carisma gdi i gaz? |
Autor |
Wiadomość |
laki-14
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: kochanowice
|
Wysłany: 06-02-2009, 16:38 carisma gdi i gaz?
|
|
|
mam pytanie, czy warto jest zamontowanie gazu do1.8 gdi, czy te silniki sie nadawają do takiego zasilania, jeśli tak to proszę o porade jaka instalacja bedzie odpowiednia, z jakiej firmy i cene takiej inwestycji, pozdrawiam |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 06-02-2009, 16:41
|
|
|
GDI i LPG wykluczają się nawzajem. Tych silników się nie gazuje z wyjątkiem instalacji LPI montowanych fabrycznie. Inaczej nie da rady albo kosztuje fortunę, a i tak nie ma gwarancji sukcesu. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2009, 17:08
|
|
|
ktos tu się chce dowiedzieć jakie są koszty naprawy i wymiany wtrysków benz
po zamontowaniu tradycyjnego lpg...
do bezpośredniego (gdi) tanie nie są |
|
|
|
 |
laki-14
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: kochanowice
|
Wysłany: 07-02-2009, 10:11
|
|
|
dzięki i tyle chciałem wiedzieć, musiałem się dowiedzieć bo dużo jeżdze, pozdro. |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 07-02-2009, 10:55
|
|
|
laki-14 napisał/a: | dzięki i tyle chciałem wiedzieć, musiałem się dowiedzieć bo dużo jeżdze, pozdro. |
W takim razie pozostaje ci do wyboru :
- starszy TD 90KM
- DID 102, lub 115 KM
- 1.6 przed liftem 90/100 KM
- 1.6 po lifcie 103 KM
- 1.8 przed liftem SOHC (nie GDI) |
|
|
|
 |
Nikka
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI, r 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2009 Posty: 419 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 07-02-2009, 11:32
|
|
|
LPI instalacja do cari 1,8GDI kosztuje 6400 zl taka informację otrzymałam drogą e-mail od gościa który się tym zajmuje. |
_________________ Lena
01462/KMM
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 07-02-2009, 12:23
|
|
|
Tylko ciekawe jak to się sprawuje bo osobiście jeszcze nie spotkałem się z osobą, która załozyła sobie gaz do GDI. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-02-2009, 12:33
|
|
|
LPI czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej, wtryski w GDI muszą być chłodzone, żeby się nie zapiekły. Standartowo chłodzi je wtryskiwane paliwo, stąd problem z LPG sekwencyjnym.
edit: koszt 6400PLN+ wymiana rozrządu po zakupie około 1200PLN to się robi koszt zbliżony do ceny Carismy przed liftem. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 07-02-2009, 20:28
|
|
|
Dłuuugo trzeba by jeździć co by się ten interes zwrócił. Tak więc mało opłacalne. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 07-02-2009, 21:01
|
|
|
zakładać gazu do GDI to kompletnie nie ma sensu, patrząc na cene LPi w Polsce
jedynym wyjściem byłoby poszukanie GDI z fabrycznie zamontowanym gazem z Holandii bo inaczej to interes całkowicie nieopłacalny (za duży koszt) a za tanie auta |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2009, 23:58
|
|
|
wbrew pozorom LPI, oprócz kosztów instalacji,
wcale nie jest takie tanie w użytkowaniu,
zjada więcej benzyny (niż poprzednie gen) bo moment przełączenia jest zalezny od wielu zmiennych
a nie tylko temperatury (i czasówki), co w sumie jest dobre dla wtrysków benz,
wymiana oleju w pompie co 40-60tys km - każdorazowy koszt od 400zł w górę
i auto unieruchomione na kilka godzin, wiec nie jest tak różowo
dodatkowo, instalacja jest dosć wrażliwa na jakosć paliwa,
a niestety filtr jest za pompą paliwa, dlatego bardzo łatwo załatwić pompę, |
|
|
|
 |
|