Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Kmer
16-10-2009, 18:35
[EAx 97-04] kupno galanta
Autor Wiadomość
Den 
Nowy Forumowicz

Auto: BMW
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-10-2008, 16:12   [EAx 97-04] kupno galanta

Witam forumowiczów. Teraz jestem posiadaczem BMW 518 z 94 roku. chciałbym zmienić auto i postanowiłem spełnić dawne marzenie i kupić galanta z 98 roku z silnikiem 2.0 Wiadomo że przeciąga ten model szeroką maską agresywnym poglądem i czemuś zawsze przód tego auta przypominał mi rekina. Co możecie powiedzieć o tym aucie głównie zwracam się do posiadaczy tych aut już od dłuższego czasu. interesuje mnie jakie są problemy i koszty utrzymania tego auta. w jakiej cenie są elementy wymienne tzn. klocki hamulcowe, wahacze, tuleje, filtry, elementy zawieszenia np. amortyzatory, końcówki i inne. jak z spalaniem? czy są problemy z elektroniką? zamierzam sprowadzić auto z Niemiec przeglądałem stronki niemieckie i widzę że można kupić w Niemczech interesujące mnie auto w granicach 4000euro. są nawet i za 2500-3000. słyszałem że to auto różni się od innych szybką dynamiką. jak z przestrzenią czy dużo miejsca w środku dla pasażerów? głównie interesuje mnie sedan. jak chodzą te silniki na gazie i czy jest sens zakładać sekwencję?
Dziękuję za każdą odpowiedź
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 02-10-2008, 16:22   

Witam

Na początek zobacz jakie silniki były dostępne w Galancie ;)

1.EA6x - 2,0 TD
2.EA2x - 2,0 16v,
3.EA3x - 2,4 GDI
4.EA5x - 2,5 V6

Pierwszy silnik 2.0 TD 4D68T - nie polecam osobiście za małe osiągi (90KM) dodatkowo w silnikach tych zdarzają się defekty naciągu paska :doubt:
Spalanie w trasie około 7 litrów ropy.

Drugi silnik 2,0 16v 4G63 - silnik benzynowy (moc w zależności od rocznika - 136 KM lub 133 KM) całkiem przyzwoite osiągi oraz spalanie. Można też zamontować instalacje LPG (najlepiej sekwencje) wtedy koszty eksploatacji jeszcze bardziej się obniżą :)
Z dostępnością części nie ma najmniejszego problemu .

Trzeci silnik 2,4 GDI 4G64 (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) - (moc w zależności od rocznika - 150 KM lub 144 KM) dynamiczny silnik (moment obr 225Nm/3500 rpm)> spalanie w mieście w okolicach 9,5-10 l. Silnik ten jest bardzo czuły na złe paliwo. Nie nadaje się do instalacji LPG- co prawda istnieje taka możliwość ale koszt takiej instalacji to 10k pln :doubt:
Jeżeli chodzi o części - podstawowe części eksploatacyjne są dostępne, jednak ceny niektórych z nich nie należą do tanich :doubt:

Czwarty silnik 2,5 V6 6A13 - moim zdaniem najlepszy :lol: - (moc w zależności od rocznika - 163 KM lub 161 KM) dynamiczny silnik (niezły moment obrotowy 223Nm/4500 rpm) wysoka kultura pracy, super dźwięk 8-) . Spalanie w mieście w okolicach 12 l. Jednak silnik ten bardzo dobrze znosi instalacje LPG. Jeżeli decydujesz się na instalację gazową do tego silnika to tylko i wyłącznie sekwencja :!:

Jeżeli chodzi o zawieszenie - wszystkie wymienione modele mają takie same. Różnią się w detalach typu półośki itp.

Jeżeli miałbym wybierać to między 2,0 16v lub 2,5 V6 ;)
Musisz jednak pamiętać, że w 2,0 16v masz tylko 4 tłoki, świece, 16 popychaczy - natomiast w 2,5 V6 świec już jest 6 szt (platynowe) 24 popychacze ;) Koszt wymiany rozrządu będzie droższy w 2,5 V6 - jednak i tak uważam że warto - zwłaszcza, że spalanie V6 nie jest aż tak wielkie w porównaniu z 2,0 a radość z jazdy V6 jest dużo lepsza :lol:

Den napisał/a:
jak chodzą te silniki na gazie
spisują się :thumbleft: Jednak jak już wspomniałem tylko sekwencja ;)
Den napisał/a:
i czy jest sens zakładać sekwencję?
ma sens żeby później nie mieć niepotrzebnych problemów :)

pozdro :
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Rajax 
Nowy Forumowicz

Auto: BMW E46
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 23:25   Co z tymi popychaczami

Nie bede otwierał nowego wątku. Co z tymi popychaczami, bo czytałem że nie są najmocniejszą stroną. Rozumiem że chodzi o popychacze zaworowe czyli wystarczy "tylko" głowicę zrzucać. Rozważam 2,5 lub 2,0 benzynę, czy w tych silnikach jednakowo lecą popychacze? i po jakim przebiegu spodziewać się że będą do roboty.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2008, 23:50   

Rajax napisał/a:
Co z tymi popychaczami
w silniku 2.4 lubieja klepac na wolnych obrotach . w tych wersjach co rozwazasz nie powinno byc problemow chyba ze ktos ewidentnie nie dbal o auto , moje auto ma 225 tys km i ich nie slychac
 
 
Rajax 
Nowy Forumowicz

Auto: BMW E46
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2008, 00:49   

ok, dzięki wielkie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.