 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
nauka obrotow |
Autor |
Wiadomość |
beretek
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi glx
Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: krakow
|
Wysłany: 01-02-2009, 19:11 nauka obrotow
|
|
|
jak nauczyc mitsu obrotow?pomocy!!!!!!DZIEKI |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-02-2009, 19:25
|
|
|
po przejechaniu traski powinna sama sie nauczyc obrotow lub:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 01-02-2009, 20:45
|
|
|
znajomo wyglada
a po za tym temat tyle razy walkowany ze ostatnio zbyt czesto sie powtarza chcialbym zauwazyc
beretek zalozyles chyba 3 tematy kazdy w innym dziale i w kazdym zadales to samo pytanie odnosnie nauki troche nieladnie |
Ostatnio zmieniony przez demeone 01-02-2009, 22:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:54
|
|
|
ta zasada nauki ma sie tak samo do 1,6 16v bo u siebie zacholere nie moge tego zrobic,,, a juz tyle razy próbowałem,,, a tu wyzej widze cos troszke nowego,,, wiec stad moje pytanie,,, pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez marcin84k 01-02-2009, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 01-02-2009, 22:02
|
|
|
Cytat: | a po za tym temat tyle razy walkowany ze ostatnio zbyt czesto sie powtarza chcialbym zauwazyc | jest już tyle tematów o nauce obrotów że chyba nowe nie powinny być zakładane...
wystarczy tylko wpisać w szukajce... heh |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 01-02-2009, 22:08
|
|
|
marcin84k napisał/a: | ta zasada nauki ma sie tak samo do 1,6 16v |
Jeśli pytasz (bo nie widzę "?") to odpowiem TAK
Ja uczyłem obrotów następująco.
Po wymianie aku odpaliłem samochód. Silnik odrazu nie trzymał obrotów (chciał gasnąć), więc przytrzymywałem go tak powiedzmy na 1500 rpm przez chwilę, aż po puszczeniu gazu trzymał już jako-tako obroty i nie gasł.
Jak już sam chodził i nie gasł to zostawiłem go tak na jakieś 2 min (wszystkie odbiorniku prądu wyłączone)
Po 2 min załączyłem co się da (światła, ogrzewanie szyby tylnej, nawiewy, klima, radio) i znowu mu dałem 2 min.
Następnie wsiadłem i się przejechałem (nie musisz specjalnie oszczędzać, ani żyłować silnika), jedź powiedzmy w przedziale obrotów 2000-3500 rpm.
Później tylko położenie krańcowe szyb i po sprawie.
W ten sposób, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów mamy już wgraną prawidłową mapę obrotów silnika. Już nie powinien gasnąć, szarpać, falować etc.
OSOBY POSIADAJĄCE GAZ niech pamiętają, że mają zawsze do wgrania dwie mapy, osobna dla Pb i osobna dla LPG, tak więc wszystkie czynności dotyczące programowania obrotów wykonać osobno dla Pb i osobno dla LPG.
Myślę że to wszystko w miarę jasno opisałem. |
|
|
|
 |
beretek
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi glx
Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: krakow
|
Wysłany: 02-02-2009, 00:19
|
|
|
Kris1980_147, dzieki wielkie.pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-02-2009, 00:36
|
|
|
beretek, dzieki
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 02-02-2009, 11:30
|
|
|
beretek napisał/a: | Kris1980_147, dzieki wielkie.pozdrawiam |
no problem |
|
|
|
 |
|
|