Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy
Autor Wiadomość
gitarr
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 21:10   [CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy

Jakis rok temu wymienialem uszczelke pod glowica, bo wydmuchalo i miedzy tlokami. Tym razem leje mi sie olej spod glowicy. Zamierzam sam zabrac sie za wymiane.
Oto moje pytania:
1. Czy musze planowac glowice? (rok temu byla planowana)
2. Jakim momentem dokreca sie glowice?
3. Czy firma elring to bedzie dobry wybor?
Ostatnio zmieniony przez harpagan 29-03-2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 21:20   

1. Wszystko zależy od tego, jak mocno była splanowana poprzednim razem i w jakim stanie jest teraz.
2. Ściągnij service manual z działu download, tam masz wszystko. 0->75 Nm->luzowanie->20Nm->90 st.->90 st. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub.
3. Bardzo dobry.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-03-2009, 07:50   

1. Trzeba przynajmniej zabielić w/g mnie.
Reszta j/w
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-03-2009, 09:17   

tak czy inaczej musisz delikatnie splanowac głowice
_________________

 
 
 
gitarr
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2009, 18:31   

Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2009, 19:08   

gitarr napisał/a:
Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe?
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są obecne. Serwisówka nic nie mówi o konieczności zmiany szpilek, ale zdarza się, że stare szpilki "płyną" podczas wykręcania i wkręcania - wówczas warto wymienić. Komplet śrub Ajusa kosztuje ok. 60 PLN, więc nawet jeśli poczujesz, że należy zamienić oryginały nowymi, finansowo nie zrujnujesz się.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-03-2009, 19:30   

jeżeli ze szpilkami wszystko jest ok to zostaw te stare
_________________

 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 27-03-2009, 20:53   

nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-03-2009, 23:35   

miki4x4, dlaczego ? Ja jeżdżę na śrubach z pierwszego montażu, planowałem a dokładniej zabielałem głowicę 3 razy, skręcałem 3 razy na tych śrubach i wszystko śmiga jak należy :D
Inna sprawa, że w Galu te śruby są prawie niezniszczalne :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-03-2009, 00:31   

miki4x4 napisał/a:
nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy


bzdura !! jeżeli szpilki są dobre to sie ich nie wymienia
_________________

 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-03-2009, 07:46   

A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie :?: :roll:
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-03-2009, 08:33   

miki4x4 napisał/a:
A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie :?: :roll:


wystarczy nakręcic nakrętne
_________________

 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-03-2009, 10:41   

wybacz - ale nie masz pojęcia w jaki sposób szpilki ulegają zużyciu... :roll:
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 10:56   

jeśli była wymieniana uszczelka i znowu cieknie to warto wymienić szpilki.
Głowicę trzeba zabielić.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-03-2009, 10:58   

miki4x4, mierzysz ich długość czy nie są wyciągnięte po prostu. Jak nie są to je montujesz. Jak są wywalasz. Jak pływają to też wywalasz, ot cała filozofia.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.