 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Kmer 16-10-2009, 18:35 |
[EAx 97-04] kupno galanta |
Autor |
Wiadomość |
Den
Nowy Forumowicz
Auto: BMW
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-10-2008, 16:12 [EAx 97-04] kupno galanta
|
|
|
Witam forumowiczów. Teraz jestem posiadaczem BMW 518 z 94 roku. chciałbym zmienić auto i postanowiłem spełnić dawne marzenie i kupić galanta z 98 roku z silnikiem 2.0 Wiadomo że przeciąga ten model szeroką maską agresywnym poglądem i czemuś zawsze przód tego auta przypominał mi rekina. Co możecie powiedzieć o tym aucie głównie zwracam się do posiadaczy tych aut już od dłuższego czasu. interesuje mnie jakie są problemy i koszty utrzymania tego auta. w jakiej cenie są elementy wymienne tzn. klocki hamulcowe, wahacze, tuleje, filtry, elementy zawieszenia np. amortyzatory, końcówki i inne. jak z spalaniem? czy są problemy z elektroniką? zamierzam sprowadzić auto z Niemiec przeglądałem stronki niemieckie i widzę że można kupić w Niemczech interesujące mnie auto w granicach 4000euro. są nawet i za 2500-3000. słyszałem że to auto różni się od innych szybką dynamiką. jak z przestrzenią czy dużo miejsca w środku dla pasażerów? głównie interesuje mnie sedan. jak chodzą te silniki na gazie i czy jest sens zakładać sekwencję?
Dziękuję za każdą odpowiedź |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 02-10-2008, 16:22
|
|
|
Witam
Na początek zobacz jakie silniki były dostępne w Galancie
1.EA6x - 2,0 TD
2.EA2x - 2,0 16v,
3.EA3x - 2,4 GDI
4.EA5x - 2,5 V6
Pierwszy silnik 2.0 TD 4D68T - nie polecam osobiście za małe osiągi (90KM) dodatkowo w silnikach tych zdarzają się defekty naciągu paska
Spalanie w trasie około 7 litrów ropy.
Drugi silnik 2,0 16v 4G63 - silnik benzynowy (moc w zależności od rocznika - 136 KM lub 133 KM) całkiem przyzwoite osiągi oraz spalanie. Można też zamontować instalacje LPG (najlepiej sekwencje) wtedy koszty eksploatacji jeszcze bardziej się obniżą
Z dostępnością części nie ma najmniejszego problemu .
Trzeci silnik 2,4 GDI 4G64 (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) - (moc w zależności od rocznika - 150 KM lub 144 KM) dynamiczny silnik (moment obr 225Nm/3500 rpm)> spalanie w mieście w okolicach 9,5-10 l. Silnik ten jest bardzo czuły na złe paliwo. Nie nadaje się do instalacji LPG- co prawda istnieje taka możliwość ale koszt takiej instalacji to 10k pln
Jeżeli chodzi o części - podstawowe części eksploatacyjne są dostępne, jednak ceny niektórych z nich nie należą do tanich
Czwarty silnik 2,5 V6 6A13 - moim zdaniem najlepszy - (moc w zależności od rocznika - 163 KM lub 161 KM) dynamiczny silnik (niezły moment obrotowy 223Nm/4500 rpm) wysoka kultura pracy, super dźwięk . Spalanie w mieście w okolicach 12 l. Jednak silnik ten bardzo dobrze znosi instalacje LPG. Jeżeli decydujesz się na instalację gazową do tego silnika to tylko i wyłącznie sekwencja
Jeżeli chodzi o zawieszenie - wszystkie wymienione modele mają takie same. Różnią się w detalach typu półośki itp.
Jeżeli miałbym wybierać to między 2,0 16v lub 2,5 V6
Musisz jednak pamiętać, że w 2,0 16v masz tylko 4 tłoki, świece, 16 popychaczy - natomiast w 2,5 V6 świec już jest 6 szt (platynowe) 24 popychacze Koszt wymiany rozrządu będzie droższy w 2,5 V6 - jednak i tak uważam że warto - zwłaszcza, że spalanie V6 nie jest aż tak wielkie w porównaniu z 2,0 a radość z jazdy V6 jest dużo lepsza
Den napisał/a: | jak chodzą te silniki na gazie | spisują się Jednak jak już wspomniałem tylko sekwencja
Den napisał/a: | i czy jest sens zakładać sekwencję? | ma sens żeby później nie mieć niepotrzebnych problemów
pozdro : |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Rajax
Nowy Forumowicz
Auto: BMW E46
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2008, 23:25 Co z tymi popychaczami
|
|
|
Nie bede otwierał nowego wątku. Co z tymi popychaczami, bo czytałem że nie są najmocniejszą stroną. Rozumiem że chodzi o popychacze zaworowe czyli wystarczy "tylko" głowicę zrzucać. Rozważam 2,5 lub 2,0 benzynę, czy w tych silnikach jednakowo lecą popychacze? i po jakim przebiegu spodziewać się że będą do roboty. |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2008, 23:50
|
|
|
Rajax napisał/a: | Co z tymi popychaczami | w silniku 2.4 lubieja klepac na wolnych obrotach . w tych wersjach co rozwazasz nie powinno byc problemow chyba ze ktos ewidentnie nie dbal o auto , moje auto ma 225 tys km i ich nie slychac |
|
|
|
 |
Rajax
Nowy Forumowicz
Auto: BMW E46
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-12-2008, 00:49
|
|
|
ok, dzięki wielkie |
|
|
|
 |
|
|