Misiek zwariował. |
Autor |
Wiadomość |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 15:09 Misiek zwariował.
|
|
|
Szanowni Forumowicze misiek szajbuje. Po dłuższym postoju odpala ale gaśnie, po ponownym odpaleniu chodzi ale nie trzyma obrotów, raz są wyższe raz niższe. Przy ruszaniu też gaśnie i jest słaby, ciężko nim ruszyć, trzeba dodać mu więcej gazu. Jak się już rozgrzeje to jest OK. Natomiast jak chwilę postoi, po odpaleniu falują obroty. Wymieniłem przewody WN, świece. Serwis z przykrością odmówił pomocy. Twierdzą że młodzi mechanicy na tych gaźnikach się nie znają. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, będę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-01-2009, 15:22
|
|
|
Jaki masz gaźnik?? Sterowany elektronicznie czy podciśnieniowo. Jeśli podciśnienie, to wina leży po stronie ssania. Wystarczy zdjąć filtr powietrza z obudową i rozruszać dzwigienkę która jest po lewej stronie gaźnika. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2009, 18:20
|
|
|
Gaźnik sterowany podciśnieniowo. Dźwignia o której mówa razem z przepustnicą czyli cały mechanizm chodzi gładko i bez zacięć. Bo dokładnie to jest tak. Wsiadam naciskam pedał przyspieszenia żeby włączyć ssanie. Krzywka opada w dół. Odpalam silnik i chodzi na zwiększonych obrotach, następnie jak wcisnę ponownie pedał, obroty spadają aż do zgaśnięcia silnka chyba że podtrzymam je pedałem przyspieszenia. Jerzeli silnk się nagrzeje to problem znika. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-02-2009, 12:09
|
|
|
Przeczyść wszytskie dysze, przepustnice, wyreguluj i nie ma bata musi brykać. |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2009, 17:39
|
|
|
Mateusz071 napisał/a: | Przeczyść wszytskie dysze | Zapytam jako laik w tych sprawach, jak się czyści dysze, przypuszczam że spręzonym powietrzem? Przepustnice są wyczyszczone a przepustnica ssania wyczyszczona i przesmarowana na ośce. (Według mnie przepustnica ssania za szybko się otwiera, czyli opada krzywka, a tym samym za szybko przymyka się przepustnica paliwa. Można jakoś to wyregulowac?) |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-02-2009, 18:07
|
|
|
" System może być włączany i wyłączany ręcznie, włączany przez wciśnięcie pedału gazu do oporu, a wyłączany przez termostat (ssanie półautomatyczne), włączany i wyłączany przez termostat gdy temperatura silnika jest zbyt niska (ssanie automatyczne).
W wielu gaźnikach paliwo, przed wtryśnięciem do gardzieli gaźnika, jest mieszane z powietrzem w rurkach zwanych rurkami emulsyjnymi." To tak dla wyjasnienia sytuacji. Dysze czyści sie na różne sposoby np. szczoteczka do zebów i benzina albo dmuchasz "ustnie", a sprezonym powietrzem... dla mnie cieżki sposób Wiec również mozesz miec termostat do wymiany, jak jest w pozycji otwartej to rozłącza Ci ssanie i jak znowu wcisniesz pedał gazu to załączasz ssanie a termostat je rozłącza i tak az sie silnik zagrzeje kiedy to juz ssania nie potrzebuje ;]
[ Dodano: 03-02-2009, 18:10 ]
Bo jak wiadomo termo jak jest do luftu to pozostaje w pozycji otwartej lub zamknietej ;] |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2009, 21:02
|
|
|
Nie mam pojęcia co to była za usterka. Przeczyściłem otworki , te co się znajdują przy przepustnicy paliwa igłą od strzykawki, tą najcieńszą. Zmieniłem górną część gaźnika. Odpalił i mogę jechać zaraz po odpaleniu, nie jąka sie jak przedtem. Obroty stoją jak drut. Zobaczę jak będzie rano po nocnym postoju. Ale z tego co widzę będzie w porządku. Dzięki za porady.
Po nocnym postoju nie było problemu. Odpalił i pojechałem. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:49
|
|
|
NO to gitrra |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-02-2009, 20:53
|
|
|
do czyszczenia gaznikow jest specjalny spraj
psikasz, czekasz, odpalasz i gotowe |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-02-2009, 17:19
|
|
|
ale on czysci przepustnice tylko w zasadzie, lepiej juz samemu benzyna i szmatka to zrobić, i wlać dodatek do bajury czyszczacy uklad. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-02-2009, 22:13
|
|
|
nie - jest to specjalny spraj go gaznika
a przepustnice, to ja nim czyszcze, dlatego ze dobrze to robi |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-02-2009, 19:53
|
|
|
psika sie nim w gardziel ?? to jak czysci dysze? penetruje i rozpuszcza? to ja zacofany jestem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2009, 20:28
|
|
|
dokladnie - penetruje i rozpuszcza - dokladna instrukcja jest na opakowaniu
znajomy kiedys wyczyscil tym "nienaprawialna" wg mechanikow Lade i zaczela pracowac idealnie
wrzucil tam pol opakowania czyli ze 200 ml (druga polowa wyczyscil felgi przed sprzedaza ) |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2009, 17:30
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jest to specjalny spraj go gaznika |
Jeżeli można to ja poproszę nazwe tego spraju, bo w sklepie to mogą zaproponować różne inne nieprzydatne badziewie, jak to w sklepie żeby coś sprzedać. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2009, 22:11
|
|
|
na mojej stronie jest fotka - przy okazji czyszczenia przepustnicy
Carb Cleaner f-my Cyclo (o ile pamietam) |
|
|
|
 |
|