Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Misiek zwariował.
Autor Wiadomość
gabi
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2009, 15:09   Misiek zwariował.

Szanowni Forumowicze misiek szajbuje. Po dłuższym postoju odpala ale gaśnie, po ponownym odpaleniu chodzi ale nie trzyma obrotów, raz są wyższe raz niższe. Przy ruszaniu też gaśnie i jest słaby, ciężko nim ruszyć, trzeba dodać mu więcej gazu. Jak się już rozgrzeje to jest OK. Natomiast jak chwilę postoi, po odpaleniu falują obroty. Wymieniłem przewody WN, świece. Serwis z przykrością odmówił pomocy. Twierdzą że młodzi mechanicy na tych gaźnikach się nie znają. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, będę bardzo wdzięczny.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-01-2009, 15:22   

Jaki masz gaźnik?? Sterowany elektronicznie czy podciśnieniowo. Jeśli podciśnienie, to wina leży po stronie ssania. Wystarczy zdjąć filtr powietrza z obudową i rozruszać dzwigienkę która jest po lewej stronie gaźnika.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gabi
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2009, 18:20   

Gaźnik sterowany podciśnieniowo. Dźwignia o której mówa razem z przepustnicą czyli cały mechanizm chodzi gładko i bez zacięć. Bo dokładnie to jest tak. Wsiadam naciskam pedał przyspieszenia żeby włączyć ssanie. Krzywka opada w dół. Odpalam silnik i chodzi na zwiększonych obrotach, następnie jak wcisnę ponownie pedał, obroty spadają aż do zgaśnięcia silnka chyba że podtrzymam je pedałem przyspieszenia. Jerzeli silnk się nagrzeje to problem znika.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2009, 12:09   

Przeczyść wszytskie dysze, przepustnice, wyreguluj i nie ma bata musi brykać.
 
 
 
gabi
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2009, 17:39   

Mateusz071 napisał/a:
Przeczyść wszytskie dysze
Zapytam jako laik w tych sprawach, jak się czyści dysze, przypuszczam że spręzonym powietrzem? Przepustnice są wyczyszczone a przepustnica ssania wyczyszczona i przesmarowana na ośce. (Według mnie przepustnica ssania za szybko się otwiera, czyli opada krzywka, a tym samym za szybko przymyka się przepustnica paliwa. Można jakoś to wyregulowac?)
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-02-2009, 18:07   

" System może być włączany i wyłączany ręcznie, włączany przez wciśnięcie pedału gazu do oporu, a wyłączany przez termostat (ssanie półautomatyczne), włączany i wyłączany przez termostat gdy temperatura silnika jest zbyt niska (ssanie automatyczne).

W wielu gaźnikach paliwo, przed wtryśnięciem do gardzieli gaźnika, jest mieszane z powietrzem w rurkach zwanych rurkami emulsyjnymi." To tak dla wyjasnienia sytuacji. Dysze czyści sie na różne sposoby np. szczoteczka do zebów i benzina albo dmuchasz "ustnie", a sprezonym powietrzem... dla mnie cieżki sposób ;) Wiec również mozesz miec termostat do wymiany, jak jest w pozycji otwartej to rozłącza Ci ssanie i jak znowu wcisniesz pedał gazu to załączasz ssanie a termostat je rozłącza i tak az sie silnik zagrzeje kiedy to juz ssania nie potrzebuje ;]

[ Dodano: 03-02-2009, 18:10 ]
Bo jak wiadomo termo jak jest do luftu to pozostaje w pozycji otwartej lub zamknietej ;]
 
 
 
gabi
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2009, 21:02   

Nie mam pojęcia co to była za usterka. Przeczyściłem otworki , te co się znajdują przy przepustnicy paliwa igłą od strzykawki, tą najcieńszą. Zmieniłem górną część gaźnika. Odpalił i mogę jechać zaraz po odpaleniu, nie jąka sie jak przedtem. Obroty stoją jak drut. Zobaczę jak będzie rano po nocnym postoju. Ale z tego co widzę będzie w porządku. Dzięki za porady.

Po nocnym postoju nie było problemu. Odpalił i pojechałem.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2009, 18:49   

NO to gitrra ;)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-02-2009, 20:53   

do czyszczenia gaznikow jest specjalny spraj
psikasz, czekasz, odpalasz i gotowe
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-02-2009, 17:19   

ale on czysci przepustnice tylko w zasadzie, lepiej juz samemu benzyna i szmatka to zrobić, i wlać dodatek do bajury czyszczacy uklad.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2009, 22:13   

nie - jest to specjalny spraj go gaznika
a przepustnice, to ja nim czyszcze, dlatego ze dobrze to robi
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-02-2009, 19:53   

psika sie nim w gardziel ?? to jak czysci dysze? penetruje i rozpuszcza? to ja zacofany jestem :D
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-02-2009, 20:28   

dokladnie - penetruje i rozpuszcza - dokladna instrukcja jest na opakowaniu
znajomy kiedys wyczyscil tym "nienaprawialna" wg mechanikow Lade i zaczela pracowac idealnie
wrzucil tam pol opakowania czyli ze 200 ml (druga polowa wyczyscil felgi przed sprzedaza :) )
 
 
gabi
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2009, 17:30   

Krzyzak napisał/a:
jest to specjalny spraj go gaznika

Jeżeli można to ja poproszę nazwe tego spraju, bo w sklepie to mogą zaproponować różne inne nieprzydatne badziewie, jak to w sklepie żeby coś sprzedać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-02-2009, 22:11   

na mojej stronie jest fotka - przy okazji czyszczenia przepustnicy
Carb Cleaner f-my Cyclo (o ile pamietam)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.