Zamknięty przez: Serek 06-11-2009, 08:49 |
Instalacja CA w EA5A |
Autor |
Wiadomość |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 05-10-2008, 14:54 Instalacja CA w EA5A
|
|
|
Moje pytanie dotyczy drogi prowadzenia kabli napięciowych z komory silnika do kabiny - którędy je najlepiej poprowadzić przez gródź? |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
Ostatnio zmieniony przez tosztotomasz 07-07-2009, 10:25, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2008, 16:27
|
|
|
Generalnie zasadą jest to aby droga tego kabla była jak najkrótsza.
Ja poprowadziłem razem z wiązką kabli do bepieczników. Troszkę rozbierania miałem ale nie musiałem robić żadnych dziur i kabel mi się nie przetrze. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 05-10-2008, 17:42
|
|
|
Forest_Taft napisał/a: | Generalnie zasadą jest to aby droga tego kabla była jak najkrótsza. | Kabel też nie może lecieć tak jak fabryczna instalka, żeby nie było zakłóceń. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2008, 23:29
|
|
|
londolut napisał/a: | Forest_Taft napisał/a: | Generalnie zasadą jest to aby droga tego kabla była jak najkrótsza. | Kabel też nie może lecieć tak jak fabryczna instalka, żeby nie było zakłóceń. |
Z daleka od fabrycznej instalki kładziemy kable CA,
a jeżeli musza być gdzieś blisko to lepiej żeby sie krzyżowały jednorazowo
niż leciały blisko równolegle na dłuższym odcinku
ważne żeby RCA i zasil. były też jak najdalej od siebie
Wszystko powinno być ładnie opisane w FAQ by Nazar
rozdział 4 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 06-10-2008, 07:48
|
|
|
To wszystko koledzy to ja już wiem, chodzi o pomysły sprawdzone w praktyce na przejście przez gródź. Którym otworem i gdzie go szukać żeby było dobrze i w miarę bez rzeźbienia? |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 06-10-2008, 09:58
|
|
|
Kolega Trociniarz przeprowadzał kabel w nadkolu >>TU<< masz link do jego tematu zabudowy CA w Galancie
A tu masz fotki poglądowe
Natomiast >>TU<< masz link do tematu, w którym to jego zestaw CA zajął drugie miejsce na eliminacjach w Poznaniu
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Lukaas
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A `99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-10-2008, 10:04
|
|
|
Może taka propozycja się Tobie spodoba (tak zrobiłem to w swoim Galu):
- kable napięciowe z komory silnika 2x10mm2 w pancerzu (pcv) pod podwoziem wzdłuż przewodów hamulcowych do zaślepki w dnie bagażnika, pancerz zamocowany do zaślepki na wcisk, dalej gołe kable w izolacji (wzmacniacz mam przymocowany do mniejszej części kanapy).
- przewód 2xRCA od radia w prawo za schowkiem i wzdłuż prawego boku auta pod wykładziną i tą samą drogą cienki przewód remote.
Nie słyszę zakłóceń żadnych także myślę, że w miarę prawidłowo to wykonałem.
Oczywiście na przewodzie + w komorze silnika bezpiecznik 60A w obudowie wodoodpornej.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 06-10-2008, 22:05
|
|
|
O to właśnie mi chodziło. Dzięki Panowie!
[ Dodano: 11-11-2008, 19:08 ]
Odświeżę temat, ponieważ powoli przystępuję do pracy. Dzisiaj spędziłem dzień w bagażniku i wpadło mi do głowy kilka pomysłów. Między innymi na umieszczenie pieca. Wstępnie miał być "przypięty" do tylnej półki w bagażniku ale po wywaleniu całej tapicerki stwierdziłem, że idealnie wejdzie w prawy boczek przykręcony do błotnika. Jest tam całkiem spora przestrzeń, pytanie tylko brzmi czy to odpowiednie miejsce ze wzg. konstrukcyjnych Czy nie zbiera się tam np. wilgoć Po lewej stronie znalazłem całkiem sporą ilość ziemi, która zapewne dostała się tam z wodą. Po prawej jest póki co sucho i czysto.
Pod tapicerką są tam również otwory wentylacyjne, czy to oznacza, że powietrze z kabiny idzie po wewnętrznej stronie błotnika Mógłyb zamknąć w takiej sytuacji piecyk bez martwienia się o chłodzenie.
No i mam jeszcze pytanie odnośnie kabli głośnikowych. Czy są jakieś poważne konsekwencje przedłużania tych kabli, a może w ogóle jest to bez znaczenia Posiadam dość dobry zestaw 3,5mm z poprzedniego auta, okazało się jednak, że jedna z "renomowanych" firm położyła je różnej długości . Poza tym pewnie będą za krótkie do tego projektu a trochę kosztowały i nie uśmiecha mi się kupować de novo kilkudziesięciu metrów. |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-11-2008, 21:07
|
|
|
Moje spostrzeżenia:
1. zarówno lewe jak i prawe nadkole nadaje się się do ukrycia wzmacniacza
2. kurz, skraplająca się woda, inne cząstki zawarte w powietrzu będą osiadać na piecu
3. zadbaj o prawidłowy montaż (nie przykręcaj bezpośr. do blachy pojazdu)
4. tak, możesz przedłużyć stosując przewody o tej samej średnicy i najlepiej wewn. strukturze (są skręcane, przeplatane, zwykłe)
5. nie wystawiaj pieca na bezpośr. działanie wentylacji komory bagażnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 12-11-2008, 22:47
|
|
|
Pozwolisz, że poddam dyskusji twoje punkty, ponieważ nie przekonują mnie do końca.
Serek napisał/a: | 1. zarówno lewe jak i prawe nadkole nadaje się się do ukrycia wzmacniacza
2. kurz, skraplająca się woda, inne cząstki zawarte w powietrzu będą osiadać na piecu |
To w końcu jest to dobre miejsce czy nie, bo te dwa punkty wzajemnie sobie zaprzeczają. Ponad to - kurz i cząstki osiadać na wzmaku chyba bedą wszędzie, nawet w centrum bagażnika - to jednak jest piec CA więc to nie powinno być dla niego przeszkodą. Popraw mnie jeśli się mylę. Kwestia skraplającej się wody - zamierzam wszystkie możliwe szczeliny uszczelnić ( ) bitex lub czymś podobnym. Chyba, że masz na myśli
Serek napisał/a: | 5. nie wystawiaj pieca na bezpośr. działanie wentylacji komory bagażnika |
Nie rozumiem w związku z powyższym dlaczego. W poprzednim aucie miałem wzmak w analogicznym miejscu i nie było z tym problemu. Wydaje mi się, że jeśli nie będzie się tam zbierać woda z nadkoli, warunki powinny być tam całkiem przyzwoite.
Serek napisał/a: | 3. zadbaj o prawidłowy montaż (nie przykręcaj bezpośr. do blachy pojazdu) |
No co ty, przecież nie wpakuję sobie wkręta w błotnik Najpierw pójdzie decha na klej a do niej dopiero wzmak. |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2008, 00:42
|
|
|
1. osiadające cząstki występują wewnątrz pojazdu - wniosek - montaż pieca dobierasz wg własnego uznania, biorąc pod uwagę te kryterium.
2. bagażnik jako część nie ogrzewana, szczególnie o tej porze roku, powoduje skraplanie się cząstek wody na ciepłym wzmacniaczu
3. nie wiem jak rozumiesz "bezpośrednie działanie went. bagażnika". Mam na myśli puszkę po jednej ze stron bagażnika, gdzie powietrze nie jest filtrowane i pod zwiększonym ciśnieniem "wdziera" się do środka.
4. co do blachy - to nie jest takie oczywiste. Niestety nie wszyscy o tym wiedzą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 18-11-2008, 08:08
|
|
|
Serek napisał/a: | nie wiem jak rozumiesz "bezpośrednie działanie went. bagażnika". Mam na myśli puszkę po jednej ze stron bagażnika, gdzie powietrze nie jest filtrowane i pod zwiększonym ciśnieniem "wdziera" się do środka. |
hm, może pomyślę nad konstrukcją oddzielającą wzmaka od tego strumienia.
Teraz jest jeszcze jedna kwestia. Chcę wyprowadzić głośnik na tapicerkę, żeby nie grał pod nią. Oczywiście całość na mdf ma być mocowana do blachy drzwi. I teraz problem. Nie chcę robić paneli, jak w zwiazku z tym rozwiązać estetycznie kwestię dziury w tapicerce Czy mogę np. umieścić tapicerkę jako jedną z warstw konstrukcji - blacha mdf tapicerka mdf głośnik z maskownicą Czy można to lepiej rozwiązać |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2008, 11:32
|
|
|
Czy przypadkiem EAx nie posiada gotowych maskownic głośnika? Z tego co pamiętam, jest tam 16 cm woofer. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 18-11-2008, 11:48
|
|
|
Tak, ale chodzi o to, żeby woofer nie pracował pod tapicerką, a tym samym razem z nią. Wiem, że można zrobić ekran wokół głośnika z jakiejś prasowanki albo gąbki ale można też wywalić gośnik na zewnątrz co będzie najlepszym rozwiązaniem. Pytanie tylko jak to estetycznie zrobić bez budowy całego panela? |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2008, 17:58
|
|
|
Może to Ci jakoś pomoże

Generalnie u mnie cała tapicerka bedzie przerabiana ale czasowo zrobiłem takie panele
Obiłem to materiałem podbitym gąbką, jak widać kolorystycznie nie bardzo pasuje ale
1) taki miałem pod ręką
2) łatwo się go czyści
Głośnik zamocowany jest do ringu z MDF a MDF do blachy czterema śrubami.
Maskownica nie dotyka kosza głośnika jest ok 5mm przerwy aby nie przenosić większości drgań woofera na tapicerkę. |
|
|
|
 |
|