Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0T] OUTLANDER TURBO upgrade ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
morisek 
Nowy Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0 TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-02-2009, 21:46   [I 2.0T] OUTLANDER TURBO upgrade ukladu hamulcowego

Witam
Jak wiadomo hamulce w naszych turbo bezynkach sa do niczego.
Aktualnie po wielu godzinach intensywnych poszukiwan i konsultacji znalazlem alternatywe.
Sa to tarcze DBA z lancera evo IV RS nacinane + klocki EBC.
Caly zestaw pasuje w miejsce oryginalu i nie wymaga bardzo duzych nakladow finansowych i przerobek a zwiekszy wydajnosc i skutecznosc hamulcow. Po zainstalowaniu na aucie napisze jak zestaw sie sprawuje. Jest to jedyna alternatywa nie wymagajaca zmiany calego ukladu (tarcze, zaciski)
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 15-02-2009, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosiar 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 17-02-2009, 10:42   

hej !

ciekawe jaki będzie efekt takiej modyfikacji :idea:

czekam na info :P

[ Dodano: 27-02-2009, 11:07 ]
Czy już coś zmieniłeś w Twoim układzie hamulcowym ? Ja w międzyczasie zdążyłem się dowiedzieć że jedyne sensowne rozwiązanie to wymiana większości komponentów związanych z hamulcami ( nowe tarcze, zaciski klocki i jecze coś tam ) i na dodatek trzeba zakupić nowe felgi 18" - większe tarcze.
Koszt takiej modernicacji około 16 000 pln. :doubt:
Jeszcze troszkę poczekam na Twoje propozycje mam nadzieję że troszku tańsze :lol:
_________________

 
 
 
morisek 
Nowy Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0 TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 28-03-2009, 15:33   

Na nowym zestawie jezdze juz ponad miesiac i powiem tak:

Wydajnosc sie zwiekszyla i to odczuwalnie

Auto lepiej hamuje

A najwazniejsze ze przy kilkukrotnym hamowaniu z duzej predkosci w krotkich odstepach czasu auto dalej hamuje wczesniej to byl najwiekszy problem.

Minusem jest to iz hamulce są troche głośniejsze przy hamowaniu zwlaszcza z duzych predkosci przez to ze tarcza jest nacinana a klocki twardsze słychac tarcie, ale dla mnie bardziej liczy sie ich skutecznosc. Przy nizszych predkosciach nie slysze roznicy.

Plusem jest ich wyglad, dodały z 10KM wiecej :)

Cena kompetu tarcz 1500zł
Cena klockow 250zł

Caly zestaw zalatwiany w 4turbo.pl
 
 
piotrek
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2009, 11:34   

Po wyjeździe narciarskim (4 osoby + 4 komplety nart + ekwipunek + prowiant + 2500 km) w geście rozpaczy zdobyłem się na inwestycję - z klocków i tarcz mało zostało - zmieniłem z przodu nawiercane tarcze, zaciski, klocki i cały osprzęt na movit, były dorabiane na zamówienie. Nie trzeba było zakładać felg 18", wystarczyły dystanse na 17". Teraz jest dopiero tak, jak powinno być. Od zakupu zresztą zakładałem, że trzeba będzie hamulce wymienić. Szczególnie, ze mocy też mu trochę przydałem :lol: Skądś ta cena outka turbo (relatywnie niska) musiała się brać. Ano z osprzętu nie do końca przystającego do mocy.
 
 
Icewind 
Forumowicz

Auto: Outlandr Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 49
Skąd: Śródmieście
Wysłany: 07-04-2009, 12:40   

rozumiem że upgrade robiłeś w AutoGT, jak możesz podaj cenę może być pw. Ciekawy też jestem ile wyszło ci na hamowni skoro mocy przydałeś... - może jakieś porównanie na drodze zrobimy - jakby co może być pw.
 
 
piotrek
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 10:50   

Tak, robiłem w AutoGT, koszt hamulców koło 2800 euro. Na hamowni w VTG wyszło mu: moc max 235 KM przy 5900 obr/min i moment max 335 Nm przy 3530 obr/min. Startów jakoś specjalnie nie ćwiczyłem, ale wyszło 6,7 s do 100km/h. Trochę go jeszcze obniżyłem i utwardziłem (wymiana sprężyn). Poprawa osiągów odczuwalna ... przez tydzień, później niestety człowiek się przyzwyczaja i z maksymalnej mocy rzadko się korzysta, wiec nie jestem pewien czy to było najsensowniejsze posunięcie. Z minusów - przy zimnym silników pogorszenie parametrów pracy silnika na wolnych obrotach. Hamulce - rewelacja - pełna kontrola, poczucie pewności - przy seryjnych hamulcach często miałem poczucie, że nie mam marginesu bezpieczeństwa.
 
 
dzardzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 17:27   

No wlasnie ostatnio dzownilem do Auto GT w sprawie hamulcow do miska i sie zalamalem - po przeliczeniu cena netto kolo 18 tys zlotych !!! Juz bylem zalamany - przebieg 100 tys 3 tarcze to juz troche lipa ( pierwsze byly kilkakrotnie przetaczane. ) Tarcze i klocki juz mam skonczone i tu nagle kolega morisek przyszedl z odsiecza. Zaraz dzwonie do 4turbo i zalatwiam sobie zestawik :P Wielkie dzieki
Jak ogarne to napisze co i jak
Pozdrawiam

[ Dodano: 08-04-2009, 17:40 ]
morisek, morisek czy nic nie trzeba zmieniac w ukladzie tylko zamontowac tarcze i klocki bo gosciu w 4turbo nie byl na 10% pewny czy sie da ..???
 
 
morisek 
Nowy Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0 TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-04-2009, 21:06   

Dzardzi:
Tak jak mowilem znalazlem taki zestaw ze sciagasz stare i montujesz nowe
tarcze DBA z lancera evo IV RS nacinane + klocki EBC green rozmawiaj z p. Szotem w 4turbo tu masz do niego kontakt:Mariusz Szot, dz. sprzedaży
tel.: (32) 78-69-317, e-mail: m.szot@4turbo.pl
GG# 1880118

Powiedz ze w lutym zamawial taki zestaw dla mnie, wiec bedzie wiedzial o co chodzi, a do kontaktu uzywaj maila bo telefonicznie przez 2 miesiace z tym Panem zalatwialem i nic z tego nie wyszlo dopiero po interwencji u dystrybutora DBA na Polske udalo sie zalatwic temat.
.
piotrek:
Takie pytanko pomijajac cene tych hamulcow i wogole, czy w zwiazku z podniesieniem mocy sprzeglo nie dostalo po dupie czy wczesniej sie zabezpieczyles, bo ja po 25tys wymienilem na nowe ktore spalilo mi sie teraz po kolejnych 40tys ale tym razem je wzmacniam u p. Radzikowskiego
 
 
dzardzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 21:18   

morisek napisał/a:
Dzardzi:
Tak jak mowilem znalazlem taki zestaw ze sciagasz stare i montujesz nowe
tarcze DBA z lancera evo IV RS nacinane + klocki EBC green rozmawiaj z p. Szotem w 4turbo tu masz do niego kontakt:Mariusz Szot, dz. sprzedaży
tel.: (32) 78-69-317, e-mail: m.szot@4turbo.pl
GG# 1880118


no wlasnie z nim gadalem i mowil, ze cos takiego zamawial, ale na sto procent nie byl pewien czy to bedzie pasowac - dlatego wolalem sie upewnic.
Hmm co do sprzegla to ja w serii mam problemy, wiec wydaje mi sie, ze przy podniesionej mocy tez cos trzeba zrobic w tym temacie. W jaki sposob wzmacniasz to sprzeglo i jakie to sa koszta??
 
 
morisek 
Nowy Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0 TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-04-2009, 21:40   

Demontujesz stare sprzeglo wraz z kolem zamachowym niewazne w jakim jest stanie i wysylasz do p. Marka Radzikowskiego do Warszawy jest to chyba (?) jedyna taka firma w Polsce.
Ja w swoim wzmacniam docisk ze wstepnych planow bedzie z ok. 40% wieksza sila dociskal sprzeglo przez co nie bedzie sie tak obracac (czyt. palic) na kole. Minus jest taki ze pedal sprzegla bedzie twardszy ale czy tez o 40% tego jeszcze nie wiem:), ale w przyszlym tygodniu juz bede je mial na aucie:):):)
No i oczywiscie okladzina tez bedzie wymieniona na zbrojoną, mozna sie zdecydowac na spieki ale wtedy jazda nie bedzie komfortowa, dlatego wspolnie z p. Markiem (chyba nie wiem z kim rozmawialem dokladnie przez telefon ) zdecydowalismy na zbrojona troche agresywnej jazdy wiekszosc w miescie troche trasy mowi ze bedzie dobrze :) :):)
Koszta to :

Demontaz sprzegla i postuj rozebranego auta u mechanika :
W zaleznosci od warsztatu( niedajboze serwisu MMC ) cena zmienna ja jeszcze nie wiem ile ale podejzewam ok. 500zł za demontaz i ponowny montaz no i 2 tygodniowy postoj oczywiscie (bo tyle trwa wzmacnianie sprzegla)

Wysylka:
53zł DHL (14,5kg)

Wzmocnienie Sprzegla:
Szacowane telefonicznie ok 1200-1500zł
Gwarancja na przejechanie ok. 70-100 tys km (w zaleznosci od charakterystyki jazdy)

Razem powinno wyjsc ok. 2 - 2,3 tys zł troche lepiej niz w serwisie MMC 5500zł :shock: no i najwazniejsze zeby przebieg byl wiekszy no i dopiero teraz bede kombinowal z moca silnika jak juz hamulce i sprzeglo beda takie jak nalezy:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
piotrek
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 11:15   

Morisek,
ze sprzęgłem na razie problemów nie ma, chociaż nie zabezpieczałem się dodatkowo, ale po podniesieniu mocy zrobiłem dopiero koło 10.000 km. Celowo zresztą nie upierałem się przy podniesieniu mocy do 250 KM, co oferowało autogt, raczej zależało mi na momencie obrotowym (jest 335 Nm).
pozdrawiam
 
 
Icewind 
Forumowicz

Auto: Outlandr Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 49
Skąd: Śródmieście
Wysłany: 15-04-2009, 09:47   

piotrek napisał/a:
Morisek,
ze sprzęgłem na razie problemów nie ma, chociaż nie zabezpieczałem się dodatkowo, ale po podniesieniu mocy zrobiłem dopiero koło 10.000 km. Celowo zresztą nie upierałem się przy podniesieniu mocy do 250 KM, co oferowało autogt, raczej zależało mi na momencie obrotowym (jest 335 Nm).
pozdrawiam


poważnie w AutoGt powiedzieli ci że zrobią ci 250 KM? A ty powiedziałeś nie dzięki wystarczy 235 KM i 335 Nm? Chyba otworzyli tam fabrykę "spełniamy marzenia".... Jeżeli to potwierdzisz to będę dzwonił do kolegi Filipa i niech robią bo marzenia trzeba spełniać. Mi przy pierwszym wirusie wyszło 225 KM i 320 Nm, a po drugiej poprawce jeszcze nie mierzyłem, oczywiście samochód jest żwawszy, ale nie na tyle aby robić 6,7 s. do 100. Szczerze powiedziawszy nie wydaje mi się, aby tyle wyszło nawet przy 250 KM, nie przy masie samochodu ponad 1700 kg. Na 400 m powinno wtedy wyjść jakieś 14.8-9 wynik niezły jak na takiego klocka. Masz może założone wskaźniki np. ciśnienie doładowania, egt bądź afr? Ile ci dmucha turbo ? Mi po poprawce w piku turbo dmuchnie nawet 1,5 bara a trzyma ciągle 1,2 - 1,3 więc muszę rzeczywiscie go zmierzyć na hamowni. Ze sprzęgłem nie mam kłopotów, a przjechałem na programie już ok. 20 tys. km.
Ps. moja propozycja weryfikacji naszych osiągów cały czas aktualna 8)
 
 
piotrek
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2009, 12:29   

He, he, no oczywiście nie powiedziałem, że dziękuję za 250 KM. Ale tyle miało być. Wiedziałem, że nie będzie, bo na hamowni mieli egzemplarze z tym pakietem i wychodziło koło 230 KM. Kiedy wyszło mi więc 235 a nie 250 KM, to zaskoczony nie byłem, ale nie poszedłem do autogt z pretensjami i nie domagałem się poprawek. Tylko dlatego, że zdaniem paru osób znających się na rzeczy, jeżeli miałbym więcej mocy to albo musiałbym dalej inwestować w auto albo "rzadko" (cokolwiek to znaczy) korzystać z tego co mam pod maską, co jest bez sensu. Wskaźników zamontowanych nie mam. W kwestii pomiaru przyspieszenia - nie musisz wierzyć, pomiar nie jest dokładny - czas mierzyłem sam. Specjalnie nie kręci mnie fakt, że np. 6,7 jest lepsze niż 8,8, chodziło mi tylko o to jaka jest w przybliżeniu poprawa parametrów.
Ps. Weryfikować swoich osiągów nie lubię w sztucznych warunkach :P , więc wybacz ale nie ... chociaż jak tydzień temu jechałem zakopianką i vektra turbo próbowała się weryfikować, to z dwom kolegami na pokładzie boki zrywaliśmy ze śmiechu co facet robił na zakrętach, i jaką miał minę jak outek, który jak zauważyłeś jest klockowaty) śmigał jak po torach. Outki górą i tyle.
Pozdrawiam
 
 
dzardzi
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2009, 19:31   

Na nowym zestawie jezdze juz z 2 tyg. Roznica miedzy nim a seria jet kolosalna. Za calosc zaplacilem kolo 1800 zł. Polecam kazdemu kto ma dosc najbardziej niedopracowanego seryjnego elementu Outlanderka ( oczywiscie jest to moje subiektywne zdanie ). Co do glosnosci to nie jest uciazliwa no i zobaczymy jak z trwaloscia.
Z checia tez bym swojego miska zawirusowal, ale autko dosc mocno eksploatowane - 50 tys km rocznie po miescie - mysle, ze moglyby sie zaczac problemy... hmm, ale pozyjemy zobaczymy :P
 
 
Icewind 
Forumowicz

Auto: Outlandr Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 49
Skąd: Śródmieście
Wysłany: 15-06-2009, 14:21   

W dalszym ciągu jest tak różowo, bo zastanawiam się nad zmianą hamulców...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.