Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zamulony Colt
Autor Wiadomość
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29-09-2008, 15:58   [CA1A 1.3] Zamulony Colt

Witam!
Problemów część II
Musiałem wymienić cewkę w aparacie zapłonowym – stara całkowicie umarła.
No to kupiłem nową – rozkręciłem aparat od kopułki – zamontowałem nową - auto odpala, wszystko porządku.
Lecz po kilku kilometrach podczas przyśpieszania auto zaczyna szarpać, dusić się. Nie można dodać raptownie gazu bo silnik zaczyna ryczeć i obroty spadają. Na luzie podobna sytuacja – jako tako wejdzie na 5 tyś. obr/min ale nic więcej.
Lecz gdybym powolutku dodawał gazu to bez żadnych problemów wejdzie na obroty do końca. Po prostu nie można raptownie dodać gazu.
Natomiast na zimnym silniku – zaraz po odpaleniu z rana auto przyśpiesza i jeździ normalnie.
Sprawdziłem już zapłon, przewody, kondensatory w komputerze, świece, kopułę, zawory…
Komputer błędów nie pokazuje.
Na pewno nie jest to wina pompy paliwa, bo na gazie to samo…
Gdzie szukać usterki?
Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez karolgt 29-09-2008, 18:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-09-2008, 17:57   

A nie pokręciłeś przypadkiem kąta wyprzedzenia zapłonu ? Zobacz czy nie dymi na czarno z rury, bo objaw może wskazywać na zalewanie się paliwem, bądź też dokladnie na odwrót.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-09-2008, 19:05   

A świece wymienione?
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2008, 19:41   zamulony colt

O.K jedno jest pewne zapłon został przestawiony jesli na zimnym silniku jezdzi normalnie to dlatego ze czesc paliwa osadza sie na zimnych sciankah cylindrow i dla tego colcik sie nie zalewa.
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29-09-2008, 20:27   

Świece wymienione
Zapłon nieprzestawiłem ale profilaktycznie sprawdziłem - ustawiony prawidłowo
 
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2008, 22:38   zamulony colt

No to trzeba sprawdzic przepływomirz.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 29-09-2008, 23:00   

4g63colt, w CA1A nie ma przepływomierza tylko map sensor.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-09-2008, 11:51   

Nikt nie ma żadnych pomysłów ?
 
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-09-2008, 11:53   

Sprawdź jeszcze sondę Lambda.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2008, 19:15   zamulony colt

O.K nie spojżałem na kod silnika.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-10-2008, 01:25   

oko_81 napisał/a:
Nikt nie ma żadnych pomysłów ?
oko_81, dowiedz się jak to jest z tą podmianką aparatów zapłonowych. Skoro u Ciebie jest inna kopułka, palec, moduł i w ogóle budowa aparatu to czy cały aparat podejdzie od Colta/Lancera z drugim typem aparatu i czy nie będzie problemu z ECU. Czy wymiary są takie same obu aparatów, czy przy podmianie nic się nie rozcieknie (w końcu aparat jest obracany wałkiem rozrządu) itd. oko_81, sprawdź jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu, pamiętaj o złączu do masowania. Ustaw też aparat np na 6 lub 7° co troszkę przyspieszy zapłon i zobacz jak się wtedy będzie zachowywał Colt.

Jak już będziesz wiedział, to zapraszam znowu :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 05-10-2008, 21:06   

Wszystko się wyjaśniło ...
Nowo kupiona cweka była uszkodzona i to ona powodowała takie zamulenia auta ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.