Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
gasnie na zimnym nie trzyma obtotow
Autor Wiadomość
kow4l80 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 06-01-2009, 20:14   gasnie na zimnym nie trzyma obtotow

Moja carisma 1.6 benzyna gasnie mi na zimnym silniku a dokladnie nie trzyma obrotow musze trzymac noge na gazie bo inaczej zgasnie jak auto sie rozgrzeje to chodzi jak igielka bylem a mechanika podlonczyl mi na zimnym pod komputer i powiedzial ze sterownik komputer jest walniety. problem w tym ze w moim miescie nikt mi tego nie naprawi i wysyla mnie do Piły do Conesera. Oczywiscie musze zawiesc tam auto i zostawic. Naprawa od 600 - do 1000zl. Czy to troche nie za drogo? Znalazlem elektronika w moim miescie ktory naprawia telewizory kina domowe itp. ale takze grzebie tez w komputerach samochodowych i kaze mi przywiezc sam sterownik komputer. Nie wiem czy warto wogole go wymontowywac czy ten koles naprawi mi ten sterownik bez auta?. Co o tym myslicie???? POMOCY
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 06-01-2009, 20:56   

Jesli walniety komp to dlaczego jak silnik sie rozgrzeje to chodzi jak igielka :)

Nie wiem czy w twoim silniku zawory trzeba regulować czy nie. Ja bym to sprawdził. Koszt jest stosunkowo nieduży ok 50zł. Miałem podobną sytuację. Na zimnym objawy takie jak by silnik nie miał ssania, nierówno pracował nie trzymał wolnych obrotów. Po rozgrzaniu chodził elegancko. Byłem u kilku mechaników mondralli, którzy w końcu rozkładali ręce. Regulacja zaworów rozwiązała problem!
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
kow4l80 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 06-01-2009, 21:11   

ten mechanik powiedzial ze na zimnym silkniku ten sterownik powinien sterowac wyzszymi obrotami silnika

[ Dodano: 06-01-2009, 21:17 ]
wogole jak wcisne sprzeglo to obroty blyskawicznie spadaja do zera i gasnie oczywiscie na zimnym jeszcze jesienia jak nie bylo mrozow to nie bylo problemu wsiadalem i jechalem po przejechanmiu 500m auto juz nie gaslo a teraz na takich mrozach to o wiele dluzej trwa
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-01-2009, 21:20   

nie naprawi - jesli padlo cos w kompie, to sterownik silniczka podnoszacego obroty na zimnym silniku (sterownik - scalak - jest niedostepny w PL)
tak samo cena naprawy - za 1000 zl to mozna ze 3-4 uzywane znalezc, nie daj sie naciagnac

na 99% padl wlasnie silniczek sterujacy obrotami (w zespole przepustnicy) - na forum jest opisane, jak go sprawdzic omomierzem itp.

ew. silniczki naprawia Bartek
 
 
kow4l80 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 06-01-2009, 21:46   

Jaki Bartek???

[ Dodano: 06-01-2009, 22:20 ]
Krzyzak czy moglbys jeszce napisac jak sprawdzic ten silniczek albo podac linka. I jeszcze gdzie moge szukac tego silniczka??

[ Dodano: 06-01-2009, 22:41 ]
silniczek sterujacy obrotami (w zespole przepustnicy) - to jest tzw. silniczek krokowy?????

[ Dodano: 06-01-2009, 22:43 ]
wlasnie ten mechanik mowil ze padl sterownik ktory steruje obrotami silniczka krokowego
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 23:11   

Tak, krokowy jest w przepustnicy i steruje obrotami.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-01-2009, 11:57   

kow4l80 napisał/a:
Jaki Bartek???

[ Dodano: 06-01-2009, 22:20 ]
Krzyzak czy moglbys jeszce napisac jak sprawdzic ten silniczek albo podac linka. I jeszcze gdzie moge szukac tego silniczka??

[ Dodano: 06-01-2009, 22:41 ]
silniczek sterujacy obrotami (w zespole przepustnicy) - to jest tzw. silniczek krokowy?????

[ Dodano: 06-01-2009, 22:43 ]
wlasnie ten mechanik mowil ze padl sterownik ktory steruje obrotami silniczka krokowego

Tak jak ja jestem Krzyzak, to on jest Bartek - poszukaj takiego usera na forum.
Co do podania linka - ja niestety nie mam czasu by szukac. Skoro masz taki problem, to zadaj sobie troche trudu na przeszukanie forum.
Jesli padl scalak od silniczka krokowego w ECU, to go nie naprawi - tylko wymiana. A ze czesc jest w PL niedostepna, to albo bedzie mial go z innego ECU, albo podmieni cale ECU - tylko, ze to nie kosztuje 1000 zl...
 
 
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 07-01-2009, 15:34   

Jeśli nie krokowy(a zapewnie to mechanik wykluczył) to sterownik silnika. Mam tak samo. Brak podbicia obrotów zimnego silnika (ssania). W serwisie powiedzieli mi, że w carismach 1.6 to dość częsta przypadłość.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 07-01-2009, 16:34   

Krzyzak napisał/a:
nie naprawi - jesli padlo cos w kompie, to sterownik silniczka podnoszacego obroty na zimnym silniku (sterownik - scalak - jest niedostepny w PL)
tak samo cena naprawy - za 1000 zl to mozna ze 3-4 uzywane znalezc, nie daj sie naciagnac

na 99% padl wlasnie silniczek sterujacy obrotami (w zespole przepustnicy) - na forum jest opisane, jak go sprawdzic omomierzem itp.

ew. silniczki naprawia Bartek


jak obroty chodzą sobie w zakresie 500-1500 to może byc to samo?
np na gazie mam sjakieś 1100 o jak prxełącze na benzyne to spadają o polowe,a np jak silnik sie grzeje na wolnych obrotach to jak zalącza sie gaz to obroty tak spadaja że gasnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-01-2009, 17:00   

pawel-krol napisał/a:
np na gazie mam sjakieś 1100 o jak prxełącze na benzyne to spadają o polowe,a np jak silnik sie grzeje na wolnych obrotach to jak zalącza sie gaz to obroty tak spadaja że gasnie.

nie podejmuje sie diagnozy aut z LPG - sa nieprzewidywalne
 
 
kow4l80 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 07-01-2009, 19:47   

ja bylem w serwisie bosha i jezeli to by byl silniczek krokowy to by mi go naprawili za sama diagnoze zaplacilem 80zl

[ Dodano: 07-01-2009, 20:31 ]
Wojciech a naprawiles juz swoja carisme????

[ Dodano: 07-01-2009, 20:32 ]
Wojciech,
A naprawiles swoje auto? jesli tak to jakie koszta poniosles??
 
 
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 11-01-2009, 12:10   

Jeszcze nie. Czekam ąż zrobi się cieplej (szkoda plastików, szybko pękają na mrozie bo chcem sprawdzić num. sterownika. Zamontowany w rejonie za schowkiem pasażera) . Obecnie wziołem num seryjne sterownika z serwisu i szukam na Allegro cena między 200-500zł za sterownik.
 
 
kow4l80 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 15-01-2009, 11:28   

Krzyzak jezeli kupie na allegro KOMPUTER STEROWNIK SILNIKA i go wymienie to problem bede mnial z glowy.
Na co musze zwrocic uwage aby dobry sterownik kupic????

[ Dodano: 15-01-2009, 11:42 ]
O to chodzi???? Znalazlem kilka na allegro koszt od 150 do 300zl

[/quote][/code]

[ Dodano: 15-01-2009, 12:03 ]
http://www.fotosik.pl/pok...487ffff3f2.html
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-01-2009, 12:08   

kow4l80 napisał/a:
Na co musze zwrocic uwage aby dobry sterownik kupic????

na numer MDxxxxxx na obudowie
 
 
kow4l80 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 15-01-2009, 12:18   

Musi byc taki sam ten numer???
A rocznik auta tez musi sie zgadzac???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.