Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to jest? Czyli naped 4x4 raz jeszcze!
Autor Wiadomość
gogo24 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TDI 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 15-11-2008, 19:02   Jak to jest? Czyli naped 4x4 raz jeszcze!

Witam kolezanki koledzy. Od niedawna mam Pajero 2,5TDI 1992(o dziwo w pierwszej budzie) i mam zgryz :evil: mianowicie normalnie jezdzac po ulicach jest naped na tyl 2H, jak przelacze na 4H w terenie jest oki ale jak jade po asfalcie to jest totalna lipa(szczegolnie zawieszenie przednie i uklad kierownicy-na zakretach) i teraz moje pytanie... czy majac dzwignie od napedów w polozeniu 4H jest wlaczona blokada mechanizmu roznicowego czy tylko mam takie dziwne odczucia a moze jestem przewrazliwiony.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-11-2008, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 19:29   

w pierwszej budzie czyli rozmawiamy o Pajero I

W tym aucie nie ma centralnego dyfra więc nie ma co blokować i równocześnie z tym 4H można używać tylko w terenie(tzn. na luźnych nawierzchniach: błoto, śnieg, piach), gdyż nie ma kompensacji obrotów pomiędzy osiami.Tłumacząc na zakręcie każde koło porusza się z inną prędkością i przez to szarpie, nie ma mocy, kiepsko się prowadzi,a po przełączeniu na 2H wszystko wraca do normy
 
 
gogo24 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TDI 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 15-11-2008, 19:38   

Owszem rozmawiamy o Pajero I.Na zakretach wlasnie szarpie w przelozeniu 4H i wg mnie to przez to ze kazde kolo porusza sie z taka sama szybkoscia(na kazdej osi). Kompensacja obrotow miedzy osiami-niebardzo rozumiem:/ po przelaczeniu na 2H wsio jest oki.
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2008, 19:43   

gogo24, bez SS (SuperSelect) nie pojeździsz po czarnym z włączonym 4H :doubt:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
gogo24 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TDI 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 15-11-2008, 19:48   

Dziekowac za szybko odpowiedz:) reasumujac: 2H na czarne, 4H na breje, bloto, piach, snieg ipt. A jeszcze jedno jak nie ma centralnego dyfa jak jest reduktor??!!
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 19:50   

Dokładnie.Każde koło ma od wewnętrznej(od wewnętrznej dlatego że mechanizmy różnicowe są otwarte, czyli moc przekazują na koło o mniejszym zapotrzebowaniu na nią) zakrętu ma tą samą prędkość a pokonuje inną drogę.I tu tkwi problem z powodu braku kompensacji obrotów po między osiami - nie można jeździć po asfalcie z napędem na 4 fajery

Kompensacja - to nic innego jak dopasowywanie odpowiedniej prędkości po między osie, aby nie szarpało

Tu link z dokładnie opisanym przez fachowca działaniem układów napędowych:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2008, 19:52   

Cytat:
gogo24, bez SS (SuperSelect) nie pojeździsz po czarnym z włączonym 4H :doubt:
pojedziesz, pojedziesz... lepiej tego nie robic ale nie jest to niemozliwe jak czytamy u gory :wink:
Jadac na wprost i po rownym nic sie nie stanie. :rolleyes:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-11-2008, 19:56   Re: Jak to jest?

gogo24 napisał/a:
Witam kolezanki koledzy. Od niedawna mam Pajero 2,5TDI 1992(o dziwo w pierwszej budzie) i mam zgryz :evil: mianowicie normalnie jezdzac po ulicach jest naped na tyl 2H, jak przelacze na 4H w terenie jest oki ale jak jade po asfalcie to jest totalna lipa(szczegolnie zawieszenie przednie i uklad kierownicy-na zakretach) i teraz moje pytanie... czy majac dzwignie od napedów w polozeniu 4H jest wlaczona blokada mechanizmu roznicowego czy tylko mam takie dziwne odczucia a moze jestem przewrazliwiony.
Pozdrawiam


Witam na forum :) . 4H używaj tylko w terenie 2H tylko na czarnym. W Twoim Miśku tak jak napisał Hiszpan nie masz SS wszystkie koła obracają się z taką samą prędkością.W terenie nie czujesz tego bo jedziesz wolno i wolno pokonujesz zakręty i dodatkowo każde koło łapie troszkę inne podłoże na czarnym jest tak samo pod każdym kołem.Czy masz w piastach przednich kół sprzęgiełka które można rozłączyć-dźwignia będzie "bezużyteczna" bądź włączyć przedni napęd. Sprawdź jeśli masz takie sprzęgiełka czy aby nie jest tak że jedno włączone a drugie nie. Pozdrówka :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gogo24 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TDI 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 15-11-2008, 19:57   

Bartek to jak ma blokade mechanizmu roznicowego(dyfa) czy nie bo juz sam sie pogubiles;p najpierw piszesz ze nie a potem ze kola od wewn pokonuja krotsza droge od zewn(to akurat wiedzialem;p) sprawa pobieznie zostala wyjasniona wnioski juz sa:)

[ Dodano: 15-11-2008, 19:58 ]
Gene napisał/a:
Cytat:
gogo24, bez SS (SuperSelect) nie pojeździsz po czarnym z włączonym 4H :doubt:
pojedziesz, pojedziesz... lepiej tego nie robic ale nie jest to niemozliwe jak czytamy u gory :wink:
Jadac na wprost i po rownym nic sie nie stanie. :rolleyes:


Tak samo jak 4L byle slalomu nie robic:)

[ Dodano: 15-11-2008, 20:05 ]
jawaldek napisał/a:

Witam na forum :) . 4H używaj tylko w terenie 2H tylko na czarnym. W Twoim Miśku tak jak napisał Hiszpan nie masz SS wszystkie koła obracają się z taką samą prędkością.W terenie nie czujesz tego bo jedziesz wolno i wolno pokonujesz zakręty i dodatkowo każde koło łapie troszkę inne podłoże na czarnym jest tak samo pod każdym kołem.Czy masz w piastach przednich kół sprzęgiełka które można rozłączyć-dźwignia będzie "bezużyteczna" bądź włączyć przedni napęd. Sprawdź jeśli masz takie sprzęgiełka czy aby nie jest tak że jedno włączone a drugie nie. Pozdrówka :)


Tylko pytanie po co mam to rozlaczac?! Z Twojej wypowiedzi wnioskuje ze przy 4H jest blokada mechanizmu roznicowego(dyfa jak to woli), tylko jeszcze jedno powinna byc jakas linka do mostu przedniego przelaczajaca mechanizm roznicowy w moscie(jego okolicach)
Ostatnio zmieniony przez gogo24 15-11-2008, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 20:08   

W nowszych Pajero występuje SS.Aby móc jeździć tym w terenie jest blokada centralnego dyfra i tylnego (oddzielnym przyciskiem w desce rozdzielczej)

Ty Gogo masz ES.Tutaj w nowszych wersjach była możliwość blokady tylko i wyłącznie blokady tylnego dyfra(wyżej wymienionym przyciskiem).W twojej z tego co wiem nic nie możesz zablokować, a jedynie przełączać między trybami 2H<>4H</>4L(ukośnik znaczy zatrzymanie się)

Jak czegoś jeszcze nie wiesz pytaj

[ Dodano: 15-11-2008, 20:11 ]
Jawaldek w ES nie ma centralnego dyfra, jest sztywny podział momentu obrotowego na osie 50:50, bez pośrednictwa centralnego dyfra
 
 
gogo24 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TDI 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 15-11-2008, 20:16   

Dobra ale z tego co wiem to jak jest reduktor (4L) to musi byc blokada mechanizmu roznicowego!!!
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 20:21   

Nie w tym przypadku.

Tu napęd ze skrzyni biegów jest bezpośrednio przekazywany do skrzyni rozdzielczej.
Przełożenie reduktora realizowane jest tylko przez zmianę przełożenia skrzyni rozdzielczej
 
 
gogo24 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TDI 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 15-11-2008, 21:10   

Dzięki wszystkim za wyjaśnienia.Ale...nadal mam wątpliwości. Myślę, że najlepiej by było zrobić próbę na mokrej trawie - dzwignia na 4H, jedna strona samochodu na podłożu o dobrej przyczepności, druga na śliskiej mokrej trawie. Co prawda mam na osi Dakary ale....co tam.
Co powinno się wtedy Waszym zdaniem dziać? Pewnie koła na trawie będą zapieprzać - i tylne i przednie???!!!
Tylko czemu w przednim moście też jest główka (obudowa mostu)? Unifikacja????Tam jeż powinien być mechanizm róznicowy!!!!
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2008, 09:56   

Gogo24, masz calkowita racje. Twoj samochod posiada dwa mechanizmy roznicowe, przedniej i tylnej osi. Nie ma miedzyosiowego dyferencjalu zwanego tez centralnym.
Tu masz wszystko opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
Co do Twojego modelu to jakas kosmiczna koncowka produkcji. Zapewne z tylu sztywny most jest juz sprezynach a nie na resorach.

Sprawa sprzegielek w piastach kol przednich. Niestety to jedna z najsłabszych cech pierwszych Mitsubishi Pajero. Wymagają sporo uwagi i dbałości a poza tym są nienaprawialne. Mozna je zaspawac i smigac z dopietymi polosiami.
Przy wyjeździe z terenu i powrocie na czarne wracamy do napedu na tylna os oraz co wazne rozpinamy sprzęgiełka. Należy przełączyć się na 2H po czym cofnąć do tyłu, najlepiej, żeby koła przednie zrobiły ze dwa obroty ( 3-4 metry przy 31cali) instrukcja przy standartowym rozmiarze kól zaleca 1,5 do 2 metrów.
U ciebie jesli masz fabryczne sprzęgiełka zapinają sie one automatycznie po włączeniu napędu 4x4 (4H). Lepiej nie dawac od razu w palnik tylko delikatnie podjechać do przodu, moment zapięcia sprzęgiełek może być wyczuwalny. To sa te klopotliwe sytuacje kiedy obsluga napedu wymusza na nas myslenie. Jesli gdzies sie wpakujesz i nie bedziesz mial miejsca na wykonanie wyzej opisanych czynnosci bedzie klopot. Na koniec oczywiscie powyższe rady nie zapewnią Ci długiej i bezstresowej eksplotacji tego wynalazku. Jesli jeszcze wogole dziala. Nowe manualne (zapinane ręcznie sprzęgiełka) to koszt w granicach 800 zł za zestaw.

Nawet konserwacja, czyszczenie i smarowanie (nie za dużo!) porządnym smarem (może być molibdenowy) nie dadza Ci gwarancji niezawodnosci.

Waldku w terenie nie ma koniecznosci wlaczania 4H sa takie sytuacje, ze spokojnie na osi pokonujesz latwe odcinki. Za to odwrotnie juz taka koniecznosc wystepuje. Po czarnym tylko na 2H. Choc jak uwazamy, ze asfalt nie daje takiej przyczepnosci jak zwykle mozna zaryzykowac i dopiac przod. np: snieg czy lod na jezdni, duzo wody czy blota... itp.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2008, 12:47   

Odnośni sprzęgiełek to nie wolno ich smarować.

Tak jak pisał Genemasz tylko dwa mechanizmy różnicowe(przód i tył) bez możliwości blokowania ich tzn.jeśli staniesz na trawie prawą stroną, a lewą na asfalcie prawe koła zaczną buksować gdyż mechanizmy nie mają blokad
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.