Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylatory chodzą non stop
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-03-2009, 15:38   Wentylatory chodzą non stop

Mam problem z wentylatorami.
Od kupna wentylatory kręciły się cały czas na max.
Udało mi się ustalić, że regulacją obrotów zajmuje się ECU poprzez podawanie napięcia na tyrystor przy chłodnicy.
12V wentylatory stoją>>> 0V wentylatory kręcą się na maksa i to oba.
U mnie na tym kableku jest cały czas 0V. Sprawdzłąem czy to przerwa w obwodzie czy problem z ECU. Co się okazuje ECU nie podaje na tym pinie napięcia. Próbowaliśmy z Bartkiem ustalić co może być przyczną ale nie widać tam niczego uszkodzonego, co mogłoby powodować taki stan. Do tej pory domniemałem uszkodzenie ECU, odłączyłem wentylator klimy i postanowiłem odłożyć naprawę u autoelektryka na wiosnę. Ale dziś zacząłem się zastanawiać czy to na pewno problem z ECU. Myślę, że może ECU dostaje błędne informacje o cały czas działającej klimie, przez co nie podaje napięcia.
I tu mam problem, otóż nie wiem na jakiej zasadzie odbywa się sprzężęnie zwrotne miedzy klimą a ECU? Czy to panel klimatronika podaje napięcie na któryś z pinów ECU, czy może wychodzi ten sygnał ze sprężarki? Klima jak narazie nie działa, brak czynnika, ale nie wiem czy to jest istotne w tym momencie.
Zna ktoś może odpowiedź na to pytanie?
 
 
Lisek 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: 04-04-2009, 00:05   

Jeżeli chcesz wykluczyć klimę to odepnij od niej kostki z tyłu i wtedy na pewno klima nie będzie wystawiać sygnału na wentylatory. Klima ma prawo włączyć wentylator pomimo tego, iż nie ma czynnika - kompresor się nie załączy. Jeśli po odłączeniu klimy nadal wentylatory będą chodzić to szukaj w ECU lub czujniki temperatury chłodziwa - może jest uszkodzony i ECU widzi gorący płyn?
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 04-04-2009, 01:12   

Miałem coś takiego w Pugu :finga: okazało się, że przyczyną był głupi czujnik temperatury xD.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-04-2009, 11:12   

Czujnik był psrawdzany jako pierwszy. Jest ok.
 
 
jarzyna 
Nowy Forumowicz
jarzyna


Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Międzychód
Wysłany: 14-12-2013, 20:04   

Czy udało się znaleźć przyczynę i wyeliminować problem?

Mam dokładnie ten sam problem. Wentylatory od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję zapłonu chodzą bez przerwy. Czujnik temperatury jest ok.
Na środkowym pinie w "jeżu" mam 0V.

Nie mam też czynnika w układzie klimatyzacji.

Na zimnym silniku jet też problem z zapalaniem trzeba pokręcić nie wiem czy to może być powiązane z problemem wentylatorów.
_________________
Mitsubishi Galant 2.0TD 90KM 2000rok
 
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14-12-2013, 20:35   

jarzyna napisał/a:
Czy udało się znaleźć przyczynę i wyeliminować problem?

Mam dokładnie ten sam problem. Wentylatory od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję zapłonu chodzą bez przerwy. Czujnik temperatury jest ok.
Na środkowym pinie w "jeżu" mam 0V.

Nie mam też czynnika w układzie klimatyzacji.

Na zimnym silniku jet też problem z zapalaniem trzeba pokręcić nie wiem czy to może być powiązane z problemem wentylatorów.


nie musisz mieć czynnika, żeby był " tryb klimy " , a przynajmniej tak mi się wydaje... Miałem to samo w mondeo i przyczyna była taka że był padnięty czujnik temperatury i panel sterujący nawiewem ( zaciął się na włączonej klimie ) .
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-12-2013, 13:33   

U mnie przyczyną był uszkodzony "jeżyk".
 
 
jarzyna 
Nowy Forumowicz
jarzyna


Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Międzychód
Wysłany: 15-12-2013, 15:47   

istnieje jakaś możliwość sprawdzenia jeża?
_________________
Mitsubishi Galant 2.0TD 90KM 2000rok
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-12-2013, 15:52   

Jeśli znasz się na elektryce/elektronice to tak. Ewentualnie zmierz jeszcze napięcie na tym pinie, ale po wypięciu go z kostki z jeża. U mnie niby było cały czas 0V, ale jak podpiąłem innego jeża to wszystkie problemy jak ręką odjął...

[ Dodano: 15-12-2013, 15:53 ]
No i ja bym jeszcze spradził rezystnację czujnika temp na zimnym i gorącym silniku. Być może ma zwarcie i ECU cały czas myśli, że jest gorący.

Czujnik dwupinowy przy głowicy od strony chłodnicy.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-12-2013, 16:36   

Jeż ma grube wejścia +-12v. wyjścia na wiatrak +-12v i cienki kabelek do sterowania? Jeśli tak to wypnij sterujący i zobacz co się dzieje. Podłącz go najpierw do masy, potem do 12v. Jeśli wiatrak cały czas będzie chodzić, to jeżyk uwalony.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-12-2013, 16:40   

Witek vel Mysza napisał/a:
Podłącz go najpierw do masy, potem do 12v.


To nie jest dobry pomysł. Maks napięcie na wejściu to 5V!
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-12-2013, 16:49   

Owczar napisał/a:
Maks napięcie na wejściu to 5V!
No to szeregowo przez żarówkę W5W, na chwilę nic się nie powinno stać.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
jarzyna 
Nowy Forumowicz
jarzyna


Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Międzychód
Wysłany: 15-12-2013, 22:28   

Zmierzyłem napięcia we wtyczce oraz gnieździe jeża:

we wtyczce między "+" a "sygnałowym" napięcie 0,01V
we wtyczce między "-" a "sygnałowym" napięcie 11,9V

w gnieździe między "+" a "sygnałowym" napięcie 11,1V
w gnieździe między "-" a "sygnałowym" napięcie 0,6V

Przewód sygnałowy między wtyczką a gniazdem miałem rozłączony natomiast "+" i "-" połączone.

Nie wiem czy sygnał idzie z jeża czy do jeża - nie bardzo wiem jak to działa.

Rezystancja czujnika temp. miała około 0,6kOhm (ciepły silnik).
_________________
Mitsubishi Galant 2.0TD 90KM 2000rok
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 16-12-2013, 07:32   

Sygnał idzie do jeża. Tak więc podłącz do czegoś kabelek od jeża jak pisałem wyżej, i sprawdź co się dzieje.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-12-2013, 09:55   

Przecież jeż to element wykonawczy, a nie sterujący więc do czego niby podłączać kabelek od niego?

jarzyna napisał/a:
we wtyczce między "+" a "sygnałowym" napięcie 0,01V
we wtyczce między "-" a "sygnałowym" napięcie 11,9V


Jest ok, czyli do wymiany jeż. Pasuje od innych wersji silnikowych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.