie przy bardzo dobrej pogodzie w mieście mój Colt pali 9 litrów/100km co jak na silnik 1,3 wydaje mi się dość dużo (golf II 1.6 spalał mi ok 7,5-8). Ssanie wyłącza sie dość szybko, połowę drogi do pracy "zjeżdżam na luzie", nie kręcę go powyżej 3,5 rpm. Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-05-2006, 08:52   

Porównaj sobie ze
Spiritmonitor
a może lambda pada?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2006, 09:11   

Laki023, mialem colta 4G13, nie palil mniej niz 8,5-9 litrow w miescie.

Cytat:
nie kręcę go powyżej 3,5 rpm


to moze byc przyczyna - silnik lubi wysokie obroty, na niskich sie meczy a zjezdzanie na luzie nic Ci nie da, lepiej na biegu, hamując silnikiem

obecnie mam 4G92 i pali mniej (jak nie deptam :twisted: :twisted: )
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 16-05-2006, 12:50   

Wysokie spalnia 4G13....

Nie Ty pierwszy i nie ostatni... a slniki z reguły delikatne na ustawienia itd...

4G13 - Jeździ nim moja Mama - trasa poniżej 6l/100km, miasto i dookoła komina około 7 litrów... jak to robi nie pytajcie nie wiem.... jedyne co udało mi sie z Mamy wyciągnąć to to że na trasie nie przekraczała 140km/h :roll:
Fakt faktem że sam i tylko sam grzebie oraz doglądam autka... ustawienia, przeglądy itd...

Co bym zrobił w przypadku wysokiego spalania??? juz pisze...

Podpięcie do kompa... iiii

- sprawdzenie działania sondy lambdy
- sprawdzenie drożności wydechu (w szczególności katalizator)
- sprawdzenie ustawienia TPS
- sprawdzenie termostatu (temperatur itd...)
- sprawdzenie przewodów WN
- sprawdzenie świec WN (wymiana)
- sprawdzenie działania cewki)
- sprawdzenie stanu technicznego palca i kopułki
- sprawdznie działania wtrysków
- zmina stacji benzynowej na inna - może lepszą... zalać np: 98octan
- luzy zaworowe

Zrobic to wszystko i wtedy jak coś to marudzić...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2006, 13:01   Re colt 4G13 z 1997 roku - wysokie spalanie

Odnośnie podpięcia do komputera problemem jest brak programu diagnostycznego, bo kabel już mam zrobiony. Jeżeli ktoś posiada takowy to będę wdzięczny. Nie wiem czy ten program działałby z moim miśkiem : http://www.phobia.net/~dsm4sale/tmo/
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2006, 19:48   

Polecam ten -> http://www.mitsubishi-gra...p?p=42938#42938 temat.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2006, 08:26   

Dziwne wszystkim tyle palą, a mi mniej. Jest na to sposób licznik z obrotomierzem. Żeby 4G13 był ekonomiczny nie wolno przekraczać 2500-2900 obrotów. Wtedy macie spalanie w mieście 7-7,5l/100km a na trasie ostatnio zrobiłem 5,59l/100km.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 09:19   

wichura1 napisał/a:
Żeby 4G13 był ekonomiczny nie wolno przekraczać 2500-2900 obrotów. Wtedy macie spalanie w mieście 7-7,5l/100km a na trasie ostatnio zrobiłem 5,59l/100km.


dokłądnie niby mówią że to zamulanie silnika itp... ale ja to potwierdzam to działa :)
mi po mieście spadala wg. spirit monitora jak i bez niego 8 - 9 litrów przy czym czasem przekraczam te 3000 (nawet się czasem zdarza 7000 :) )
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 22-05-2006, 13:53   

No ja sobie wyżej swoją wypowiedzią żartóe NIE stroiłem... pisałem to jak najbardziej poważnie... jak i sprawa spalania, tak i usterki które mogą powodować wysokie spalania...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 14:00   

Romel - a co powiesz o zakresach proędkości obrotowych, zalecanych do oszczędnej jazdy. Bo już spotkałem się z dwoma opiniami - jedna to mulenie poniżej 3000 rpm, a druga to konsekwentne kręcenie (ale nei duszenei) do 4000...
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 22-05-2006, 14:41   

hmm...

Wszystko zalezy od silnika, i oczywiście od samego kierowcy...bo:

Jak jedziesz sobie 60-70 na 5 biegu i wciskasz do deski bo chcesz wyprzedzisz to to jest wtedy maksymalne mulenie jakie sobie mozna wyobrazić... silnik tak dostaje po rajtach że aż skwierczy....owszem pozbiera sie jakos - ale jakim kosztem.....
3000obr - to jest około 100km/h - i uważam że to jest jak najbardziej optymlne i zdrowe dla sinika obroty... to co piszę +/- 500obr/min, ale dodam że na podtrzymanie prędkości... na rozpędzanie itd... i tak trzeba przyredukować...

Ja sam osobiście używam praktycznie całego zakresu obrotów... staram sie ogólnie utrzymywac silnik w obrotach nie niższych niz 3000obr/min - i na DOHC czy to 1,6 czy to 1,8 (GTI) uzyskuje najlepsze i najekonomiczniejsze wyniki jeśli chodzi o spalanie....

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 14:53   

ROMEL napisał/a:
staram sie ogólnie utrzymywac silnik w obrotach nie niższych niz 3000obr/min - i na DOHC czy to 1,6 czy to 1,8 (GTI) uzyskuje najlepsze i najekonomiczniejsze wyniki jeśli chodzi o spalanie....
No właśnie. Gdy kręcę Misia (CA0 4G13) do 4000 rpm uzyskuję spalanie niższe o 0,5-0,8 l/100 niż wówczas, gdy kręcę do 3000 rpm.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2006, 21:14   

No tak sorry zapomniałem że ja mam niżej niż w Colcie maksymalny moment (już przy 3000rpm). :oops:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 21:23   

Colt Ca0 z 4G13 ma maksymalny moment przy bodaj 3.150 rpm.
A propos momentu obrotowego. Kilkakrotnie spotkałem się z określeniem "jazda momentem obrotowym" lub "jazda w okolicach maksymalnego momentu obrotowego". Co to właściwie znaczy? Dociągnięcie do maksymalnego momentu obrotowego i wrzucenie wyższego bieegu czy też może dokręcenie wyżej do takiej prędkości obrotowej, by po wrzuceniu wyższego biegu wskazówka obrotomierza opadła właśnie w okolice maksymalnego momentu?
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 22:50   

najekonomiczniejsza jazda to taka, ktora zawiera sie w zakresie obrotow miedzy maksymalnym monentem a maksymalna mocą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.