[CAxA] Colt opony? |
Autor |
Wiadomość |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 15-02-2009, 13:28 [CAxA] Colt opony?
|
|
|
Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem colta z 93 roku wersji glxi zaczynam zbierać na letnie opony i zastanawiam się czy jest sens kupowania opon o większym rozmiarze obecnie zimówki to 175x70x13 zastanawiałem się czy nie kupić 185x60x14 ale to dochodzi koszt felg możecie polecić jakieś dobre opony tak do 150 zł za sztukę w obu rozmiarach i jeszcze jedno czy po dołożeniu stożkowego filtru powietrza zauważa się jakieś wzrosty mocy jeśli tak jaki model tego filtra polecacie a i jeszcze jedno ostatnio znalazłem na allegro chipa do colta czy zamienię go sam z seryjnym i czy to jest bezpieczne dla silnika ?? z góry dzięki za odpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 16-02-2009, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-02-2009, 13:39
|
|
|
mniej czytaj allegro a wiecej chociazby to forum... i wszystkiego sie dowiesz |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 13:42
|
|
|
co do rozmiaru opon i felg to 14 są idealnym kompromisem między komfortem,wyglądem i sterownością w zakrętach ,opony jakie ja kupię to nokiany ,w tej chwili mam zimówki tej firmy i jestem bardzo zadowolony,Ktoś z lanselotowców ma takie letnie i jest O.K.,ceny niestety jest tak bliżej 200pl za sztuke,co do filtra stożkowego przyrostu mocy nie odczujesz,za to Twój silnik odczuje skróconą żywotność,co do chipa to nie mam pojęcia
w między czasie dostałeś inną odp., i jest w niej sporo racji wszystkie info.,jakie napisałem pochodzą z tego forum,może oprócz osobistych testów zimówek,na które w końcu się doczekałem he he |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 15-02-2009, 13:45
|
|
|
dołożenie filtra stożkowego nic ci nie da tak samo jak dołożenie tak zwanego przez ciebie chipa.Narazi cię tylko na niepotrzebne koszty i złudzenia że samochód będzie szybszy .Co do filtrów stożkowych to temat jest opisany na forum .Co do wielkosci opon niech wypowiedzą sie ci koledzy co wymieniali na większe .Ja nie jestem zwolennikiem takiego zabiegu .Poprawia może wyglad auta ale pogarsza warunki jezdne i daje przekłamanie na prędkościomierzu . |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 13:57
|
|
|
14 akurat poprawią trzymanie się drogi kosztem komfortu ,ale w granicach rozsądku o numer szersze opony poprawią trzymanie się w zakrętach podobnie jak niższy profil ,który też spowoduje to że licznik nie będzie przekłamywał,zastosowanie obręczy ze stopów lekkich powinno poprawić też hamowanie ,w myśl zasady im lżejsze koło tym lepsze heble,15 calowe koło poparwią znacznie wygląd ale tu mogą się pojawić problemy z jazdą w koleinach przyśpieszonym zużyciem łożysk,przegubów i zwieszenia,na komfort też nie za bardzo możesz liczyć na profilu 50,jeśli nie dobierzesz dobrze ET może też obcierać |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 14:23
|
|
|
hayabusa napisał/a: | na komfort też nie za bardzo możesz liczyć na profilu 50 |
ogolnie to nie odczulem wiele gorszego komfortu niz przy profilu 70 Na kolach 15 i oponach 195/50 samochod o wiele lepiej wyglada, lepiej tez sie trzyma w zakretach. Troszke gorzej przyspiesza, licznik w takiej konfiguracji przeklamuje bodajrze tylko o jakies 2km/h ale ogolnie to jest dobrze z wyjatkiem tego ze obciera mi lewe tylne kolo lecz podejrzewam ze jak wymienie sprezyny to przestanie |
|
|
|
 |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 15-02-2009, 14:28
|
|
|
mi nie chodzi przy zmianie opon o wygląd czy komfort tylko o przyczepność i osiągi a waszym zdaniem lepiej kupić droższe mniejsze opony czy kupić większe tańsze bo trzeba doliczyć koszt felg ?? |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 14:43
|
|
|
mnie na 15 w civicu strasznie ciągało w koleinach,i było grubo za twardo,oczywiście jak dla mnie,w zakrętach za to faktycznie lepiej, w nissanie miałem 14 185/60,i teraz 13 w lancelocie i zdecydowanie najlepiej jeździło mi się na 14,co do wyglądu to 14 też są małe szczególnie w tylnych nadkolach/taki urok auta/,a jeśli Ci zależy na stronie praktycznej to dobre opony to podstawa ,ja już kupiłem najtańsze jakie były i nie jestem z nich zadowolony,co nie zmienia faktu że koło 13 wygląda cokolwiek śmiesznie w tym samochodzie,jeszcze raz zachęcam do rozmiaru 14 i dobrych opon,oczywiście to tylko moja sugestia,aha na 13 uważaj w zakrętach bo opona ma ochotę się wywinąć ,razem z taksą heh ,takie mam wrażenia |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-02-2009, 15:24
|
|
|
hayabusa napisał/a: | zastosowanie obręczy ze stopów lekkich powinno poprawić też hamowanie ,w myśl zasady im lżejsze koło tym lepsze heble |
widac nie miales nigdy w reku normalnej stalowej felgi i alu w takim samym rozmiarze z normalnej polki cenowej... 99% przypadkow mocno zauwazalnie ciezsza bedzie alu
co do odczuwalnej zmiany komfortu przy przejsciu na profil nizej to macie jakies ultra czule dupska |
|
|
|
 |
wenclubmx
Forumowicz
Auto: CA5A GTI:)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-02-2009, 15:34
|
|
|
ja tam mialem duzo rozmiarow opon u siebie.najmniejszy profil jaki zaliczylem to 195/40;)
do tego ultra twardy zawias.to bylo w corsie,mozna bylo zeby pogubic.uwazam ze najlepszym roziwazaniem jest opona 195/50/15.dobrze wyglada jest w miare komfortowo a i koszta opon nie sa zalamujace.kolo jest wtedy tej samej wielkosci co w przypadku 165/70/13. |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 16:10
|
|
|
ja mam 13" blaszaki 195/55 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 16:41
|
|
|
Ja wychodze z założenia,że do Mitsubishi tylko japonskie opony.
Dlatego w cenie do 150zł polecam Yokohama A.drive 175/65r14 sprawdzone przezemnie,swietnie zachowuja sie na mokrym,hamuja bardzo dobrze.
Sa też Falken 185/60r14 chyba troche tansze,ale za to z bardzo ciekawym bieznikiem asymetrycznym.
Nigdy nie kupuj chinskiego badziewia.Czytałem testy takich opon jak Kenda,Goodride,w porównaniu z naszą Dębicą wypadły słabo i sa jakies 30% drozsze. |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-02-2009, 17:38
|
|
|
toyo daja najlepiej rade w rozmiarze 195/50/15 i sa przy tym jedne z tanszych
150zl za t1r to poldarmo |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 18:16
|
|
|
Moj brat kupował na jesień Toyo PX4 195/50r15 i wtedy były po 159zł.Teraz sa po około 180,w ogole na wiosne niekorzystnie wychodzi zakup opon letnich. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 15-02-2009, 18:17
|
|
|
Barum bravuris tez daja rade za rozsadna cene.
Na lato mam takie 195/50/15
Jesli chcesz 14'' to opony 185/60/14 (takie mam na zime)
Na 13'' to troche autko biednie wyglada. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|