Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Serek
06-11-2009, 08:49
Instalacja CA w EA5A
Autor Wiadomość
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
  Wysłany: 05-10-2008, 14:54   Instalacja CA w EA5A

Moje pytanie dotyczy drogi prowadzenia kabli napięciowych z komory silnika do kabiny - którędy je najlepiej poprowadzić przez gródź?
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
Ostatnio zmieniony przez tosztotomasz 07-07-2009, 10:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 16:27   

Generalnie zasadą jest to aby droga tego kabla była jak najkrótsza.

Ja poprowadziłem razem z wiązką kabli do bepieczników. Troszkę rozbierania miałem ale nie musiałem robić żadnych dziur i kabel mi się nie przetrze.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-10-2008, 17:42   

Forest_Taft napisał/a:
Generalnie zasadą jest to aby droga tego kabla była jak najkrótsza.
Kabel też nie może lecieć tak jak fabryczna instalka, żeby nie było zakłóceń.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 23:29   

londolut napisał/a:
Forest_Taft napisał/a:
Generalnie zasadą jest to aby droga tego kabla była jak najkrótsza.
Kabel też nie może lecieć tak jak fabryczna instalka, żeby nie było zakłóceń.

Z daleka od fabrycznej instalki kładziemy kable CA,
a jeżeli musza być gdzieś blisko to lepiej żeby sie krzyżowały jednorazowo
niż leciały blisko równolegle na dłuższym odcinku

ważne żeby RCA i zasil. były też jak najdalej od siebie

Wszystko powinno być ładnie opisane w FAQ by Nazar
rozdział 4
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 06-10-2008, 07:48   

To wszystko koledzy to ja już wiem, chodzi o pomysły sprawdzone w praktyce na przejście przez gródź. Którym otworem i gdzie go szukać żeby było dobrze i w miarę bez rzeźbienia?
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 06-10-2008, 09:58   

Kolega Trociniarz przeprowadzał kabel w nadkolu :arrow: >>TU<< masz link do jego tematu zabudowy CA w Galancie ;)

A tu masz fotki poglądowe





Natomiast >>TU<< masz link do tematu, w którym to jego zestaw CA zajął drugie miejsce na eliminacjach w Poznaniu :)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Lukaas 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A `99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-10-2008, 10:04   

Może taka propozycja się Tobie spodoba (tak zrobiłem to w swoim Galu):

- kable napięciowe z komory silnika 2x10mm2 w pancerzu (pcv) pod podwoziem wzdłuż przewodów hamulcowych do zaślepki w dnie bagażnika, pancerz zamocowany do zaślepki na wcisk, dalej gołe kable w izolacji (wzmacniacz mam przymocowany do mniejszej części kanapy).
- przewód 2xRCA od radia w prawo za schowkiem i wzdłuż prawego boku auta pod wykładziną i tą samą drogą cienki przewód remote.
Nie słyszę zakłóceń żadnych także myślę, że w miarę prawidłowo to wykonałem.
Oczywiście na przewodzie + w komorze silnika bezpiecznik 60A w obudowie wodoodpornej.

Pozdrawiam.
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 06-10-2008, 22:05   

O to właśnie mi chodziło. Dzięki Panowie!

[ Dodano: 11-11-2008, 19:08 ]
Odświeżę temat, ponieważ powoli przystępuję do pracy. Dzisiaj spędziłem dzień w bagażniku i wpadło mi do głowy kilka pomysłów. Między innymi na umieszczenie pieca. Wstępnie miał być "przypięty" do tylnej półki w bagażniku ale po wywaleniu całej tapicerki stwierdziłem, że idealnie wejdzie w prawy boczek przykręcony do błotnika. Jest tam całkiem spora przestrzeń, pytanie tylko brzmi czy to odpowiednie miejsce ze wzg. konstrukcyjnych :?: Czy nie zbiera się tam np. wilgoć :?: Po lewej stronie znalazłem całkiem sporą ilość ziemi, która zapewne dostała się tam z wodą. Po prawej jest póki co sucho i czysto.
Pod tapicerką są tam również otwory wentylacyjne, czy to oznacza, że powietrze z kabiny idzie po wewnętrznej stronie błotnika :?: Mógłyb zamknąć w takiej sytuacji piecyk bez martwienia się o chłodzenie.

No i mam jeszcze pytanie odnośnie kabli głośnikowych. Czy są jakieś poważne konsekwencje przedłużania tych kabli, a może w ogóle jest to bez znaczenia :?: Posiadam dość dobry zestaw 3,5mm z poprzedniego auta, okazało się jednak, że jedna z "renomowanych" firm położyła je różnej długości :shock: . Poza tym pewnie będą za krótkie do tego projektu a trochę kosztowały i nie uśmiecha mi się kupować de novo kilkudziesięciu metrów.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-11-2008, 21:07   

Moje spostrzeżenia:

1. zarówno lewe jak i prawe nadkole nadaje się się do ukrycia wzmacniacza
2. kurz, skraplająca się woda, inne cząstki zawarte w powietrzu będą osiadać na piecu
3. zadbaj o prawidłowy montaż (nie przykręcaj bezpośr. do blachy pojazdu)
4. tak, możesz przedłużyć stosując przewody o tej samej średnicy i najlepiej wewn. strukturze (są skręcane, przeplatane, zwykłe)
5. nie wystawiaj pieca na bezpośr. działanie wentylacji komory bagażnika
_________________

 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 12-11-2008, 22:47   

Pozwolisz, że poddam dyskusji twoje punkty, ponieważ nie przekonują mnie do końca.
Serek napisał/a:
1. zarówno lewe jak i prawe nadkole nadaje się się do ukrycia wzmacniacza
2. kurz, skraplająca się woda, inne cząstki zawarte w powietrzu będą osiadać na piecu

To w końcu jest to dobre miejsce czy nie, bo te dwa punkty wzajemnie sobie zaprzeczają. Ponad to - kurz i cząstki osiadać na wzmaku chyba bedą wszędzie, nawet w centrum bagażnika - to jednak jest piec CA więc to nie powinno być dla niego przeszkodą. Popraw mnie jeśli się mylę. Kwestia skraplającej się wody - zamierzam wszystkie możliwe szczeliny uszczelnić ( :roll: ) bitex lub czymś podobnym. Chyba, że masz na myśli
Serek napisał/a:
5. nie wystawiaj pieca na bezpośr. działanie wentylacji komory bagażnika

Nie rozumiem w związku z powyższym dlaczego. W poprzednim aucie miałem wzmak w analogicznym miejscu i nie było z tym problemu. Wydaje mi się, że jeśli nie będzie się tam zbierać woda z nadkoli, warunki powinny być tam całkiem przyzwoite.
Serek napisał/a:
3. zadbaj o prawidłowy montaż (nie przykręcaj bezpośr. do blachy pojazdu)

No co ty, przecież nie wpakuję sobie wkręta w błotnik :wink: Najpierw pójdzie decha na klej a do niej dopiero wzmak.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2008, 00:42   

1. osiadające cząstki występują wewnątrz pojazdu - wniosek - montaż pieca dobierasz wg własnego uznania, biorąc pod uwagę te kryterium.
2. bagażnik jako część nie ogrzewana, szczególnie o tej porze roku, powoduje skraplanie się cząstek wody na ciepłym wzmacniaczu
3. nie wiem jak rozumiesz "bezpośrednie działanie went. bagażnika". Mam na myśli puszkę po jednej ze stron bagażnika, gdzie powietrze nie jest filtrowane i pod zwiększonym ciśnieniem "wdziera" się do środka.
4. co do blachy - to nie jest takie oczywiste. Niestety :D nie wszyscy o tym wiedzą.
_________________

 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 18-11-2008, 08:08   

Serek napisał/a:
nie wiem jak rozumiesz "bezpośrednie działanie went. bagażnika". Mam na myśli puszkę po jednej ze stron bagażnika, gdzie powietrze nie jest filtrowane i pod zwiększonym ciśnieniem "wdziera" się do środka.


hm, może pomyślę nad konstrukcją oddzielającą wzmaka od tego strumienia.

Teraz jest jeszcze jedna kwestia. Chcę wyprowadzić głośnik na tapicerkę, żeby nie grał pod nią. Oczywiście całość na mdf ma być mocowana do blachy drzwi. I teraz problem. Nie chcę robić paneli, jak w zwiazku z tym rozwiązać estetycznie kwestię dziury w tapicerce :?: Czy mogę np. umieścić tapicerkę jako jedną z warstw konstrukcji - blacha :arrow: mdf :arrow: tapicerka :arrow: mdf :arrow: głośnik z maskownicą :?: Czy można to lepiej rozwiązać :?:
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2008, 11:32   

Czy przypadkiem EAx nie posiada gotowych maskownic głośnika? Z tego co pamiętam, jest tam 16 cm woofer.
_________________

 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 18-11-2008, 11:48   

Tak, ale chodzi o to, żeby woofer nie pracował pod tapicerką, a tym samym razem z nią. Wiem, że można zrobić ekran wokół głośnika z jakiejś prasowanki albo gąbki ale można też wywalić gośnik na zewnątrz co będzie najlepszym rozwiązaniem. Pytanie tylko jak to estetycznie zrobić bez budowy całego panela?
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2008, 17:58   

Może to Ci jakoś pomoże

Generalnie u mnie cała tapicerka bedzie przerabiana ale czasowo zrobiłem takie panele
Obiłem to materiałem podbitym gąbką, jak widać kolorystycznie nie bardzo pasuje ale
1) taki miałem pod ręką
2) łatwo się go czyści

Głośnik zamocowany jest do ringu z MDF a MDF do blachy czterema śrubami.
Maskownica nie dotyka kosza głośnika jest ok 5mm przerwy aby nie przenosić większości drgań woofera na tapicerkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.