Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 13:20 |
[3.2 DID] Automatyczna Skrzynia Biegow - Tiptronic |
Autor |
Wiadomość |
eys28
Forumowicz
Auto: pajero III 3.2DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 100 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 18-03-2009, 11:45 [3.2 DID] Automatyczna Skrzynia Biegow - Tiptronic
|
|
|
1.ostatnio zauważyłem że automat "czeka" z przerzuceniem biegu na wyższy do dość wysokich obrotów.wcześniej zmieniał płynniej i szybciej.czy ktoś z Was moze spotkał się z takim zachowaniem skrzyni?dodam że niedawno zmieniono olej w skrzyni(napewno dobrze-warsztat byl z polecenia Zbyszka z bytowa)
2.drugie pytanko tez odnośnie skrzyni biegów a dokladniej przełączania z pozycji P na R lub z R na D.jeśli auto stoi na górce(wzniesieniu) to trzeba porządnie szarpnąć dzwignią zmiany biegów-czy to normalne?? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 13:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-03-2009, 12:52 Re: pajero III-tiptronic
|
|
|
eys28 napisał/a: | 1.ostatnio zauważyłem że automat "czeka" z przerzuceniem biegu na wyższy do dość wysokich obrotów.wcześniej zmieniał płynniej i szybciej.czy ktoś z Was moze spotkał się z takim zachowaniem skrzyni?dodam że niedawno zmieniono olej w skrzyni(napewno dobrze-warsztat byl z polecenia Zbyszka z bytowa)
2.drugie pytanko tez odnośnie skrzyni biegów a dokladniej przełączania z pozycji P na R lub z R na D.jeśli auto stoi na górce(wzniesieniu) to trzeba porządnie szarpnąć dzwignią zmiany biegów-czy to normalne?? |
Normalne, na górce, aby uniknąć tego zjawiska, zanim przezuciśz na "P" zaciągnij ręczny, jak będziesz ruszał, wrzuć "D" i dopiero zwolnij ręczny. Objaw ustąpi.
Jest tak, ponieważ jak wrzucasz"P" to kołek wchodzi w otwór takiego pierścienia i blokuje slrzynie. Jak jest na górce to pojazd stoczy sie do oporu, wówaczas ścianka otworu napiera na kołek i cięzko go zwolnić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Morox
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-03-2009, 16:47
|
|
|
W pozycji dźwigni P koła samochodu są mechanicznie blokowane, dlatego też położenie to służy do parkowania samochodu. Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik.
Jeżeli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady. Może to utrudnić poźniejszą zmianę położenia dźwigni. Jeżeli już doszło do takiej sytuacji nie należy siłą wymuszać zmiany położenia dźwigni. Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni
Pozycję P załączamy zawsze po całkowitym zatrzymaniu samochodu przy wciśniętym pedale hamulca. Załączenie pozycji P w sytuacji, kiedy samochód jeszcze się toczy kończy się zazwyczaj poważnym uszkodzeniem skrzyni. Wiele modeli samochodów posiada zabezpieczenie przed włączeniem lub wyłączeniem pozycji P wymuszające wciśnięcie pedału hamulca przed użyciem tej pozycji. Blokada zostaje odbezpieczona już przy niewielkim nacisku pedału. W związku z tym przypominam o bezwzględnej konieczności całkowitego zatrzymania samochodu przed włączeniem dźwignią zmiany biegów pozycji P.
Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania
info. automat.pl
Pozdrawiam |
_________________ Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to... |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 17:31
|
|
|
Nie wolno holować "automatów", bo gdy silnik nie pracuje skrzynia nie ma ciśnienia oleju i zatrzemy ją |
|
|
|
 |
Morox
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-03-2009, 18:15
|
|
|
Cytat: | Holowanie samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Możliwość holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo ograniczona.Praktycznie każdy z producentów skrzyni biegów lub samochodu wyposażonego w taką skrzynię,jeżeli przewiduje możliwość holowania ,podaje inne warunki. Dla wielu modeli skrzyń nowej generacji producenci dla bezpieczeństwa wykluczają całkowicie możliwość holowania samochodu.Całkowite wykluczenie możliwości holowania ma uchronić przed powiększeniem uszkodzeń w skrzyni biegów - w przypadku konieczności holowania z powodu uszkodzenia skrzyni,oraz przed powstaniem uszkodzeń w skrzyni - w przypadku innej przyczyny , dla której chcemy holować samochód.Przykładowo może być to uszkodzenie silnika.
W przypadku intensywnego wycieku oleju ze skrzyni biegów posiadacz samochodu w żadnym wypadku nie powinien decydować się na holowanie.Podczas holowania na elementy wykonawcze skrzyni przenoszony jest napęd od kół sprzężonych ze skrzynią.
Dodatkowo,jeżeli pracuje silnik napędzana jest pompa olejowa skrzyni.Praca pompy olejowej bez oleju spowoduje jej zniszczenie.Sprzęgło hydrokinetyczne (konwertor) jest zamontowane szyjką od strony skrzyni w panewce promieniowej usytuowanej w koszu konwertora lub w obudowie pompy olejowej.
Sprzęgło to obraca się z prędkością obrotową silnika. Brak oleju w skrzyni spowoduje zniszczenie panewki.Może również spowodować zniszczenie szyjki sprzęgła , a tym samym konieczność wymiany tego sprzęgła.
Układ smarowania panewek i łożysk promieniowych oraz oporowych wewnątrz skrzyni jest układem ciśnieniowym.Podczas holowania kiedy elementy wykonawcze skrzyni są napędzane od kół samochodu brak oleju w skrzyni może spowodować zniszczenie panewek oraz zestawów planetarnych.
Jeżeli skrzynia jest sprawna ,a nastąpiło uszkodzenie silnika również nie należy decydować się na holowanie samochodu.Mimo,że w skrzyni znajduje się olej przy braku pracy silnika nie pracuje również pompa olejowa skrzyni biegów.W związku z tym obracające się od kół napędzanych elementy skrzyni nie są w sposób prawidłowy smarowane.Brak prawidłowego smarowania jeżeli nie zniszczy,to na pewno spowoduje nadmierne zużycie niektórych elementów wewnętrznych.
Inne niedomagania skrzyni wykluczające holowanie samochodu.
1.Po włączeniu w pozycję "P" dźwigni zmiany biegów silnik się dławi i przestaje pracować.
2.W pozycji "N" dźwigni zmiany biegów samochód toczy się do przodu lub do tyłu.
Jeżeli nie wystąpiły wyżej opisane objawy i decydujemy się na holowanie samochodu ze sprawnym silnikiem ale uszkodzoną skrzynią,należy bezwzględnie przestrzegać następujących zasad:
-jeżeli skrzynia posiada miarkę oleju - zgasić silnik i skontrolować stan oleju.Poziom powinien być wyższy od maksymalnego.Następnie należy uruchomić silnik i sprawdzić ponownie stan oleju.Poziom oleju powinien się obniżyć i mieścić się w granicach podziałki.Czynność ta
pozwala sprawdzić czy układ pompy olejowej nie uległ uszkodzeniu.Jeżeli poziom oleju na uruchomionym silniku nie zmienił się nie należy samochodu holować.
-samochód holujemy w pozycji "N" dźwigni zmiany biegów z uruchomionym silnikiem.
Prędkość holowanego pojazdu
nie powinna przekraczać połowy maksymalnej prędkości samochodu
na pierwszym biegu,a odległość nie powinna być
większa niż maksymalna wartość tej prędkości. |
|
_________________ Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to... |
|
|
|
 |
mareknet
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 10-06-2010, 23:45
|
|
|
Koledzy - podepnę sie pod temat.
Otóż mój problem tak jak kolega na początku napisał jest bardzo podobny. Skrzynia jakoś wolno się zbiera - kiedyś (czyli jakieś 40 tys wstecz) skrzynia działała bardzo pięknie, płynnie i świetnie a teraz jakaś wolna jest....
Jak przełączam z N na D lub R to muszę zaczekać jakiś czas zanim załączy się... Mam wrażenie że dodanie gazu przyspiesza załączenie. Jak już załączy się to jedzie ładnie.
Może ktoś już walczył z takim tematem? (Pajero 3.2 DiD 2002 rok - 240tys przebiegu)
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2010, 06:16
|
|
|
Czy wciągu tych 40kkm był wymieniany olej w skrzyni?
Sprawdzany poziom oleju? |
|
|
|
 |
mareknet
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 11-06-2010, 08:33
|
|
|
W przeciągu tych 40tys km nie był wymieniany olej i sprawdzałem poziom oleju - na rozgrzanym aucie, po trasie, silnik pracujący i skrzynia w pozycji N - wydaje się że poziom oleju jest ok.
Na oleju mam łącznie przejechane 60tys km - serwis twierdzi że wymiana oleju co 90tys km.
Pozdro. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-06-2010, 11:22
|
|
|
mareknet napisał/a: |
Na oleju mam łącznie przejechane 60tys km - serwis twierdzi że wymiana oleju co 90tys km.
Pozdro. |
A w instrukcji jak wół jest napisane że co 45 tys. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mareknet
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 11-06-2010, 20:43
|
|
|
yyyyyyyy nie gadaj? co 45tys km? o wow, o szok.....
idę szukać to w instrukcji - wprawdzie po niemiecku ale kto szuka ten niby znajdzie....
Pozdrowienia
[ Dodano: 11-06-2010, 21:38 ]
Wiesz co - nie wiem gdzie znalazłeś że co 45tys km? szukam u siebie w instrukcji i nie widzę....
Poza tym - dlaczego serwis powiedział 90tys km?
Kompletnie nic nie kapuję. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-06-2010, 21:46
|
|
|
mareknet napisał/a: |
Poza tym - dlaczego serwis powiedział 90tys km?
Kompletnie nic nie kapuję. |
Dlatego, żeby klient nie myślał ile go utrzymanie tego pajero będzie kosztowało. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kynio
Nowy Forumowicz
Auto: pajero did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-08-2010, 14:34
|
|
|
witam
dzisiaj wymieniałem olej w skrzyni biegów wlałem 8 lt miarka pokazuje grubo ponad stan dodam ze mechanik odkręcił węże i zdjął miskę zleciało wszystko,przygotowałem się ze wejdzie ponad 9 co robić dolać litr bez względu co pokazuje miarka?
pozdr |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-08-2010, 14:56
|
|
|
napisz w jaki sposób wymieniał olej, i w jaki sposób mierzysz poziom? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kynio
Nowy Forumowicz
Auto: pajero did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-08-2010, 15:01
|
|
|
olej był rozgrzany najpierw odkręci korek spustowy następnie odkręcił węzę na zapalonym silniku ,następnie odkręcił miskę i wyją filtr .wlał 8 lt oleju i rozgrzał silnik i sprawdzał stan 5 razu po rozgrzaniu poziom trochę opad ale jest 2cm ponad max miarki |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-08-2010, 15:15
|
|
|
olej nie wystarczy spuścić z węży, robi się to trochę inaczej, A sprawdza się na chodzącym silniku, musisz przewajchowac wszystkie pozycje na lewarku , wbijasz na "P" i idziesz sprawdzić poziom. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|