awaria- nie wiem czego |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2008, 18:08 awaria- nie wiem czego
|
|
|
dziś w południe odpaliłem samochód , po chwili ruszyłem, czyli jak zwykle.Zastanowiło mnie to żę w czasie jazdy swiecą się kontrolki od ciśnienia oleju, ładowania akumulatora, i jakaś jeszcze jedna , to chyba wszystkie te które sie zapalają po włączeniu zapłonu i chwilę pózniej gasną.Czyli jadę kontrolki nie gasną i czuję zę nie mam wspomagania.Po przejechaniu 100 metrów zatrzymałem się , wyłączyłem silnik , po czym jeszcze raz zapaliłem i w tym czasie łup- otwieram maskę a tam paski klinowe lużne na ziemi leży koło na którym te oba paski sa założone. Więcej nie odpalałem, auto stoi.Na nowym pasku rozrządu zrobiłem 1500 km, ale to chyba nie to.
Moje pytanie , co się stało- czy pompa wspomagania sie zatarła, czy coś o czym nie wiem.
Prosze o pomoc. |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:28
|
|
|
Opisz dokładnie jaki to pasek wielorowkowy od pompy czy od rozrządu wnioskuję ze wielorowkowy od wspomagania itp. a jeśli rolka napinacza spadła to pewnie się w niej łożysko rozleciało lub odkręciła się nakrętka popatrz dobrze . Jeśli spadłby ci pasek od rozrządu to silnik by zaraz zgasł. Sprawdź sobie na spokojnie. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:28 Re: awaria- nie wiem czego
|
|
|
Z objawów wynika że nie było ładowania - wtedy się świecą kontrolki - czyli alternator się nie kręcił.
A to co spadło to koło pasowe lub jego część. W 12V też chyba jest koło z tłumikiem drgań i być może się rozwarstwiło i spadła zewnętrzna część (składa sie ono z 2 metalowych części i gumy która je łączy i jednocześnie tłumi drgania).
Ewentualnie po prostu się odkręciło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Sprawdź jak masz możliwość czy akcesoria napędzane przez paski nie chodzą za ciężko - czy można obrócić je ręcznie - tj. alternator, kompresor klimatyzacji pompę wspomagana. Niestety nie odpowiem Ci dokładnie co jest jak podłączone (tzn co chodzi na jednym pasku bo w 24 klima i alternator, w 12v jest inaczej)
I ważne - sprawdź też czy pasek rozrządu jest OK i czy nie przeskoczył - podobno czasem lubi przeskoczyć jeśli coś się dostanie pod niego. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:48
|
|
|
to ta częśc która przedstawił łukasz - chodzi o koło pasowe wielorowkowe tylko że na ziemi wyladował sama częśc zewnetrzna - czyli wnioskuję że koło się rozwarstwiło.
Jak z alternatorem to nie wiem , nie miałem czasu sprawdzić do pracy jechałem.
Dzięki serdeczne chciałem wiedzieć zanim odstawię auto do mechanika, czyli koszt naprawy nie będzie jakiś kosmiczny?
A co do silnika czy zgasł czy chodził dalej, nie jestem w stanie okreslić, chyba jak łupnęło od razu go zgasiłem, mam nadzieję że się dobrze skończy od roku to moja pierwsza awaria.
Jak naprawie napisze co było. |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-12-2008, 20:02
|
|
|
Piotr Z napisał/a: | to ta częśc która przedstawił łukasz - chodzi o koło pasowe wielorowkowe tylko że na ziemi wyladował sama częśc zewnetrzna - czyli wnioskuję że koło się rozwarstwiło.
Jak z alternatorem to nie wiem , nie miałem czasu sprawdzić do pracy jechałem.
Dzięki serdeczne chciałem wiedzieć zanim odstawię auto do mechanika, czyli koszt naprawy nie będzie jakiś kosmiczny?
A co do silnika czy zgasł czy chodził dalej, nie jestem w stanie okreslić, chyba jak łupnęło od razu go zgasiłem, mam nadzieję że się dobrze skończy od roku to moja pierwsza awaria.
Jak naprawie napisze co było. |
Ciesze się że udało mi się zdiagnozować . No z kołem pasowym może być kłopot - wszystko zależy od kreatywności mechaników - albo go jakoś "naprawią" albo musisz poszukac używki (wersja szybka i tańsza) ewentualnie ASO - w miare szybko ale drogo i dobrze ewentualnie stany jak masz kogoś życzliwego - najlepeszy stosunek cena/jakość tylko trzeba poczekać.
jak byś szukał to nr tego ustrojstwa to MD138339
są dostępne w różnych sklepach - nieco taniej niż STEALER
http://www.1aauto.com/1A/...EHB00115/323783
Nawet znalazłem na ebayu - cena z wysyłką - może być i tak z 4 razy taniej niz w polsce u dealera
http://cgi.ebay.com/ebaym...271110010r25882 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:10
|
|
|
Proponuję zamiast kupować drugiego koła, które nie jest tak tanie, nawet ściągane ze stanów... Wytoczyć drugie np. z aluminium. Ja tak zrobiłem do gala i jest idealnie, koszt 300-400zł z materiałem (zależy od ślusarza) ale ma się spokój na reszte życia... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:11
|
|
|
jak zwykle łukasz okazał sie nieoceniony , pozdrawiam kolegę syskiego który też mi pomógł |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:14
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Proponuję zamiast kupować drugiego koła, które nie jest tak tanie, nawet ściągane ze stanów... Wytoczyć drugie np. z aluminium. Ja tak zrobiłem do gala i jest idealnie, koszt 300-400zł z materiałem (zależy od ślusarza) ale ma się spokój na reszte życia... |
To jest też rozwiązanie ale wg mnie osateczne jesli nie bedzie miał wyjścia. Ze stanów z wysyłką mu wyjdzie podobnie a dostanie oryginał. Paczki szybko chodza - w ciągu 1,5 tygodnia bedzie miał jak sie zdecyduje.
Może to przesada ale po coś ta guma tam jest.
Może i nie jest na całe życie ale te kilka lat na pewno mu powinno wytrzymać skoro oryginał
wytrzymał te kilkanaście lat |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:14
|
|
|
siemka ....ten temat już był opisany - u mnie ....padło ci koło dwumasowe z tłumikiem drgań -czy jakoś tak to nazywają ja wiem że to jest koło pasowe wału korbowego w 24V jest one podwójne i nierozłoączne a przyczyną jest rozwulkanizowanie się elementów czyli spada zewnętrzna część tego mechanizmu .wewnętrzna z gumą zostaje czyli spadł ci pierścien po którym śmiga pasek .temat przerabiałem - do 24V takie koło w sklepie to 1100-1200 zł.ba nawet do 1500 zł.!!!!!!!!!!! .używane chodzą od 200 do 300 . łukasz ,kiedyś coś mi znalażł w stanach jak dolar był tani - za 300 chyba bo nie pamiętam było lekkie koło z aluminium ale UWAGA !!!!! te koło pasowe jest wyważone i - jak kupisz coś lekkiego i niewyważonego to efekty tego będą bardzo kosztowne.bo jak zauważyliście to jest tłumikiem drgań także .....paski - wał korbowy zatem???? ja używkę dostałem gratis od kumpla . ty możesz zadzwonić tutaj ....na 90% jestem pewien że dostaniesz
509599505 wnioskuję że ta część pasuje też od stelta i 3GT . wymiana to 30 min roboty jak ma się odpowiedni klucz aby ściągnąć nakrętkę i owe ustrojstwo z wałka korb.
dla pocieszenia w bmw 525tds cena oscyluje w granicach 2000tys.zł. oczywiście po97 r.
pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 08-12-2008, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:19
|
|
|
Dlatego właśnie go przekonuje żeby brał to co mu podałem z ebay - wysłaja do polski bo jest nawet podana cena. A to jest oryginał. Piotrek ma 12V wiec tam koło jest nieco inne ale tez ma niestety tłumik drgań co komplikuje sprawę nieco. Tak czy inaczej ja bym wziął to z ebaya. Lepiej, szybciej i taniej się nie da wg mnie. A masz 100% pewność bo dostajesz nową część. A guma niestety się starzeje wiec lepsza nowa niż używka w tym wypadku. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2008, 22:28
|
|
|
to mówisz Zbyszek że mogę śmiało dzwonić?
jutro dam znać co uzyskałem.
Dzięki serdeczne Zbyszku |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 09-12-2008, 20:25
|
|
|
tak mozesz dzwonić bo gość handluje gratami do mitsu - tam na stronie 4 naszego pisania śa jeszcze 2 telefony -oni też mają 250 za sztukę - poszukaj ale ja osobiście polecam ten numer co napisałem - gośc uczciwy i nie oszukuje - a sebi ma od niego skrzynię biegów .pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-12-2008, 22:07
|
|
|
już zamówione właśnie u tego gościa miał sigmę 12V z małym przebiegiem ale poszedł mu pasek i sprzedaję teraz graty, tanio nie ma ale jak twierdził w bardzo dobrym stanie , co mnie przekonało po rozmowie z nim. Jeszce raz dzięki |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-12-2008, 22:09
|
|
|
Piotr Z napisał/a: | już zamówione właśnie u tego gościa miał sigmę 12V z małym przebiegiem ale poszedł mu pasek i sprzedaję teraz graty, tanio nie ma ale jak twierdził w bardzo dobrym stanie , co mnie przekonało po rozmowie z nim. Jeszce raz dzięki |
A mozesz zdrazić ile dałes konkretnie? Wiesz dobry stan jak on to zbadał ? Koło wysiada od starzeia się gumy raczej. Moze mieć i 15 tysiecy km ale jesli było wyprodukowane 15 lat temu to nie ma mocnych. Chyba raczej nikt nie psikał na nie co kilka tygodni srodkiem do konserwacji gumy |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-12-2008, 22:13
|
|
|
w serwisie 1500 zaśpiewali,ale proponowali rabat 20 % bo samochód powyżej 10lat i cześć więcej niż 100 zł |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
|