[CAxA] płyny ca0 |
Autor |
Wiadomość |
yume
Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
|
Wysłany: 23-01-2009, 14:48 [CAxA] płyny ca0
|
|
|
Jakie płyny najlepiej lać do colta?
ca0 z 93 rocznik 140k przebiegu (pewno około 80k przekręcony)
chodzi mi o wszytki płyny jakie są w colcie : płyn chłodzący, wspomagania kierownicy, sprzęgła, hamulcowy, no i oleje skrzynia i silnik, jeśli są jescze jakies to prosze o dopisanie , nosze się z zamiarem wymiany rozrządu już od jakiegoś czasu, jak hajs pozwoli to i płyny bym wymienił |
_________________ "ju mes łit de best, ju daj lajk de rest" |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:11
|
|
|
Olej silnikowy Najlepiej półsyntetyk 10W 40, 4.0 litry starczą.
Olej do skrzyni biegów Olej do przekładni hipoidalnych o specyfikacji API GL-4 SAE 75W 85 lub 75W 90.
Płyn wspomagania kierownicy ATF Dexron II.
Płyn hamulcowy DOT-4.
Płyn do pompy sprzęgła DOT-4.
Płyn chłodniczy Każdy płyn na bazie glikolu.
Jeśli coś pominąłem to pewnie ktoś uzupełni |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:17
|
|
|
yume napisał/a: | płyny najlepiej lać do colta? | to czasem pasuje lac jeszcze benzyne min 95 |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:38
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | to czasem pasuje lac jeszcze benzyne min 95 | dobre |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-01-2009, 16:20
|
|
|
Cezar napisał/a: | lub DOT-3 | Zgadza się ale DOT-4 jest łatwiej dostępny |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 17:50
|
|
|
londolut napisał/a: | Cezar napisał/a:
lub DOT-3
Zgadza się ale DOT-4 jest łatwiej dostępny |
I bodajrze ma wyzsza temperature wrzenia |
|
|
|
 |
yume
Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
|
Wysłany: 23-01-2009, 17:55
|
|
|
danke danke |
_________________ "ju mes łit de best, ju daj lajk de rest" |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 22:31
|
|
|
londolut napisał/a: | Olej do przekładni hipoidalnych o specyfikacji API GL-4 SAE 75W 85 lub 75W 90 |
domyslam sie ze ten drugi jest gesciejszy, ale ktory lepiej wlac?? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-01-2009, 22:39
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | londolut napisał/a: | Olej do przekładni hipoidalnych o specyfikacji API GL-4 SAE 75W 85 lub 75W 90 | domyslam sie ze ten drugi jest gesciejszy, ale ktory lepiej wlac?? | Ja osobiście zalałbym 75W 90. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 22:58
|
|
|
ze wzgledu na duzy przebieg i ze rzadszy moglby wyciekac? czy z jakis innych przyczyn? |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 25-01-2009, 01:41
|
|
|
Do układu hamulców lej DOT-3.A nie DOT-4.Ten drugi trzeba częściej wymieniać. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:51
|
|
|
Radeon napisał/a: | Do układu hamulców lej DOT-3.A nie DOT-4.Ten drugi trzeba częściej wymieniać. | faktycznie kupa oszczędności nie wiesz że na hamulcach się nie oszczędza ? a pozatym każdy płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata bo jest higroskopijny. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:29
|
|
|
W jeżdzie miejskiej i poza miejskiej,czyli podczas normalnego urzytkowania różnicy nie odczujesz(ważne aby świeży, nie zapowietrzony,bez wody)-Jeżeli chodzi o temp.wrzenia.
Jogurcie.Oprócz temperatury wrzenia płyn ma jeszcze wiele innych właściwości,np lepkość i jak wspomniałeś ma właściwości higroskopijne (zawartość glikolu). Dot-4 ma większe właściwości higroskopijne!Więc wymieniać go należy częściej niż co 2lata.Nie wymieniony szybciej koroduje układ hamulcowy.A że nie mamy miedzianych przewodów,a nasze auta są stare,przewody hamulcowe mamy już trochę skorodowane, więc trzeba oszczędzać układ hamulcowy |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 14:59
|
|
|
Jogurt napisał/a: | Radeon napisał/a:
Do układu hamulców lej DOT-3.A nie DOT-4.Ten drugi trzeba częściej wymieniać.
faktycznie kupa oszczędności nie wiesz że na hamulcach się nie oszczędza ? a pozatym każdy płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata bo jest higroskopijny. |
zwlaszcza ze plyn kosztuje okolo 15-20 zl Nie ma co oszczedzac |
|
|
|
 |
|