[CA1A 1.3] Silniczek wycieraczek tylnich |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:11 [CA1A 1.3] Silniczek wycieraczek tylnich
|
|
|
Rok temu zalatwilem sobie tylną wycieraaczkę, zamarznieta tylko szyba pokryta grubą warstą lodu, pstryk i koniec, na drugi dzień jak włączyłem zaczęła ciężko chodzić (10 sekund zanim wytarla i wrocila na miejsce) a potem juz wogole ani drgnęła.
Ewidentnie jest to wina spalonego silniczka i należy kupić nowy? Na allegro udało mi się znaleźc taki za 60zł używany. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:29
|
|
|
Niekoniecznie spalony. Może być wytarta ośka lub koronka w ramieniu wycieraczki. Zdejmij ramię wycieraczki i obejszyj dokłądnie. Sprawdź, czy silniczek pracuje bez wycieraczki (lub z wycieraczką odsunętą od szyby). Jeśli wytarta jest ośka lub spalony silniczek - czeka Cię jego wymiana, jeśłi wytarta koronka ramienai wycieraczki - ramię do wymiany. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:33
|
|
|
Czyli jesli odegnę wycieraczkę, i silniczek będzie chodził normalnie - wymienić tylko ramię.
Jeżeli silniczek będzie słabo chodził lub wcale - wymienic caly miechanizm. |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-02-2009, 14:21
|
|
|
Jak kupiłem kiedyś Colta to wycieraczka zupełnie nie dawała znaku życia. Też myślałem że jest spalony silnik. Sprawdziłem że napięcie do silnika dochodzi, więc wkręciłem silnik i okazało się że miejsce, gdzie montuje się ramię wycieraczki było tak zapieczone, że nie było szans na jakikolwiek ruch, musiałem go wybijać młotkiem na imadle. Dodam tylko że pomimo takiego zapieczenia i kilkakrotnego włączania silniczka ten się nie spalił, dlatego sądzę że u Ciebie też wcale nie musi być spalony. Po nasmarowaniu i rozruszaniu wszystkiego wycieraczka pracowała przez kilka lat bez problemów. Aha.. z tego co pamiętam to chyba wycieraczka tylna chodzi bez przekaźnika. Zaobserwowałem, że przy długiej pracy nagrzewał się wyłącznik , co znaczy że wycieraczka była bezpośrednio z niego zasilana. Może właśnie w nim tkwi problem ( wypalone styki na skutek przeciążenia o którym napisałeś- nie zaszkodzi sprawdzić). generlanie jak ktoś długo nie używa wycieraczki to potrafi się zapiec |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 20-02-2009, 14:30
|
|
|
jolly69 napisał/a: | Też myślałem że jest spalony silnik. Sprawdziłem że napięcie do silnika dochodzi, więc wkręciłem silnik i okazało się że miejsce, gdzie montuje się ramię wycieraczki było tak zapieczone, że nie było szans na jakikolwiek ruch, musiałem go wybijać młotkiem na imadle. |
Dokładnie tak samo było u mnie, zapieczona na amen, trzeba było ośkę wybijać. Przetarcie lekko papierem i pożądne smarowanie i chodzi do dziś jak nówka. Kwestia jedynie dostania się do środka mechanizmu. |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2009, 17:49
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Czyli jesli odegnę wycieraczkę, i silniczek będzie chodził normalnie - wymienić tylko ramię. | Zanim wymienisz całe ramię, załóż jeszcze inną wycieraczkę lub samą gumkę i sprawdź, czy normalnie pracuje. Kiedyś tak "naprawiłem" tylną wycieraczkę w Seicento koleżanki z pracy. Gumowe pióro było tak stare, że w ogóle nie ślizgało się po szybie. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-02-2009, 01:33
|
|
|
przyłącze sie do tematu.
macie jakiś łatwy sposób na sprawdzenie czy to wina samego włącznika?
Pewnie wystarczy połączyć ze sobą któreś 2-3 styki żeby poszedł prąd do wycieraczki z tyłu, tylko które?
Mam teraz nowy cały mechanizm od Browara, mowi ze napewno dobry, wiec pewnie dziala. no ale podlaczylem i nic sprawdzilem wszystkie bezpieczniki - są ok. Wyłącznik rozkręciłem, wyczyścilem - nie pomogło.
Dodam ze spryskiwacz tylnej szyby działa dobrze, natomiast przy wyłanczaniu wycieraczki słychać jakby "zwarcie".
Macie jakiś pomysł jak to ruszyć? niechce mi sie po prostu jechać po sam włącznik
p.s a w moim starym mechaniźmie tak się ramiie zablkowało że młotkiem nie poszło więcej niż 2 cm |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-02-2009, 08:59
|
|
|
Przy załączonej wycieraczce powinny stykać piny 2 i 7 włącznika, przy wyłączonej - 4 i 7. Na pinie 2 powinno być chyba zasilanie, jeżeli bezpieczniki są ok. Na 4 zasilanie jest tylko po to żeby wycieraczka wróciła do pozycji startowej.
Tu masz link do strony z manuala |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-02-2009, 09:27
|
|
|
ok dziękuje
Sprawdze w poniedziałek czy to wina siliczka albo jakis kabli, czy wylacznika, |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 21-02-2009, 09:59
|
|
|
Ja tez sprawdze z tą wycieraczką dziśi dam znać.
[ Dodano: 22-02-2009, 10:23 ]
A nawet nie ruszy. Sprawdze jeszcze napięcie na wtyczce do silniczka wycieraczki czy wogołe jakieś jest i czy nie ma zadnego spadku napiecia. Ale to dopiero jak sie ociepli bo jest -16 stopni C Relacje niebawem |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 23-02-2009, 16:39
|
|
|
No to ja ide i sprawdzać swoja ;/ |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
kubanczyk20
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Wroclaw/Limerick
|
Wysłany: 14-03-2009, 16:43
|
|
|
Hej, podobnie pytanie odnosnie silniczka wycieraczek tym razem przednich w colcie 96. wczoraj nagle podczas pracy przerywanej wycieraczki zaczely stawac w roznych pozycjach a nie tylko w momencie gdy sa najnizej. silnik pracuje poniewaz na ustawieniu na wolnych i szybkich obrotach dziala bez zarzutu. problem jest tylko z powrotem do pozycji 'zerowej' i z praca przerywana. Gdy podlaczylem sam plus na kostke silnika : 1 - predkosc low dziala dobrze, 2- predkosc high dziala dobrze, 3 - automatyczny powrot do pozycji 'zero' niby dziala ale silnik sie bardzo grzeje a raczej z kostki (moze okolic) po chwili zaczyna sie wydobywac dymek, czyzby spalony jakis uklad w silniku ??
prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-03-2009, 11:35
|
|
|
kubanczyk20 rozbież silniczek wycieraczek na części, wyczyść bieżnię i styki. Brak kontaktu i wycieraczki stają gdzie chcą. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2009, 13:40
|
|
|
skąd silniczek wycieraczki tylnej bierze mase? dzisiaj podłączyłem - nowy silniczek, nowy włącznik wycieraczki - powiesiłem silniczek na kablu - nie działało, pomyslałem ze może mase bierze z klapy, dotknałem, zaiskrzyło i chyba silniczek ruszył, chyba, nie jestem na 100% pewien. Więc skręciłem wszystko, tzn silniczek do klapy, włączyłem pstryczkiem i nic. Nie działa.
Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny. Bezpieczniki już wcześniej wszystkie sprawdzałem, jak pisałem - silniczek napewno sprawny, 2 włączniki do dyspozycji i nie działa dalej. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-03-2009, 15:53
|
|
|
karolgt, zobacz czy instalacja jest cała. Jak zaiskrzyło to może coś przepaliłeś. Sprawdź całą skrzynkę bezpieczników. U mnnie nie działa zapaliczka, bezpiecznik cały i okazało się, że przewody były upalone. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|