Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia tiptronic
Autor Wiadomość
jorgen 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cz3 1.3 , subaru forester
Dołączyła: 20 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: wroclaw
Wysłany: 13-12-2008, 20:00   skrzynia tiptronic

Witam wszystkich
Zakupiłem cz3 z tiptronikiem, nie wiem czy to wada ale są bardzo odczuwalne przełożenia biegów tak jakbym używał manualnej skrzyni, tak samo jest jak przełącze ją na tryb automatyczny
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-12-2008, 20:06   

Witaj,
o ile dobrze kojarzę, to jesteś tu pierwszym właścicielem CZ-ta z automatyczną skrzynią. Niestety...
_________________
michalp
 
 
 
jorgen 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cz3 1.3 , subaru forester
Dołączyła: 20 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: wroclaw
Wysłany: 14-12-2008, 07:31   

dzięki :( . Będę musiał chyba wybrać się do ASO.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2008, 09:11   

jorgen napisał/a:
ale są bardzo odczuwalne przełożenia biegów tak jakbym używał manualnej skrzyni,

Istnieje mozliwość przeprogramowania ECU skrzyni zeby biegi zmieniał delikatniej. Jednakże pamiętaj że CZ nie ma typowego automatu tylko zautomatyzowana manualną skrzynie biegów. Jest duże prawdopodobieństwo, że to co opisujesz to nie jest wada tylko cecha skrzyni.
_________________

 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2008, 15:20   

michalp napisał/a:
Witaj,
o ile dobrze kojarzę, to jesteś tu pierwszym właścicielem CZ-ta z automatyczną skrzynią. Niestety...

spokojnie, czy ktoś zapytal mnie czy ja nie posiadam takiej ? :D


jorgen, to jest zwykła manualna skrzynia 6-cio biegowa ze sterowaniem automatycznym. Uważaj na sprzęgło - nie spal go. Ta skrzynia jest perfekcyjna, zapewniam Ciebie - pod warunkiem, że nauczysz się odpowiednio z niej korzystać 8)
 
 
jorgen 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cz3 1.3 , subaru forester
Dołączyła: 20 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: wroclaw
Wysłany: 14-12-2008, 22:25   

może jakieś instrukcje co do tego aby nie spalić sprzęgła
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 08:07   

Podstawowe zasady jak ze skrzynią manualną. Podkreśliłem to, ponieważ wiele osób co miało okazję jeździć z tradycyjną transmisją automatyczną posiadającą sprzęgło hydrokinetyczne popełnia błąd przy ALLshift-cie trzymając auto np. pod jakąś górę na „gazie”. Wtedy wiadomo co się dzieje - następuje nadpalanie okładzin tarczy sprzęgłowej. Poza tym nawet w instrukcji jest to w pewien sposób opisane. Jak stoisz, to stój na hamulcu. Jak ruszasz pod górę, to ruszaj z ręcznego(ręczny rozłańcza sprzęgło). Nigdy nie rób „przygazówki” trzymając lewą nogę na hamulcu(podczas załączonego biegu)!
Co do samej zmiany biegów. Jest ona odczuwalna, ale jeżeli nauczysz się współpracować z tą skrzynią to będziesz bardzo zadowolony. Najgorszy moment w zmianie biegów jest wtedy, gdy zbliżasz się do prędkości obrotowej przy której następuje „przekładka” i w tym momencie decydujesz się wcisnąć pedał przyśpieszenia. Na bank masz niemiłą niespodziankę ( auto zaczyna długo się namyślać co zrobić - nie jedzie przez sekundę, a nawet i 2). Sam to zobaczysz.
Bardzo podoba się mi „między gaz” przy zmianie biegów na niższe.
Podstawowym argumentem za tą transmisją jest ( miałem porównanie) „żwawość” auta i ekonomia. No i o wiele większy komfort podróżowania.
:D
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 21:02   

jaceksu25 napisał/a:
(...) tradycyjną transmisją automatyczną posiadającą sprzęgło hydrokinetyczne popełnia błąd przy ALLshift-cie trzymając auto np. pod jakąś górę na „gazie”. (...)
Z tego co jest mi wiadomo to nie ma takiej potrzeby w klasycznych automatach, samochod sie nie stoczy tylko bedzie stal w miescu lub powoli toczyl sie pod gorke. Dzieje sie tak w tych sterowanych elektronicznie jak i w tych sterowanych podcisnieniem.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2008, 10:09   

Ali-En napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
(...) tradycyjną transmisją automatyczną posiadającą sprzęgło hydrokinetyczne popełnia błąd przy ALLshift-cie trzymając auto np. pod jakąś górę na „gazie”. (...)
Z tego co jest mi wiadomo to nie ma takiej potrzeby w klasycznych automatach, samochod sie nie stoczy tylko bedzie stal w miescu lub powoli toczyl sie pod gorke. Dzieje sie tak w tych sterowanych elektronicznie jak i w tych sterowanych podcisnieniem.


Chyba nie zrozumiałeś setna sprawy. W tradycyjnych transmisjach automatycznych sama ich zasada kinetyki rozwiązuje problem staczania się ze wzniesienia na włączonym napędzie.
Colty z Allshift-em nie mają natomiast żadnego zabezpieczenia przed stoczeniem. Dlatego bardzo łatwo w takich momentach podpalić sprzęgło.
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2008, 22:09   

Racja :D
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 12:22   

Niżej umieszczam moje filmiki pracy skrzyni AMT. Myślę, że co niektórych z całą pewnością zainteresują.
Wszystkie filmy zostały nagrane podczas jazdy zgodniej z przepisami :) - nie ma tam szaleństwa.
Wybaczcie słabą jakość i brak dźwięku.

Pierwszy film pokazuje delikatne przyśpieszanie w trybie Auto

Drugi film pokazuje szybkość zmiany biegów w trybie ręcznym.

Trzeci film pokazuje przyśpieszenie auta od 50 do 80 km/h w trybie auto.
 
 
wooki 
Nowy Forumowicz

Auto: saab 9-3 2.2 TiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 1
Skąd: poznan
Wysłany: 13-06-2010, 21:55   

witam

a wiecie moze czy ta skrzynia jest konstrukcją mitsubishi? czy moze Daimler-mercedes-smart? a moze jeszcze kogos?:) zastanawiam sie czy wybrac manual czy toto;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.