czujnik niskich obrotów... |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-11-2008, 17:25 czujnik niskich obrotów...
|
|
|
w zwiazku z potwornym spalaniem gazu ponad 20 litrow pojechalem do gazownika podlaczyl pod komputer i stwierdzil ze uszkodzony jest jakis czujnik niskich obrotow i silnik caly czas chodzi na ssaniu... i dlatego tak duzo pali...czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna tak duzego spalania? Jezeli tak to moze ma ktos cos takiego??? wskazal na takie urzadzenie:
http://www.fotosik.pl/pok...44362a1191.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2008, 17:49
|
|
|
Ciekawe, mi gazownik powiedział na przeglądzie instalacji, że pada mi sonda lambda, stąd wyższe spalanie. Po czym dodał, że sonda dobrze pracuje mi na wyższych obrotach silnika, a na niskich podaje złe parametry. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-11-2008, 00:40 Re: czujnik niskich obrotów...
|
|
|
Rajek napisał/a: | w zwiazku z potwornym spalaniem gazu ponad 20 litrow pojechalem do gazownika podlaczyl pod komputer i stwierdzil ze uszkodzony jest jakis czujnik niskich obrotow i silnik caly czas chodzi na ssaniu... i dlatego tak duzo pali...czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna tak duzego spalania? Jezeli tak to moze ma ktos cos takiego??? wskazal na takie urzadzenie:
http://www.fotosik.pl/pok...44362a1191.html |
To co zaznaczyłeś to jest czujnik położenia przepustnicy, może mechanik to miał na myśli mówiąc o błędzie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2008, 07:40
|
|
|
to pewnie nie to, ale rozumiem ze jest jakis czujnik niskich obrotow (czy to jest po prostu silniczek krokowy?), a jezeli taki czujnik jest to gdzie sie znajduje? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-11-2008, 10:22
|
|
|
Rajek napisał/a: | to pewnie nie to, ale rozumiem ze jest jakis czujnik niskich obrotow (czy to jest po prostu silniczek krokowy?), a jezeli taki czujnik jest to gdzie sie znajduje? |
o żadnym czujniku niskich obrotów nie wiem, za to silniczek krokowy jest jak najbardziej, jest zaraz obok TPS, od strony pasażera. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2008, 21:26
|
|
|
Jeśli silnik pracuje na ssaniu to ma około 1500obrotów a wolne obroty powinny wynosić od 600- 800. Tak jak pisze łukasz12 zaznaczony czujnik to TPS natomiast patrząc niżej czyli pod cewki z kablami zobaczysz 3 czujniki temperatury ten środkowy sczytuje temperaturę dla ECU a ten odpowiednio ustawia obroty, jeśli jest walnięty to zafałszowuje temperaturę i może silnik pracować na ssaniu będzie się też z tego powodu pojawiał błąd 41 mówiący o uszkodzeniu sondy lub wtrysków zwarcia instalacji (kilka możliwości) Koszt czujnika 50zł z Malik Auto + 10zł przesyłka. Najpierw go można sprawdzić miernikiem przy 80stopniach płynu chłodzącego powinien mieć około 250-280kilo omów. Najpierw sprawdź potem kupuj. Mechanik powinien ci podać nr błędu bo możliwości jest wiele dlaczego dużo pali.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-11-2008, 10:36
|
|
|
syski napisał/a: | Jeśli silnik pracuje na ssaniu to ma około 1500obrotów a wolne obroty powinny wynosić od 600- 800. Tak jak pisze łukasz12 zaznaczony czujnik to TPS natomiast patrząc niżej czyli pod cewki z kablami zobaczysz 3 czujniki temperatury ten środkowy sczytuje temperaturę dla ECU a ten odpowiednio ustawia obroty, jeśli jest walnięty to zafałszowuje temperaturę i może silnik pracować na ssaniu będzie się też z tego powodu pojawiał błąd 41 mówiący o uszkodzeniu sondy lub wtrysków zwarcia instalacji (kilka możliwości) Koszt czujnika 50zł z Malik Auto + 10zł przesyłka. Najpierw go można sprawdzić miernikiem przy 80stopniach płynu chłodzącego powinien mieć około 250-280kilo omów. Najpierw sprawdź potem kupuj. Mechanik powinien ci podać nr błędu bo możliwości jest wiele dlaczego dużo pali.
Pozdrawiam |
nie no moze 1500 obrotow nie ma ale napewno ponad 1000, na benzyne jest ok wlasnie okolo 600 - 800. Mialem wczesniej renowke meganke to silniczek krokowy bez problemu wykrecalem czyscilem i bylo ok a tu nie wiem jak jest w wyjeciem go... mam nadzieje ze to jest przyczyna zbyt wysokich obrotow...
[ Dodano: 28-11-2008, 10:37 ]
sprawdze jeszcze te czujniki jak mowisz dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 10:59
|
|
|
Silniczek krokowy masz w dolnej lewej części przepustnicy widać go jak ściągniesz gumę z przepustnicy ma 2 śruby na klucz 10mm nasadowy a jak wygląda to tutaj masz dostałem od łukasza12 http://stealth316.com/2-isc-iac.htm aha no i trzeba odpiąć wtyczkę co jest oczywiste i zwrócić uwagę żeby gumowy oring ci nie wypadł - zwykle trzyma się powierzchni przepustnicy ale.. |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-11-2008, 11:29
|
|
|
co do mechanika to jak podlaczyl swoj komputerek pod sigme to zadnych bledow nie bylo... |
_________________
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 11:57
|
|
|
Na twoim miejscu podjechałbym do innego gazownika niech ustawi blosa przy pomocy analizatora spalin ustawia się przy około 3000 obrotów silnika bo wtedy masz najbardziej zbliżony pobór gazu i skład mieszanki gazowej aby nie brakowało mu mocy przy rzeczywistej jeździe. Blosa powinno się ustawiać na hamowni wtedy ustawi skład i pobór gazu optymalnie tak że nie będzie prawie różnicy jazdy na gazie czy Pb tak jak jest to na sekwencji. To tyle co powiedział mi gaziarz jak ustawiał u mnie blosa. Pali mi około 16l gazu przy mieszanej jeździe a reduktor mam założony do 170KM bo nie mieli większego. |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-11-2008, 12:30
|
|
|
tylko ze ja nie mam blosa...
[ Dodano: 28-11-2008, 12:32 ]
jak gazownik podlaczyl ten sterownik od gazu do kompa to ustawienia/parametry byly ok tylko te obroty wlasnie go niepokoily, powiedzial ze to nie ma co regulowac bo wszystko jest ok... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|