[EA5W 2.5] stuki w skrzyni albo sprzęgle |
Autor |
Wiadomość |
mudzin
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 32 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 22-01-2009, 19:14 [EA5W 2.5] stuki w skrzyni albo sprzęgle
|
|
|
witam od jakiegos czasu zacząłem slyszec jakies dziwne stuki w okolicy sprzegla lub skrzyni biegow. stuka po zwolnieniu pedalu sprzegla na luzie jak i przy jezdzie. przy wisnietym pedale nic nie slychac. stuki slychac jak sie ma "puszczone" sprzeglo i jedzie sie na jednym poziomie gazu. dodam ze po zakupie auta wymienilem wszystkie płyny rowniez olej w skrzyni i płyn w sprzegle. czy mial ktos podobny przypadek?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:04
|
|
|
mudzin napisał/a: | stuka po zwolnieniu pedału sprzęgła na luzie jak i przy jeździe. przy wciśniętym pedale nic nie słychać. stuki słychać jak się ma "puszczone" sprzęgło i jedzie się na jednym poziomie gazu. |
Z tego co piszesz wygląda ze skończyło się łożysko oporowe na sprzęgle,przy tego typu awarii takie są objawy. |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:07
|
|
|
mudzin napisał/a: | stuka po zwolnieniu pedalu sprzegla na luzie jak i przy jezdzie. przy wisnietym pedale nic nie slychac |
U jednych stuka, u innych grzechocze, u jeszcze innych sie mieli. A to wszystko wina lozysk w skrzyni biegow. Nie znam przypadku na tym forum zeby przy takich objawach jak wyzej wymienione przyczyna tkwila gdzie indziej, ale niech inni sie jeszcze wypowiedza.
Poszukaj dobrze na forum w watkach o skrzyni, a dowiesz sie duzo wiecej na ten temat.
Pozdrawiam
EDIT: Kmer, przy zwolnionym pedale sprzegla lozysko oporowe nie jest w trybie pracy wiec lozysko chyba mozemy wykluczyc. Gdyby cos sie dzialo przy wcisnietym pedale sprzegla wtedy moglibysmy obwiniac lozysko opoowe.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:52
|
|
|
Mirek Jurek,
Mogę się mylić,ale ostatnio miałem do czynienia z takim przypadkiem w Citroen Jumper,po wciśnięciu sprzęgła jazgotanie i stukanie cichło,po rozebraniu okazało się ze łożysko oporowe siadło,a łożyska w skrzyni były dobre,stad moja sugestia,i moje domniemania,na żywo można wszystko stwierdzić,tu możemy tylko podpowiadać i domniemywać co może być,zdani na własne doświadczenia.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 22-01-2009, 23:10
|
|
|
Kmer napisał/a: | na żywo można wszystko stwierdzić,tu możemy tylko podpowiadać i domniemywać |
Dokladnie! M. in. poto jest to forum zeby podpowiadac i domniemywac, bo na podstawie slow pisanych nie jestesmy w stanie niczego stwierdzic na 100%
Tak czy siak... skrzynia musi byc wyjeta czy to do lozyska oporowego czy tez tego w skrzyni.
PZDR |
_________________
 |
|
|
|
 |
mudzin
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 32 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 24-01-2009, 18:51
|
|
|
myslalem ze ktos juz to przerabial. wyciagniecie skrzyni to nie jest tania sprawa. postanowilem zaczac od dodania dodatku do skrzyni (sa takie specyfiki w tybce) moze pomoze. jak nie to bede dzialal dalej. mam nadzieje ze przed wakacjami sie to wyjasni bo chce galem jechac do francji i wolal bym zeby wszystko gralo |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2009, 20:10
|
|
|
mudzin napisał/a: | postanowilem zaczac od dodania dodatku do skrzyni (sa takie specyfiki w tybce) moze pomoze |
Szkoda kasy. Wyciągaj skrzynię. |
_________________
 |
|
|
|
 |
q67
Mitsumaniak

Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 106 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-01-2009, 07:58
|
|
|
Ja u siebie mam identyczny objaw. I na 99% jest to łożysko sprzęgła. Łożysko w skrzyni wymienialem miesiac temu wiec one odpadają a łożysko oporowe sprzęgła bylo juz w nienajlepszym stanie . |
|
|
|
 |
SirSinner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2009, 09:11
|
|
|
Miałem identyczny objaw, mechanik powiedział że to nie łożysko. Niestety nie pamiętam co dokłądnie było, bo ja wymieniałem całe sprzęgło a przy okazji zostało naprawione także i to. Tak czy inaczej przyczyna tkwi w skrzyni.
A z tym specyfikiem w tubce to daj sobie spokój bo żaden płyn nie naprawi Ci części mechanicznych. Co najwyżej Ci wycisz i będziesz miał poczucie że wszystko OK, a potem jak Ci walnie to... |
|
|
|
 |
Kamil-2k
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6, 1998
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:16
|
|
|
Ja także przerabialem ten temat jakieś 2 miesiące temu. Przy puszczonym sprzęgle jakieś stuki szumy itp. a po wciśnięciu nic.. Więc przeczytając forum zakupiłem u Japaneze komplet sprzęgla i dwa łożyska z uszczelnieniem do skrzyni. Po wyjęciu skrzyni okazało się, że łożysko oporowe to złom i nie ma żadnych luzów na wałku skrzyni. Więc wymieniłem tylko komplet sprzęgła i po problemie. Ps. Jakby ktoś potrzebował nowe łożyska NSK (kupione u japaneze ) do wałka głównego skrzyni biegów (2.5 V6) to moge sprzedać dwa w cenie jednego, bo teraz mi nie potrzebne:) |
|
|
|
 |
prisoner
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 25-01-2009, 14:17
|
|
|
Potwierdzę zdanie przedmówcy. Moja skrzynia właśnie leży na stole. Dochodziły z niej dźwięki raczej do szumu nie podobne, bardziej coś jak czterdziestoletni kombajn. Po rozłożeniu nie znalazłem widocznych uszkodzeń poza wspominanymi łożyskami. Duża nadzieja że to tylko łożyska. Wymieniam komplet na wałkach i mechanizmie różnicowym.
Dodam jeszcze: u mnie również przy wciśniętym sprzęgle muzyka V6, a przy puszczonym ryp/skrzyp. Ten typ chyba tak ma, tzn. szybko padają łożyska w skrzyni. Grunt to dobry olej. |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 19:39
|
|
|
prisoner, dokladnie ten typ tak ma moj od jakis 25k km ;> |
|
|
|
 |
mudzin
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 32 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:25
|
|
|
dzieki za wskazowki. ma ktos numery katalogowe czesci ktore nalezy wymienic? jaki jest koszt robocizny za takie cos?? czy napewno trzeba wymienic cale sprzeglo?? oprocz tego szumu i zgrzytu to dziala poprawnie. aaaa i jeszcze jedno. co sie moze zdarzyc jak to lozysko calkowicie padnie?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2009, 11:27
|
|
|
mudzin, hmm nie pojedziesz i skrzynia kaput (jesli chodzi o lozysko w skrzyni) a jesli o lozysko oporowe to tylko nie pojedziesz ;> |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-01-2009, 11:29
|
|
|
Nie pamiętam już dokładnie, ale łożyska do skrzyni to około 190 za 2 szt, łożyko oporowe koło 80. Plus uszczelniacze po 30 zł za sztukę na półosie i jeden za 10 zł na wałek sprzęgłowy. Zamawiałem wszystko u Japaneze. Nie jest powiedziane, że masz do wymiany sprzęgło. Jeśli nie masz z nim problemu to nie śpieszyłbym się tak. Najwięcej pracy jest z wyjęciem skrzyni. Samo rozłożenie i wymiana łożysk to już trwa znacznie krócej. Sprzęgło zobaczysz po wyjęciu, wtedy będziesz mógł zdecydować. To samo z łożyskami na wałku. Ja obstawiam, że u Ciebie słychać tylko oporowe. Jeśli to taki objaw jak mówisz. Przy padniętych łożyskach skrzyni raczej słyszałbyś rzężenie takie podczas gwałtownego przyśpieszania lub hamowania silnikiem. Podczas jednostajnej jazdy dźwięki raczej się nie wydobywają. Kiedy wciskasz sprzęgło to łożysko oporowe jest dociskane i są kasowane luzy. Jeśli będziesz jeździł długo na bardzo żużytym to możesz uszkodzić tzw słoneczko. Z zakupem części powstrzymałbym się do wyjęcia skrzyni. Jak coś to łożyska możesz kupić od Kamil-2k, bo z tego co wiem, to te skrzynie były prawie identyczne, nawet w dieslu, w którym różnią się tylko przełożeniem 5tego biegu.
[ Dodano: 27-01-2009, 11:31 ]
I nie lej nic do tej skrzyni, żadnych uszlachetniaczy. Najlepiej wymienić olej profilaktycznie. |
|
|
|
 |
|