[CA1A 1.3] Jaki moment dokręcania głowicy? |
Autor |
Wiadomość |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 19-03-2009, 20:59 [CA1A 1.3] Jaki moment dokręcania głowicy?
|
|
|
Witam.
Tak jak w temacie potrzebuje wiedzieć jakim momentem dokręcać głowice po wymianie uszczelki, gdyż na zakupionej uszczelce nie mam kartki z tymi danymi. Jak ktoś wie na bank to niech napisze bo potrzebne mi to na jutro.
Dzięki za wszelką pomoc. |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2009, 21:07
|
|
|
Według Vivid WorkshopData dla colta 1.3 CAO jest coś takiego.Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi.
 |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2009, 21:43
|
|
|
Dokręcanie: 0->75Nm->luzowanie->20Nm->90 stopni->90 stopni.
Należy oczywiście pamiętać o kolejności śrub. Wszystko jest w service manualu, dostępnym w dziale Download. |
|
|
|
 |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 19-03-2009, 22:10
|
|
|
gregorbu możesz mi napisać gdzie dokładnie takie informacje się znajdują bo ja znalazłem tylko to
 |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-03-2009, 22:23
|
|
|
gregorbu, nie wiem czy pamiętasz, ale Twoje nowe szpilki straasznie płynęły przy 72 Nm.... więc schemat podany przez Ciebie, to krótka droga do ukręcenia szpilki.... W Żabie dokręcałem 72 Nm w 3 etapach (30 -> 55 -> 72 Nm) i raczej nie było źle |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-03-2009, 23:42
|
|
|
Poza tym, w CA1A chyba nie ma dokręcania głowicy kątami. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 10:58
|
|
|
W serwisówce przy silniku 4G13 podana jest tylko wartość momentu (75 Nm). Pełna instrukcja jest przy 4G92.
Oryginalne, nowe śruby (MGP) w Żabie istotnie "płynęły". Zamienniki Ajusa w Lancerze sprawowały się przy dokręcaniu wzorcowo. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-03-2009, 14:28
|
|
|
gregorbu napisał/a: | W serwisówce przy silniku 4G13 podana jest tylko wartość momentu (75 Nm). Pełna instrukcja jest przy 4G92. | A nie jest tak, że głowicę w 4G13 nie dokręca się kątem dlatego gregorbu napisał/a: | w Żabie istotnie "płynęły" |
|
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 20-03-2009, 16:04
|
|
|
Więc jak mam zrobić w moim 4G13 bo kolega dokręcał w swoim lancerze tak jak serwisuwka podaje (dokręcanie -> luzowanie -> dokręcanie) i mu się teraz głowica "poci" bo to już nie są nowe śruby i uszczelka też nie do końca oryginalna........
Jeśli się ktoś na tym zna dobrze niech poradzi konkretnie i już. |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-03-2009, 16:12
|
|
|
gregorbu, w lancerze masz o 2 mm większą średnicę śrub...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2009, 10:23
|
|
|
na opakowaniu uszczelki masz napisane jak ja dokrecac - ja tylko raz zmienialem uszczelke (u kolegi) i postepowalem nie wg zalecen z manuala ale wg opisu na opakowaniu uszczelki |
|
|
|
 |
mooniq82
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 Ca1a
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Lut 2009 Posty: 19 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 22-03-2009, 20:41 Re: Jaki moment dokręcania głowicy?
|
|
|
grabi_p napisał/a: | Witam.
Tak jak w temacie potrzebuje wiedzieć jakim momentem dokręcać głowice po wymianie uszczelki, gdyż na zakupionej uszczelce nie mam kartki z tymi danymi. Jak ktoś wie na bank to niech napisze bo potrzebne mi to na jutro.
Dzięki za wszelką pomoc. | ja też muszę wymienić uszczelkę...ile ona wogóle kosztuje? możesz napisać mi na pw? z góry dziękuję |
|
|
|
 |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 24-03-2009, 22:53
|
|
|
na uszczelce którą kupiłem nie było żadnego opisu ani instrukcji dokręcania więc dlatego pytam się Was |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
|