Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skład mieszanki na biegu jałowym
Autor Wiadomość
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 10-04-2009, 21:43   Skład mieszanki na biegu jałowym

Byłem dziś na przeglądzie. Przegląd oczywiście O.K., ale gdy diagnosta wsadził miśkowi sondę w zadek, okazało się, że węglowodory w normie, tlenek węgla sporo poniżej normy, ale dwutlenku węgla ZA MAŁO!. Współczynnik lambda >2,1 co ma świadczyć o zbyt ubogiej mieszance na biegu jałowym. I tu pytanie - czy GDI tak ma, czy u mnie ECU dostał fixum dyrdum? Czy to możliwe, że na nagrzanym silniku ECU przechodzi w tryb ECO na biegu jałowym?

Pozdrawiam, XL
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2009, 22:40   

Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 10-04-2009, 23:36   

wichura1 napisał/a:
Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
A czy jest stała dolna granica (wartość) obrotów przechodzenia z trybu ECO na bogatą mieszankę? czy może ta granica jest płynna, jeżeli tak to od czego zależy?
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-04-2009, 03:12   

wazu napisał/a:
A czy jest stała dolna granica (wartość) obrotów przechodzenia z trybu ECO na bogatą mieszankę?

Nie
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2009, 10:46   

Wydaje mi się że jak się utrzymuje stałe obroty to przejdzie w tryb eco. Nie wiem czy przy 6k rpm tak będzie :wink: ale przy 4k to powinno tak być. Cała sztuczka polega na obchodznieu się z pedałem gazu.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 11-04-2009, 14:33   

Cytat:
Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
No nie, to nie tak - kryterium przejścia w tryb ECO jest stopień obciążenia silnika, lecz byłem pewien, że nie działa to na biegu jałowym. Mam prośbę do właścicieli GDI po lifcie- napiszcie czy kiedykolwiek zaświeciła się Wam kontrolka ECO na biegu jałowym?

Pozdrawiam, XL

A przy okazji : Zdrowych, wesołych Świąt, mokrego dyngusa, dróg bez dziur, gumowych słupów, ślepych fotoradarów i bezawaryjnej jazdy - życzy XL
 
 
Raffil 
Mitsumaniak
GoldCariManiak


Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-04-2009, 09:58   

XL napisał/a:
Mam prośbę do właścicieli GDI po lifcie- napiszcie czy kiedykolwiek zaświeciła się Wam kontrolka ECO na biegu jałowym?


Witam.
Przy uruchomionym silniku gdy auto stoi w miejscu na biegu jałowym kontrolka sie nie swieci.. Lecz gdy autko jest w ruchu i wrzuci sie na "luz" to kontrolka sie swieci.
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 13-04-2009, 13:57   

Raffil, dzięki za informację. Czyli wygląda na to, że tryb ECO jest możliwy także przy biegu jałowym. Ciekawe, czy na postoju pracuje w trybie ECO, a jedynie nie pokazuje tego na wyświetlaczu.

Pozdrawiam, XL
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 13-04-2009, 16:33   

XL a kiedykolwiek Ci pokazywalo ze pracuje w trybie ECO bo carismy przed liftem nie pokazuja chyba kiedy pracuja w trybie ECO?
_________________

 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 13-04-2009, 20:57   

Nie "chyba", ale "na pewno" nie pokazują. Nawiązywałem do informacji uzyskanej od Raffila, a on ma poliftową.

Pozdrawiam, XL
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-04-2009, 11:19   

Jeśli bardzo wam zależy to mogę podpiąć dziś EvoScan do mojej GDI i sprawdzić co pokazuje lambda po rozgrzaniu silnika na postoju i czy pracuje wtedy w trybie ubogim (ECO). :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 16-04-2009, 19:18   

A zależy, zależy! Oczywiście, jeżeli nie będzie to zbytni kłopot. Prawdę mówiąc, miałem nadzieję, że odezwie się jakiś właściciel EvoScan'a. Pierwsze co zrobiłem po powrocie z przeglądu, to sprawdziłem, czy na zamieszczonym przez Ciebie na forum wykresie nie znajdę parametrów pracy silnika na postoju. No i nie znalazłem. Jeżeli byłbyś tak uprzejmy i dokonał pomiaru (niekoniecznie dzisiaj, to nie jest gardłowa sprawa), byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam, XL
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-04-2009, 14:57   

Carisma GDI praca ciepłego silnika na luzie:


Jak widać lambda=0 więc rozgrzany silnik na luzie idzie w trybie ECO stąd takie nietypowe wskazania w spalinach - możesz pokazać wykres diagnoście i uświadom go że to GDI więc ma wtrysk bezpośredni i pracuje na ubogiej mieszance.

Przy okazji wyprzedzenie zapłonu w tym momencie = 16°, EGR stygnie 266°, temperatura silnika rośnie 90°, przepustnica w spoczynkowym położeniu uchylona na 13%, obroty dośc niskie bo 650obr/min, wtryskiwacze otwierają się na 5.3 ms

[ Dodano: 19-04-2009, 18:03 ]
Trochę różnych wykresów zrobiłem przy okazji innego wątku o pompie paliwa o tutaj:
wątek o pompie paliwa

PS. Zwróćcie uwagę na "octane level" dla paliwa "95" ze znanej markowej sieci paliwowej :doubt:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 19-04-2009, 23:29   

Serdecznie dziękuję, zrewanżowałbym się dobrym piwem, ale do Przemyśla nie dorzucę. Zamiast piwa daję "pomógł". Diagnostę uświadomiłem w trakcie badań, domyślając się tego, co wynika z wykresu. Zresztą on się nie czepiał, tylko życzliwie radził, aby sprawdzić sondę lambda, bo "to się może odbić na trwałości silnika".

Pozdrawiam, XL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.