Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik niskich obrotów...
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-11-2008, 17:25   czujnik niskich obrotów...

w zwiazku z potwornym spalaniem gazu ponad 20 litrow pojechalem do gazownika podlaczyl pod komputer i stwierdzil ze uszkodzony jest jakis czujnik niskich obrotow i silnik caly czas chodzi na ssaniu... i dlatego tak duzo pali...czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna tak duzego spalania? Jezeli tak to moze ma ktos cos takiego??? wskazal na takie urzadzenie:
http://www.fotosik.pl/pok...44362a1191.html
_________________

 
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2008, 17:49   

Ciekawe, mi gazownik powiedział na przeglądzie instalacji, że pada mi sonda lambda, stąd wyższe spalanie. Po czym dodał, że sonda dobrze pracuje mi na wyższych obrotach silnika, a na niskich podaje złe parametry.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-11-2008, 00:40   Re: czujnik niskich obrotów...

Rajek napisał/a:
w zwiazku z potwornym spalaniem gazu ponad 20 litrow pojechalem do gazownika podlaczyl pod komputer i stwierdzil ze uszkodzony jest jakis czujnik niskich obrotow i silnik caly czas chodzi na ssaniu... i dlatego tak duzo pali...czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna tak duzego spalania? Jezeli tak to moze ma ktos cos takiego??? wskazal na takie urzadzenie:
http://www.fotosik.pl/pok...44362a1191.html


To co zaznaczyłeś to jest czujnik położenia przepustnicy, może mechanik to miał na myśli mówiąc o błędzie.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-11-2008, 07:40   

to pewnie nie to, ale rozumiem ze jest jakis czujnik niskich obrotow (czy to jest po prostu silniczek krokowy?), a jezeli taki czujnik jest to gdzie sie znajduje?
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-11-2008, 10:22   

Rajek napisał/a:
to pewnie nie to, ale rozumiem ze jest jakis czujnik niskich obrotow (czy to jest po prostu silniczek krokowy?), a jezeli taki czujnik jest to gdzie sie znajduje?


o żadnym czujniku niskich obrotów nie wiem, za to silniczek krokowy jest jak najbardziej, jest zaraz obok TPS, od strony pasażera.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 21:26   

Jeśli silnik pracuje na ssaniu to ma około 1500obrotów a wolne obroty powinny wynosić od 600- 800. Tak jak pisze łukasz12 zaznaczony czujnik to TPS natomiast patrząc niżej czyli pod cewki z kablami zobaczysz 3 czujniki temperatury ten środkowy sczytuje temperaturę dla ECU a ten odpowiednio ustawia obroty, jeśli jest walnięty to zafałszowuje temperaturę i może silnik pracować na ssaniu będzie się też z tego powodu pojawiał błąd 41 mówiący o uszkodzeniu sondy lub wtrysków zwarcia instalacji (kilka możliwości) Koszt czujnika 50zł z Malik Auto + 10zł przesyłka. Najpierw go można sprawdzić miernikiem przy 80stopniach płynu chłodzącego powinien mieć około 250-280kilo omów. Najpierw sprawdź potem kupuj. Mechanik powinien ci podać nr błędu bo możliwości jest wiele dlaczego dużo pali.
Pozdrawiam
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-11-2008, 10:36   

syski napisał/a:
Jeśli silnik pracuje na ssaniu to ma około 1500obrotów a wolne obroty powinny wynosić od 600- 800. Tak jak pisze łukasz12 zaznaczony czujnik to TPS natomiast patrząc niżej czyli pod cewki z kablami zobaczysz 3 czujniki temperatury ten środkowy sczytuje temperaturę dla ECU a ten odpowiednio ustawia obroty, jeśli jest walnięty to zafałszowuje temperaturę i może silnik pracować na ssaniu będzie się też z tego powodu pojawiał błąd 41 mówiący o uszkodzeniu sondy lub wtrysków zwarcia instalacji (kilka możliwości) Koszt czujnika 50zł z Malik Auto + 10zł przesyłka. Najpierw go można sprawdzić miernikiem przy 80stopniach płynu chłodzącego powinien mieć około 250-280kilo omów. Najpierw sprawdź potem kupuj. Mechanik powinien ci podać nr błędu bo możliwości jest wiele dlaczego dużo pali.
Pozdrawiam


nie no moze 1500 obrotow nie ma ale napewno ponad 1000, na benzyne jest ok wlasnie okolo 600 - 800. Mialem wczesniej renowke meganke to silniczek krokowy bez problemu wykrecalem czyscilem i bylo ok a tu nie wiem jak jest w wyjeciem go... mam nadzieje ze to jest przyczyna zbyt wysokich obrotow...

[ Dodano: 28-11-2008, 10:37 ]
sprawdze jeszcze te czujniki jak mowisz dzieki
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 10:59   

Silniczek krokowy masz w dolnej lewej części przepustnicy widać go jak ściągniesz gumę z przepustnicy ma 2 śruby na klucz 10mm nasadowy a jak wygląda to tutaj masz dostałem od łukasza12 http://stealth316.com/2-isc-iac.htm aha no i trzeba odpiąć wtyczkę co jest oczywiste i zwrócić uwagę żeby gumowy oring ci nie wypadł - zwykle trzyma się powierzchni przepustnicy ale..
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-11-2008, 11:29   

co do mechanika to jak podlaczyl swoj komputerek pod sigme to zadnych bledow nie bylo...
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 11:57   

Na twoim miejscu podjechałbym do innego gazownika niech ustawi blosa przy pomocy analizatora spalin ustawia się przy około 3000 obrotów silnika bo wtedy masz najbardziej zbliżony pobór gazu i skład mieszanki gazowej aby nie brakowało mu mocy przy rzeczywistej jeździe. Blosa powinno się ustawiać na hamowni wtedy ustawi skład i pobór gazu optymalnie tak że nie będzie prawie różnicy jazdy na gazie czy Pb tak jak jest to na sekwencji. To tyle co powiedział mi gaziarz jak ustawiał u mnie blosa. Pali mi około 16l gazu przy mieszanej jeździe a reduktor mam założony do 170KM bo nie mieli większego.
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-11-2008, 12:30   

tylko ze ja nie mam blosa...

[ Dodano: 28-11-2008, 12:32 ]
jak gazownik podlaczyl ten sterownik od gazu do kompa to ustawienia/parametry byly ok tylko te obroty wlasnie go niepokoily, powiedzial ze to nie ma co regulowac bo wszystko jest ok...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.