Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak Galant się uczy? Czyli co po kolei, po odpięciu accu.
Autor Wiadomość
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 24-03-2009, 17:03   Jak Galant się uczy? Czyli co po kolei, po odpięciu accu.

Witam wszystkich Mitsumaniaków. Chciałbym w jednym miejscu zgromadzić informacje jak konkretne podzespoły naszych Gali się uczą po zresetowaniu. Na ile sek. należy odłączyć klemę aby zresetować konkretny podzespół? Jak należy uczyć skrzynię automatyczną naszego stylu jazdy, żeby sprawnie i optymalnie zmieniała biegi? Jak instalacja LPG tworzy mapę spalania? Czy silnik też się uczy optymalizując obroty?
Z tego co mi wiadomo to:
[LPG]
Po odłączeniu klemy na dowolny czas resetuje się instalacja LPG sekwencja. Owocuje to gaśnięciem silnika na każdym skrzyżowaniu - przynajmniej w przypadku mojej instalacji. Należy wtedy
1. Zresetować komp, przez odłączenie klemy (-)
2. Przełączyć na instalację na benzynę i przejechać 20km, aby komputer LPG stworzył sobie mapę spalania.
3. Przełączyć na LPG i cieszyć się jazdą
W czasie nauki LPG jeżdżę na opcji manualnej skrzyni, żeby dwa podzespoły nie uczyły się jednocześnie.
[TIP TRONIC]
1. Resetuje się po odłączeniu klemy (-) na co najmniej 30 sek.
2. Należy przełączyć skrzynię na [D] i przez pierwsze 50km prowadzić spokojnie, aby nauczyć skrzyni "oszczędnej" jazdy
3. Następne 50km pokonać jeżdżąc dynamicznie, najlepiej w zróżnicowanych warunkach trasa/miasto.
Niestety nie wiem czy skrzynia uczy się przez cały okres użytkowania czy tylko na tym etapie początkowym.
Zaznaczam, że w/w informacje nie są pewne i zaczynam ten wątek w celu sprostowania/wyjaśnienia tych informacji. Pewnie różne podzespoły funkcjonują pewnie inaczej w różnych opcjach Galantów. Czekam na info i "szerokości".
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2009, 17:53   

Dopiero co pisałem gdzieś wcześniej...
Bazując na moim doświadczeniu i opiniach użytkowników VR4 (z Tipronic), to skrzynia ta uczy się nawet do 200 mil, to po pierwsze. I najlepiej jak na początku jest właśnie katowana dynamiczną jazdą, bo uczy się w ten sposób szybciej zmieniać biegi, co potem się przełoży na oszczędną jazdę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2009, 20:05   

Swinks, pozwól że zacytuję Twoją wypowiedź z innego wątku bo wydaje mi się istotna w kwestii, którą wyżej poruszyłem.

"o więc panowie czym innym jest "uczenie się" silnika, a czym innym Tiptronica. To pierwsze szybciej i można zrobić bez ruszania się z miejsca, ale może po kolei.

Po nawet chwilowym odłączeniu klem trzeba niestety przejść z bólem całą procedurę:
1. Ustawić silnik na benzynie - po podłączeniu klem z powrotem należy przed uruchomieniem silnika wyłączyć inne odbiorniki prądu (np. radio, klimę, nadmuchy itp), włączyć silnik (w pozycji N) i aż do zagrzania zostawić do na jałowych. Co też zajmuje nam koło 15 do 20 min.
2. Ustawić Tiptronica. Po ustawieniu benzyny, wziąć auto na przejażdżkę bez używania +/- modu. Jeździmy na D jak wariat, ma być dynamicznie, tak by było dużo przyspieszeń i hamowań przez jakieś 100 - 200km będzie się Tiptronic uczył. Przez ten czas może zachowywać się jak ostatni lump.
3. No i na koniec LPG, które można już uruchomić i przyuczać z Tiptronikiem, ale dla lepszego skutku lepiej mieć Tiptronica i silnik już ustawiony."

Dzięki za info. Jakby ktoś znał szczegóły działania tych "metod uczenia" z bardziej technicznej strony to będę wdzięczny. pzdr.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2009, 22:44   

Silnik i skrzynia Tiptronic mają osobne ECU, które trzeba z osobna "uczyć. Najpierw silnik, bo "uczenie" się silnika to ustawianie czasów wtrysków, zapłonu itp. Do tego nie trzeba żadnej jazdy, silnik musi być nieobciążony i pochodzić na jałowych obrotach aż się zagrzeje.

ECU skrzynia INVECS uczy się w trakcie jazdy. Zabiera mu to dłużej (w serwisówce z UK jest coś o 200 milach). ECU "uczy" się trybu zmiany biegów, więc im dynamiczniej "wymuszasz" zmiany to na przyszłość ECU zapamięta, że przyspieszenie/zwolnienie wymaga natychmiastowej reakcji i dostosowania biegu do obciążenia skrzyni.
Jazda delikatna spowoduje, że automat "nauczy" się, że na jednym biegu da rady jechać w zakresie 1500 - 5500 rpm i 50 - 130km/h, a tego chyba nie chcesz :wink: .

Co do LPG... to najzwyczajniej musisz mieć już ustawioną benzynę, więc nie ma znaczenia, czy będziesz "ustawiał" LPG razem z Tiptronicem czy potem, to osobne bajki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2009, 23:16   

swinks_UK napisał/a:
Jazda delikatna spowoduje, że automat "nauczy" się, że na jednym biegu da rady jechać w zakresie 1500 - 5500 rpm i 50 - 130km/h, a tego chyba nie chcesz :wink: .


hmm....troche tego nie rozumiem. A nie jest tak, ze jak jezdzisz delikatnie to nauczy sie aby zmienic biegi wczesniej?

Przejezdzilem swoim galem troche ponad 3000km. Jak go zakupilem to przy normalnej jezdzie zmienial biegi nieco powyzej 2 tys. Poniewaz z poczatku jezdzilem bardzo spokojnie (lampa GDI ECO nie gasla) to po jakims czasie przestawil sie na zmiane biegu nieco ponizej 2 tys obr.

Teraz zmienia prawie przy 2. Oczywiscie jak sie depnie to zmienia pozniej.

Akumulator odlaczalem lacznie z 3 razy tak na dluzej niz 10 min. Po podlaczeniu nie mialem zadnych tematow w stylu rozkalibrowanie pracy silnika czy skrzyni. Oczywiscie silnik odpalalem i na N sobie chwile popracowal zanim zaczalem jazde.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-03-2009, 00:14   

Powtarzam, tylko to co sam stosuję, a miałem doradzone przez innych użytkowników VR4. Nie twierdzę, że jest to jedyna objawiona prawda :wink:
Kofi, myślę, ze masz styl bardzo zbliżony do tzw. domyślnego :mrgreen: .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2009, 00:16   

Hehehe....pewnie tak :)

Nie wyobrazam sobie tylko sytuacji, w ktorej jade 5000obr na 1 piegu a ten nie przelacza na wyzszy bo się tak nauczyl.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-03-2009, 02:04   

Aż tak źle nie ma :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2009, 11:42   

A po ilu sek co się resetuje? Czy są tu jakieś różnice czy po prostu po odłączeniu, dajmy na to, na 10min mamy pewność, że zresetowało się wszystko i tyle? Czy można kontrolować przedziałami czasowymi reset konkretnych podzespołów.
_________________
morosophem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.