 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czyszczenie trybów i trzpienia silniczka wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2008, 16:15 Czyszczenie trybów i trzpienia silniczka wolnych obrotów
|
|
|
Poniższa instrukcja dotyczy czyszczenia trybów i trzpienia w silniczku wolnych obrotów bez odkręcania go od przepustnicy. W przypadku stwierdzania uszkodzenia np. zwojów, wykonanie poniższej procedury nie przyniesie żadnych efektów i konieczny będzie demontaż całego silniczka.
Instrukcja odnosi się do silniczka wolnych obrotów z Lancera CB4A (4G92), ale występuje on również w innych modelach Mitsubishi.
Potrzebne narzędzia:
Klucz lub nasadka 12
Szerokie szczypce płaskie (kombinerki)
Wkrętak krzyżakowy
Wąski wkrętak płaski
Środek odrdzewiający
Środki myjące (np. benzyna ekstrakcyjna, szmatki)
Smar przekładniowy - najlepiej z dodatkiem teflonu
Dodatkowo - w przypadku czyszczenia przepustnicy i regulacji dźwigni przepustnicy:
Klucz lub nasadka 8
Środek do czyszczenia gaźników i przepustnic, szmatki
I Przygotowanie:
1. Zdjąć linkę gazu z dźwigni przepustnicy
2. Wypiąć wtyczkę z silniczka wolnych obrotów
3. Wypiąć wtyczkę z TPS (wąski wkrętak płaski do zdjęcia drucika mocującego)
4. Zdjąć przepustnicę (klucz lub nasadka 12 do 4 śrub mocujących przepustnicę, szerokie szczypce płaskie do poluzowania opasek zaciskowych na 2 wężach biegnących do przepustnicy oraz 3 wężyków wychodzących z przepustnicy do kolektora dolotowego)
UWAGA:
Service Manual zaleca każdorazową wymianę uszczelki między przepustnicą a kolektorem dolotowym. Uszczelka jest dostępna wyłącznie w ASO (brak dedykowanych zamienników), a jej koszt to ok. 27 PLN. Jeśli wymiana uszczelki nie jest planowana, należy zwrócić uwagę podczas demontażu przepustnicy tej uszczelki nie uszkodzić.
II Demontaż silniczka wolnych obrotów:
1. Obficie potraktować środkiem odrdzewiającym dwie śrubki mocujące osłonę silniczka wolnych obrotów. Śrubki mają łeb krzyżakowy, a po kilku czy kilkunastu latach odkręcenie ich jest dużym problemem. Ja zastosowałem WD 40 i odczekałem ok. 30 minut, co chwila polewając te śrubki dodatkową ilością odrdzewiacza. Po tym czasie śruby pozwoliły się wykręcić bez najmniejszego problemu – zupełnie tak, jakby zostały wkręcone przed kilkoma minutami.
Niektórzy, jak np. Krzyzak polecają stosowanie wkrętarki z udarem, ale nie wszyscy takie urządzenie posiadają. Powyższa procedura ułatwi odkręcenie powyższych śrub bez użycia specjalistycznego sprzętu).
2.Wykręcić i delikatnie zdjąć osłonę silniczka. Jeśli osłona nie będzie chciała zejść, delikatnie podważyć ją płaskim wkrętakiem, przytrzymując ja jednocześnie z góry, by zapowiedz wyskoczeniu trybu. Po zdjęciu osłony, ukaże się następujący widok:
3. Wyjąć i dokładnie umyć wszystkie plastikowe tryby (np. benzyną ekstrakcyjną).
4. Zdemontować blokadę trzpienia, a następnie wykręcić trzpień.
W moim przypadku trzpień pracował bardzo ciężko i zacinał się. Oto powód:
5. Dokładnie oczyścić trzpień.
6. Nasmarować trzpień i tryby smarem do przekładni – najlepiej teflonowym lub dedykowanym do przekładni z tworzyw sztucznych.
7. Montaż całości w odwrotnej kolejności.
III Prace wykończeniowe
Przy okazji można wykonać czyszczenie przepustnicy (środek do czyszczenia gaźników i przepustnic) oraz sprawdzenie i ewentualne ustawienie śrubki regulującej położenie podstawowe przepustnicy (klucz lub nasadka 8 ). |
|
|
|
 |
|
|