| [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | carisek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Gru 2008
 Posty: 6
 Skąd: opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-12-2008, 21:07   [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam jestem nowym maniakiem mitsu i mam mały problem ze skrzynia, tzn w czasie jzady jak przezucam z 2 na 3 to jest taki mały zgrzyt, ale tylko z 2 na3 a z 3 na 4 nie, i nie wiem co to moze byc , moze cos sie wytarlo albo jakies tulejki? pozdrawiam i prosze o porade. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Gru 2008
 Posty: 6
 Skąd: opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2008, 00:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | spoko Ja juz to czytałem wczesniej ROBSON86 i o zgrzytaniu 3 biegu nic tam nie ma, i dlaczego jak redujkuje z 4 na 3 to nie zgrzyta??????? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | crimi   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 28 Wrz 2008
 Posty: 148
 Skąd: lc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2008, 00:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | carisek, mamy ten sam problem. Ja domniewam ze to synchro 3 biegu. Zgrzyta przy w rzucaniu 3 biegu, a nie redukcji do 3 biegu. Poki co to sie nie przejmoje. Jak skrzynia padnie, to wymiana. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawlo   Forumowicz
 
  
 Auto: LANCER 2.0 CSO
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Sty 2009
 Posty: 40
 Skąd: Bielsko Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono. 
 kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sirrah   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitshubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Sty 2009
 Posty: 3
 Skąd: SIERADZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 20:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Carisek,potraktuj mój post jako sugestie. Dam Ci przykład z własnego podwórka. W mojej Cari zaczęły sie "biegi psuć " stopniowo. Coraz bardziej topornie wchodziły az któregos pieknego poranka ...padły na total. Okazało sie,że w zbiorniku z płynem w układzie sprzegła były duze braki. Po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu/czynności podobne jak z hamulcami/ wszystko wróciło do ideału. Odpowietrznik jest w przedniej cześci obudowy silnika tuż za hłodnicą na dole. Natomiast zbiornik z płynem jest w komorze silnika po prawej stronie tuż przy szybie . Proponuje to sprawdzić. Nie zawadzi... . Powodzenia !. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mk0808   Mitsumaniak
 
 Auto: carisma HB 1.8 GDI, '98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 20 Sie 2008
 Posty: 49
 Skąd: Pszczolki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2009, 20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | czesc u mnie zgrzytalo przy przechodzeniu z 1 na 2. opracowalam taki sposob: zanim wrzuce kolejny bieg, na ulamek sekundy daje na luz i dopiero na zadany bieg. dziala i nic nie zgrzyta
   pozdro
 |  
				| _________________ 01227/KMM
 ========
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2009, 21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie. U mnie też zgrzyta 3 i trochę dwójka chodzi ciężko. Powiedzcie mi czy wszystkie GDi miały sprzęgło hydrauliczne ? Bo ja sam nawet nie wiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JackD [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2009, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawlo napisał/a: |  	  | witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono. 
 kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre
 | 
 KIlka uwag...
 obojetnie czt wrzucasz bieg, czy redukujesz działa synchronizator. I tutaj moga byc podtarte zęby pierścienia synchronizatora.
 Jeżeli u Ciebie ustepuje opór i zgrzytanie po jakimś czasie , a wymieniłes płyn i odpowietrzyłes układ sprzegła, to nie szukaj w samym sprzęgłe. To jest nabijanie kasy mechanikom.
 Jest to typowa "sprawa" skrzyni.
 Ja tak miałem dokładnie w Galanicie. Jak go kupiłem miał 140.000 km. I nauczyłem sie jeździć z tymi niedogodnościami. I gdy go sprzedawałem, gdy miał 310,000km było dokładnie tak samo.  Gdyby to było sprzęgło objawy byłyby na większości biegów, a szczególnie zgrzyty i opory na wstecznym.
 Pozdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawlo   Forumowicz
 
  
 Auto: LANCER 2.0 CSO
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Sty 2009
 Posty: 40
 Skąd: Bielsko Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2009, 21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał  i zobaczył co będzie jak się troche ociepli |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moomin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 19 razy
 Dołączył: 19 Maj 2007
 Posty: 1205
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2009, 22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawlo napisał/a: |  	  | zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał  i zobaczył co będzie jak się troche ociepli | 
 Coś w tym może być. Ja miałem taki problem w Mazdzie 323, ale tylko zimą jak spadła temperatura. Po prostu smarowanie jest wtedy gorsze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arnold   Mitsumaniak
 Arnold
 
  
 Auto: CARISMA 1,9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Sty 2009
 Posty: 339
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2009, 22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moomin może mieć rację. Ja ma w tej chwili podobny problem. Co prawda nie w Cari ale w VW Golf III. Odczekaj i monitoruj.
 |  
				| _________________ "Zero kompromisu w walce ze złem"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gosia   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mazda 323f
 Dołączyła: 27 Lut 2009
 Posty: 1
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2009, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | To synchronizator. Mam ten sam problem.Na 80 % wystarczy wymienić olej w skrzyni biegów. Najlepiej użyć rzadszego,wtedy zimą nie będzie problemów. Gdy weźmiecie  gęstszy wtedy latem będzie ok,ale za to zimą będzie gęstniał(pod wpływem niskiej temperatury:)  )i będziecie znowu mieli kłopot(tylko że sezonowy  ). Zamierzam to robić w ten weekend, jak nie zapomnę dam znać czy pomogło. |  
				| _________________ xxx
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rodman26   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Sty 2009
 Posty: 80
 Skąd: Ustroń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-02-2009, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mitsumaniaków,wtrące sie też do tematu ponieważ też jak odpale autko to przy zmianie z 1 na 2 zgrzyta i chyba najpierw wymienie olej tylko teraz jaki? i gdzie jest korek w skrzyni? |  
				| _________________ Siła tkwi w detalach
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BamboOS   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sie 2008
 Posty: 21
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2009, 23:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Ja mam generalnie problem zeby wrzucic 1 , dalej to zazwyczaj juz idzie
  ... im wyzej tym lepej. Chcialem sie dowiedziec o ten plyn do sprzegla - Ja nie znalazlem pojemnika - niewiem jak wyglada - i jaki plyn zastosowac? . A jesli chodzi o odpowietrzanie to rozumiem ze dotyczy to tego co na zdjeciu : 
 
   
 tylko jak to najlepiej wykonac ??
 
 Pozdrawiam,
 Marcin
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |