Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szczęki Hamulcowe -> problem z tłoczkiem
Autor Wiadomość
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
  Wysłany: 20-05-2006, 18:08   Szczęki Hamulcowe -> problem z tłoczkiem

Witam Panów i Panie


Temat sprawy: Hamulce Tarczowe
Samochód: MGalant 1.8TD '92


Ino mój samochodzik ostatnimi czasy coraz głośniej piszczał podczas powolnego toczenia się w korkach miasta Wrocław. Także przy hamowaniu. Pierwsza myśl -> Wymiana klocków hamulcowych. Dziś zakupiłem odowiednie i zabrałem się za montaż/demontaż nowych klocków.
Moim błędem było to, że nie sprawdziłem ich stan przed zakupem :? . Okazało się ze klocki oK ale...
Po podniesieniu lewarkiem autka przy prawym przednim K i zabawie tylu: Ty naciskaj na hamulec, a ja pokręce kołem, wyszło, że coś nie tak z odbijaniem szczęk.
Dobrałem sie do szczęk hamulcowych i oto co zobaczyłem:
:shock: :? 8)

a co sądzicie o mej tarczy :)



No i tak sie zastanawiam co z tym zrobić. Na allegro szczęki używane są do 100 zł, nowe szczęki to koszt jedyne 485 zł z Vat :) . Na stronach z częściami do Gala znalazłem jakieś recepturki do cylinderków hamulcowych (ale to chyba do bębnów).
Bo tu widać walniętą gumkę, a w środku widać pełno nazbieranego syfu, co napewno upośledza pracę tego tłoczka :roll:

Co forumowicze radzą ? A ja w tym czasie ide pogżebać przy wydechu, bo sie tłucze przy wybojach :P Ciao all 8)

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez WeinMaster 20-05-2006, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiu-bisi
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2006, 18:27   

ja powiem tak: wypychamy stary tłoczek za pomocą pedału hamulca, zdejmujemy cały zacisk z auta, czyścimy dokładnie tłoczek oraz cylinderek i patrzymy czy nie mają za dużych wżerów, jeżeli nie mają dokładnie wszystko czyścimy za pomocą drobniutkiego papierka ściernego, a najlepiej ścierniwa, kupujemy zestawik naprawczy w postaci gumki uszczelniającej i osłonki, smarujemy wszystko dokładnie smarem silikonowym(jest taki specjalny do tłoczków hamulcowych) i składamy, Masz, drogi kolego, typowy objaw zapieczenia tłoczka, powód widzę tylko jeden-woda w płynie hamulcowym zrobiła swoje, tłoczek zaczął korodować od wewnątrz i się zatarł w końcu, dlatego też zmień płyn hamulcowy(wszyscy którzy tego regularnie nie robią-bo po co-niech teraz się pocą) jeżeli jednak na tłoczku będą zbyt duze wżery-to niestety tzreba wymienić tłoczek który powinienneś dostać w jc auto, jeżeli będzieś miał szczęście to stary tłoczek da się uratować (po dokładnym oczyszczeniu)i nawet uszczelniacz w śródku też ale jak widzę na zdjęciu tzreba wymienić osłonkę bo ma dziurę(to też mogło spowodować zatarcie tłoczka-woda, sól itd) jeżeli wszystko prawidłowo złożyśz tłoczek powinien dać się wpychać rękoma, i powinien również dać się przekręcać w cylindrze, trochę się rozpisałem ale już to kilka razy przerabiałem, owocnej pracy
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
  Wysłany: 20-05-2006, 23:29   

em, w pełni wyczerpująca odpowiedź :) , dzięki.

Cytat:
Masz, drogi kolego, typowy objaw zapieczenia tłoczka, powód widzę tylko jeden-woda w płynie hamulcowym zrobiła swoje, tłoczek zaczął korodować od wewnątrz i się zatarł w końcu, dlatego też zmień płyn hamulcowy(wszyscy którzy tego regularnie nie robią-bo po co-niech teraz się pocą)


Odp: to jest moj pierwszy samochód, to raz, a dwa mam go dopiero od 2 miesięcy :)

Czyli co, do kupna są napewno recepturki i silikon do hamucow, a co do tłoczka to sie okaże jak kupie gumki... hmm jak kupie gumki i tłoczek bedzie skorodowany to bede musiał kupic i tłoczek, czyli Misiek będzie stał dzień w domu :roll:
Zastanawiam sie jak jest z drugim tłoczkiem..... a moze by tak od razu dwa za jednym razem zrobić i hamulce pomalować na jakiś ciekawy kolor :) jaki polecacie ? :mrgreen:

No nic, na przyszły weekend będę miał co robić, kupie gumki na piątek, a jak sie okaze ze i tłoczek to w sobote kupie tłoczek :) .

A teraz coś na poprawę humoru :P . Tak jak mowiłem po napisaniu postu zabrałem sie za wydech.
Problem, ostatni tłumik urwał się od rury i przy odpalaniu/gaszeniu tłukł się niemiłosiernie (także podczas jazdy), tak sie urwał że nic z niego nie wystawało albo był tak spawany :shock:
No nic, nie mam kasy na nowy tłumik i wątpie by spawanie tego coś by dało na dłuższy okres czasu więc...........

z cyklu "Polak potrafi":

8)
wszystkie prawa zastrzeżone®

Taka prowizorka na dwa miechy do czasu zrobienia tak jak należy (tj. wydania kasy) :)
OKLASKI :!: :!: :!:

Jeszcze raz dzieki za pomoc, dam znać w piątek jak mi poszło


Pozdrawiam
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-05-2006, 23:39   

1. to nie szczeki hamulcowe a zaciski hamulcowe(szczeki sa w hamulcach bebnowych)
WeinMaster napisał/a:
recepturki

2. reperaturki a nie recepturki :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 21-05-2006, 00:43   

hmm, to guma i to guma :P
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2006, 21:40   

Kondom też guma, hehe. :lol:
_________________

 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-05-2006, 23:24   

WeinMaster napisał/a:
z cyklu "Polak potrafi":

8)
wszystkie prawa zastrzeżone®


nie no, powinieneś wygrać konkurs na patent miesiąca..czegoś takiego to ja jeszcze nie widziałem :) trzeba było jeszcze taśmą zawulkanizować :mrgreen:
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2006, 23:33   

huh. nie chcę krakać, ale sądze że "prowizorka" wytrzyma do pierwszej większej dziury... pospawać to i będzie spokój
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 22-05-2006, 09:03   

spoko, własnie przejechałem dziś 120 km (cały Wrocek od wschodu do zachodu) i trzyma się jak malina :P
Jak WeinMaster zrobi prowizorkę to nie ma ch... we wsi, nie ma bata znaczy sie :D


Jak jóż będę robił te hamulce zastanawiam się nad pomalowaniem ich na jakiś ciekawy kolor 8) , co radzicie ?
Z tego co sie zorientowałem są do wyboru trzy: niebieski żółty i czerwony :roll: :?: :?:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-05-2006, 10:20   

Hmmm ja mam czerwony :)
Do zacisków polecam Motipa w spray'u - specjalny do tego celu. Zaciski i bębny przejechałem tylko szczotą drucianą, benzyną i od razu malowanie, trzyma się pięknie.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 10:36   

WeinMaster napisał/a:
Z tego co sie zorientowałem są do wyboru trzy: niebieski żółty i czerwony :roll: :?: :?:
A ja mam czarny i wygląda pięknie i oryginalnie.
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 22-05-2006, 11:14   

zastanawiam sie czy kłaść podkład........ i czy podkład jest odporny na wysoką temp. :roll:

Cytat:
nie no, powinieneś wygrać konkurs na patent miesiąca..czegoś takiego to ja jeszcze nie widziałem trzeba było jeszcze taśmą zawulkanizować


Dzięki :lol: :lol: , a co do taśmy to mozna by cos wykombinować ale nieznam temperatury spalin na tej wysokości wiec nic nie kombinowałem....

Tak w ogóle zastanawiam sie jaka jest jakość spawów robionych przy takim tłumiku, czy czasem "warsztaty" nie robią tego dobrze by znowu do nich zawitać :roll:
Dlatego czas kupić spawarke 8) :idea:
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-05-2006, 11:24   

gregorbu, jakiej firmy masz farbe bo ja też chciałem na czarno. :twisted:
A najlepiej to bym wyczyścił wypolerował i zalakierował bezbarwnym ale nie wiem czy taki sie znajdzie co nie zejdzie w tej temp.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2006, 11:48   

Maciek napisał/a:
gregorbu, jakiej firmy masz farbe bo ja też chciałem na czarno.
Tym razem zastosowałem podkład i zwykły czarny spray Motip. Trzy warstwy podkładu i 5-6 koloru. Poprzednie bębny malowałem Hammerite i też nie narzekałem. Po 1,5 roku wygladały jeszcze o.k. Oczywiście warunek - bębny porządnie oczyszczone i odtłuszczone. Rdzę musialem najpierw zbijać mlotkiem, a dopiero potem bawić się szczotką na wiertarce. Teraz mam nowe bębny, więc problemu nie było.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-05-2006, 12:10   

A widział ktos lakier bezbarwny odporny na działanie wysokich temp?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.