Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Docieranie Lancera - jak?
Autor Wiadomość
POLI^tyk 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer SportBack 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2009, 14:31   Docieranie Lancera - jak?

Witam serdecznie, pisze po raz pierwszy więc na początku: Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Na dniach odbiorę nowego Lancera 1,8 sportback i chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa docierania tego samochodu.

W moim salonie w Lublinie powiedzieli mi że samochody są już dotarte przez producenta i ze docierać ich nie trzeba.

Aczkolwiek ja jestem daleki od bezgranicznego ufania sprzedawcom w salonie, stad moje pytanie:

Co Wam mówiono w salonie na temat docierania samochodu, no i jak Wy docieraliście swoje samochody??

Pozdrawiam
 
 
 
Zorro123
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 14:54   

Pewnie rozmawiałeś z p. Adamem. :D W sumie fajny facet. Bo on jest głównie od sprzedaży. ja jak swojego odbierałem (a to juz prawie rok) rozmawiałem z właścicielem salonu i on zalecał przez pierwszy 1000-1500km nie szarżować czyli do 3000-4000tys obr. i zalewać paliwo 98.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 15:05   

nowe silniki sa juz dotarte w jakims stopniu zreszta obrobka materialow jest juz duzo dokladniejsza niz kilkanascie lat temu to dodatkowy plus .
warto jednak jezdzic z normalnymi predkosciami obrotowymi silnika przez ok 3 do 5 tys km nie przekraczac 75% wartosci dopuszczalnej predkosci obrotowej silnika. jesli auto posiada turbine dodatkowo pamietac o niej i nie katowac bez rozgrzania w celu sprawdzenia osiagow auta jak to zwykle sie robi po zajeciu miejsca w nowym nabytku.
interwal na docieranie to jesli dobrze pamietam nie wiecej jak 1500 tys km po ktorym nalezy wymienic olej wraz z filtrem warto pamietac tez o kontroli poziomu oleju w tym czasie i pozniejszym rowniez
warto tez pamietac o hamulcach nie rozpedzac sie do przyslowiowej setki i pedal w podloge bo zajedziesz tarcze
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 16:43   

cuuube napisał/a:
nowe silniki sa juz dotarte w jakims stopniu zreszta obrobka materialow jest juz duzo dokladniejsza niz kilkanascie lat temu .....


a chcesz po uszach? :P :D :wink:

POLI^tyk, należy zastosować się do zaleceń instrukcji obsługi samochodu którą otrzymasz razem z autem.....
Pozdr
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 17:02   

hehe za co :) robisz w tej branzy


jaceksu25 napisał/a:
należy zastosować się do zaleceń instrukcji obsługi samochodu którą otrzymasz razem z autem.....
nie wiem czy jest jeszcze jakas adnotacja w papierach o docieraniu zreszta sam widzisz co mu powiedzieli
POLI^tyk napisał/a:
w Lublinie powiedzieli mi że samochody są już dotarte przez producenta i ze docierać ich nie trzeba.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 17:18   

cuuube, sprzedawca tak powiedział... on ma prawo tego nie wiedzieć :D
ważne jest aby poprawnie wyliczył ratę kredytu :wink:
cuuube napisał/a:

jaceksu25 napisał/a:
należy zastosować się do zaleceń instrukcji obsługi samochodu którą otrzymasz razem z autem.....
nie wiem czy jest jeszcze jakas adnotacja w papierach o docieraniu zreszta sam widzisz co mu powiedzieli


kurczaki nie dam teraz ręki uciąć czy tak jest :idea: , ale powinna być tam tabelka z max. prędkościami na poszczególnych biegach...


PS>
cuuube napisał/a:
hehe za co :) robisz w tej branzy
:?:
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 17:29   

za co chciales dac mi po uszach ? myslalem ze masz cos wspolnego z " branza silnikowa" np remonty i w jakis sposob urazila Cie moja wypowiedz ze sie pozmienialo :biggrin:
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 17:32   

napisałeś o obróbce materiałów... Dlaczego uważasz, że jest teraz dokładniejsza?
Nie mówimy tutaj o produkcji FSO...
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-02-2009, 17:33   

Instrukcja obsługi dział 4 str 5 "Zalecenia dotyczące docierania samochodu"
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 17:43   

nie zbaczajmy z tematu...

jaceksu25 napisał/a:
Dlaczego uważasz, że jest teraz dokładniejsza?
a nie jest ? technologia poszla do przodu chocby CNC kiedys tego nie bylo... pasowanie elementow teraz jest jeszcze dokladniejsze niz kiedys nie ma sie co oszukiwac . dodatkowo producenci silnikow obecnie ...nie jestem pewien czy wszyscy ale chyba tak - po zlozeniu silnika testuja kazdy kolejny pod wzgledem dzialania przez "jakis czas" juz u siebie na lince produkcyjnej
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 17:49   

cuuube napisał/a:
nie zbaczajmy z tematu...

jaceksu25 napisał/a:
Dlaczego uważasz, że jest teraz dokładniejsza?
a nie jest ? technologia poszla do przodu chocby CNC kiedys tego nie bylo... pasowanie elementow teraz jest jeszcze dokladniejsze niz kiedys nie ma sie co oszukiwac . dodatkowo producenci silnikow obecnie ...nie jestem pewien czy wszyscy ale chyba tak - po zlozeniu silnika testuja kazdy kolejny pod wzgledem dzialania przez "jakis czas" juz u siebie na lince produkcyjnej


CNC to jest łatwość obróbki, prostota w nadawaniu wyrafinowanych kształtów.... Nie widzę tutaj związku z dokładnością, jedynie z powtarzalnością i redukcją czasu na wykonanie.
Jak uważasz ile takie "testowanie" silnika może zajmować czasu? Ile takich silników jest produkowanych na dobę?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2009, 19:38   

cuuube napisał/a:
nowe silniki sa juz dotarte w jakims stopniu zreszta obrobka materialow jest juz duzo dokladniejsza niz kilkanascie lat temu to dodatkowy plus .

Nie wiem skąd się wziął pogląd że nowe silniki są już dotarte. Przecież docieranie to nie jest test na hamowni czy silnik osiąga właściwe parametry.
Prawdziwe docieranie to długie godziny pracy silnika, stąd ważne jest w jaki sposób pokonywane są pierwsze kilometry.
Silniki japońskie są robione bardzo dokładnie i z porządnych materiałów od jakichś 20 lat.
Pewne załozenia dla elementów silnika są stałe od długich lat. Mówię to o wymaganej chropowatości powierzchni, tolerancji kształtu, równoległość/prostopadłość osi itp. Problem powstaje wtedy,kiedy fabryka silników nie jest w stanie utrzymać reżimu technologicznego lub kontrola techniczna i jakościowa odbywa sie raz na rok. Tak było z silnikami w FSO gdzie zdarzały się osie cylindrów rozjechane o 2mm itp itd.
Co do pasowań, to proponuję prześledzić specyfikację serwisową silników np 4B10 czyli Lancer 1.8 z silnikiem np 6A13.
Oba te silniki dzieli ponad 10 lat, ale jak spojrzymy na luzy montażowe w silniku to okazuje się że jeden i drugi silnik montowany był według takich samych zasad.(różnice rzędu 0.005mm na panewkach)
Pogląd że się nie dociera silnika, że olej można wymieniać co 30 000km itp został stworzony przez marketingowców. "Zobaczcie jaki nasz silnik jest super! Wsiadasz i możesz jechać ile wlezie. Do serwisu też nie trzeba zbyt często zaglądać bo olej wymienisz za 30000km"
_________________

 
 
easide 
Nowy Forumowicz
easide

Auto: Lancer 1.8 Invite - 2008 Black
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Śmigiel
  Wysłany: 21-02-2009, 20:47   Re: Docieranie Lancera - jak?

POLI^tyk napisał/a:

Co Wam mówiono w salonie na temat docierania samochodu, no i jak Wy docieraliście swoje samochody??


A wiec:
Jak ja odbieralem w Poznaniu z salonu to powiedzieli mi zeby nie przekraczac 3tys obrotow przy zmianie biegow a jak juz to max 150km/h na najwyzszym biegu... ale to MAX :!: i tak do pierwszej wymiany oleju czyli - po przekroczeniu 1500km wymienic olej (ten pierwszy) i potem to juz jak kto chce. Ja bylem na wymianie oleju jak bylo 2200km.

I radze tez tak zrobić - bo lepiej na poczatku te 1500km przejechać według zaleceń... bo to jest naprawde mało a potem to juz co dusza zapragnie ;)

Pozdrawiam :mrgreen:
 
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-02-2009, 21:28   

W instrukcji jest podana tabelka prędkości, których nie należy przekraczać w okresie docierania. Piszą też o tym, że do 1000 km należy autko traktować "z szacunkiem". Ja planuję wymienić olej po 1200-1500 km no i oczywiście nie przekraczam dopuszczalnych wartoścci.Przy zmianie biegów rzucam okiem na obrotomierz, bo za krótko jeżdzę tym autem, żeby mieć opanowane obroty "na słuch". Dziś przekroczyłem 320 km:-), maksymalna prędkość do tej pory to 120, ale jest za ślisko, żeby tak eksperymentować, więc po mieście maks. 60 i bez przekraczania 3000 obrotów. W marcu zrobię pierwszą "trasę", ale do tej pory pewnie jeszcze nie osiągnę 1000 km, więc dopiero potem autko rozpędzę trochę bardziej.
Wrażenia z jazdy baaardzo pozytywne, choć mając świadomość niedotarcia, mam psychologiczny hamulec w głowie :-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2009, 08:15   

tomekrvf napisał/a:
...(różnice rzędu 0.005mm na panewkach)...


:?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.