Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Dokładniej o działaniu SRS
Autor Wiadomość
iro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2009, 21:20   [EAxx] Dokładniej o działaniu SRS

Witam. Jestem świeżym posiadaczem Galanta 2,4 GDI, który jest po małym wypadku, jednakże wyzwolone zostały dwie przednie poduszki kierowcy i pasażera. Zakupiłem i zamontowałem obydwie poduszki i sensor które pochodzą z nierozbitego Anglika. Poduszki nie zostały jeszcze podłączone (chodzi o przewody do poduszek) ponieważ mechanik powiedział że ma stracha je podłączyć bo mogą ponownie wyzwolić:) ...że nie ma pewności czy sensor sprawny itd. Dlatego pytanie do znawców, jak działa cały system SRS? Czy ktoś może to dokładniej opisać? Dzwoniłem do serwisu, twierdzą że oprócz poduszek i sensora trzeba też wymienić napinacze pasów, które są odpowiedzialne za uruchomienie systemu. Znalazłem na allegro takie napinacze z pasami, ale nie mają żadnego kabla do podłączenia, jak więc działa system SRS? Czytałem także że wylatuje jakaś kulka z napinacza, ale co ma do tego sensor? skąd sensor ma „wiedzieć” kiedy ma wyzwolić poduszki? W chwili obecnej pewnie tej „kulki” u mnie nie ma…:) Może moje pytania są trochę prymitywne, ale po tym jak mechanik mnie postraszył, boję się podłączyć kable od poduszek aby nie wyzwoliły, w końcu raz już konsole wymieniłem - koszt konsoli 1000zł:( nie stać mnie na takie eksperymenty. Swoją drogą bez sensu jest jechać do serwisu zapłacić 150zł aby usłyszeć że muszę jeszcze napinacze wymienić, po czym kupić, zamontować i ponownie do serwisu i 150zł. Plan jest taki, aby kupić jeszcze napinacze, wszystko razem podłączyć i do serwisu usunąć błędy SRS, tylko czy podczas mojego podłączenia tego wszystkiego lub później uruchamiając system w serwisie poduszki nie wyzwolą?:) W sumie SRS używany…:)
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 23:04   

0. wyjmujesz akumulator, wciskasz hamulec i dla pewnosci czekasz kilka minut.
1. podlaczasz na wyjetym akumulatorze kontroler systemu od tego anglika, jest pod komputerami silnika/skrzyni, sprawdzasz czy sa wszystkie masy zakrecone tak jak byly i wlasciwymi srubami, sam kontroler SRS tez musi miec jedna srube i indexem E.
2. podlaczasz poduszke pasazera i kierowcy
3. podlaczasz akumulator, sprawdzasz czy po wlaczeniu kluczyka na ON lampka SRS gasnie.

jesli nie to albo sterownik mial jakis blad, uszkodzil sie w transporcie lub cos nie tak w instalacji lub wywalilo np boczne poduszki ale o tym nie wiesz.

pasy z reguly sie wymienia jesli nawet nie wystrzelily i jak dobrze zauwazyles nie sa fizycznie polaczone z systemem SRS, maja mechaniczne wyzwolenie przeciazeniowe.

punkt alternatywny 4. kupujesz pare petard, niekoniecznie wielkich i kamere, nagrywasz mechanika przekrecajacego kluczyk, synchronizujac wybuch petardy z momentem przekrecenia kluczyka. pol zartem pol serio, jednak dodam, ze tego typu operacje powinny byc jednak wykonywane przez wykwalifikowana osobe. dodatkowo wymienia sie wszystkie komponenty systemu SRS po sprawdzeniu wiazki, ktora tez czasami sie wymienia.
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 23:09   

PLPynton, bledy SRS mozna wyczyscic tylko u dealera lub po podlaczeniu do komputera
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-04-2009, 23:13   

Ja bym dodał, że po wyjęciu aku lepiej dla świętego spokoju jeszcze połączyć klemy ze sobą i przekręcić kluczyk w ACC na jakieś 10 sekund. Pozwoli to zniwelować ewentualną różnicę potencjałów która może jeszcze gdzieś być na kondesatorach. I potem odczekać nawet i 20 minut, zanim zaczniesz grzebać w SRS.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
iro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2009, 23:47   

Z wypowiedzi widzę że jednak jest ryzyko wyzwolenia poduszek przy tych manewrach podłączania i jak tu mają się ręce nie trząść :) Sensor jest w słupku "pod radiem" od niego zaczne potem poducha kierowcy i podłącze aku, pasażera zostawie na koniec bo boje się o tą konsole:)
Skoro napinacze fizycznie nie są podłączone do SRS to w dalszym ciągu ciekawi mnie jak on działa? Przecież nie ma żadnych czujników w zderzaku itp. Kiedy więc sensor wyzwala poduszki? Może do działania poduszek wogóle nie potrzebuje wymieniać napinaczy?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-04-2009, 00:26   

Sensor przednich poduszek znajduje się w sterowniku w konsoli centralnej i jest typowo przeciążeniowy. Wyzwala on poduchy przednie - jak raz wyzwolił, to koniec jego funkcji i więcej nie wyzwoli - można podłączyć sprawne poduchy - nie wypalą. Napinacze pirotechniczne działają przy wystrzale poduszek - są bardzo rzadkie w Galantach, a poznasz je po czerwonym "języku" sterczącym obok fotela informującym o zużyciu napinacza.

Jeżeli masz sterownik i poduchy podmienione na sprawne - podłączaj bez obaw na odłączonym akumulatorze - jak pisali poprzednicy warto dla pewności chwilę odczekać. Podłącz obie poduszki - inaczej wygenerujesz błąd i zablokujesz system aż do czasu jego skasowania....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
iro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 02-04-2009, 16:46   

OK dzięki za rady w sobotę biore się za podłączanie bo w przyszłym tygodniu jestem umówiony w ASO to mi je przy okazji uaktywnią ;) Wychodzi na to że napinaczy nie musze wymieniać bo nie maja nic wspólnego z działaniem poduszek?
 
 
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2009, 23:46   

Jeśli chodzi o poduszki to nie musisz ale powinieneś biorąc pod uwagę własne i pasażerów bezpiweczeństwo.
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 03-04-2009, 09:03   

Bartek napisał/a:
Sensor przednich poduszek znajduje się w sterowniku w konsoli centralnej i jest typowo przeciążeniowy. Wyzwala on poduchy przednie - jak raz wyzwolił, to koniec jego funkcji i więcej nie wyzwoli - można podłączyć sprawne poduchy - nie wypalą.


I tu rodzi się moje pytanie... :)
Czy jadąc samemu i mając czołówkę wypali także poduszka pasażera? (oczywiście wszystko jest sprawne).
Pytam ponieważ kiedyś wyczytałem, że SRS działa tylko przy zapiętych pasach więc teoretycznie poduszka pasażera nie powinna wypalić. Słyszałem, że przy zwykłych airbagach wywala wszystkie odrazu... ??
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-04-2009, 10:02   

nightfly, wali, nie patrzy czy ktoś siedzi, czy ma zapięte pasy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
iro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2009, 19:32   

Zabrałem się dzisiaj za podłączanie tych pduszek i sensora ale wystąpił niewypal :( Nie wystrzeliły :) po prostu okazało się że mam inny sensor na dwie wtyczki o symbolu MR309 232. Czy posiada może ktoś taki sensor?
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2009, 20:54   

to ktos sprzedal ci sensor na 2 poduszki a szukales na 4? fajnie nie ma co.
jesli chcesz to pogadaj z bartekdeejay, mozliwe/nie pamietam ze ma jeszcze jeden moj sensor, prawdopodobnie do kasowania bledow ale nie po wystrzale i na 4 poduszki/2 wtyczki. moze jakos sie dogadacie.
 
 
iro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2009, 21:23   

Dokładnie ktoś tak mi sprzedał, ale to moja wina bo niepytałem i przede wszystkim niewiedziałem że sensor jest inny ;) Mam już nagrany sensor we wtorek wracam do pracy a w środę do serwisu usunąć błędy :)
 
 
CVC 
Nowy Forumowicz

Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: wawa
Wysłany: 25-09-2009, 22:59   

czy sensor srs z "anglika" bedzie pasowal do "europejczyka"?
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-09-2009, 01:49   

Bartek napisał/a:
nightfly, wali, nie patrzy czy ktoś siedzi, czy ma zapięte pasy.....


Wywalą wszystkie , tylne też .

Po strzale bałbym się jakieś kombinowane poduchy i sensory samemu podłączać .
Albo ASO , albo lepiej nic , wolę nie mieć poduszek , niż mają mi wywalić w najmniej spodziewanym momencie .(ew. jakiś gostek z ASO na lewo , ale to już pewne ryzyko)

Pozdrav
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.