Skład mieszanki na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 10-04-2009, 21:43 Skład mieszanki na biegu jałowym
|
|
|
Byłem dziś na przeglądzie. Przegląd oczywiście O.K., ale gdy diagnosta wsadził miśkowi sondę w zadek, okazało się, że węglowodory w normie, tlenek węgla sporo poniżej normy, ale dwutlenku węgla ZA MAŁO!. Współczynnik lambda >2,1 co ma świadczyć o zbyt ubogiej mieszance na biegu jałowym. I tu pytanie - czy GDI tak ma, czy u mnie ECU dostał fixum dyrdum? Czy to możliwe, że na nagrzanym silniku ECU przechodzi w tryb ECO na biegu jałowym?
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 10-04-2009, 23:36
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. | A czy jest stała dolna granica (wartość) obrotów przechodzenia z trybu ECO na bogatą mieszankę? czy może ta granica jest płynna, jeżeli tak to od czego zależy? |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-04-2009, 03:12
|
|
|
wazu napisał/a: | A czy jest stała dolna granica (wartość) obrotów przechodzenia z trybu ECO na bogatą mieszankę? |
Nie |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2009, 10:46
|
|
|
Wydaje mi się że jak się utrzymuje stałe obroty to przejdzie w tryb eco. Nie wiem czy przy 6k rpm tak będzie ale przy 4k to powinno tak być. Cała sztuczka polega na obchodznieu się z pedałem gazu. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 11-04-2009, 14:33
|
|
|
Cytat: | Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. | No nie, to nie tak - kryterium przejścia w tryb ECO jest stopień obciążenia silnika, lecz byłem pewien, że nie działa to na biegu jałowym. Mam prośbę do właścicieli GDI po lifcie- napiszcie czy kiedykolwiek zaświeciła się Wam kontrolka ECO na biegu jałowym?
Pozdrawiam, XL
A przy okazji : Zdrowych, wesołych Świąt, mokrego dyngusa, dróg bez dziur, gumowych słupów, ślepych fotoradarów i bezawaryjnej jazdy - życzy XL |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-04-2009, 09:58
|
|
|
XL napisał/a: | Mam prośbę do właścicieli GDI po lifcie- napiszcie czy kiedykolwiek zaświeciła się Wam kontrolka ECO na biegu jałowym? |
Witam.
Przy uruchomionym silniku gdy auto stoi w miejscu na biegu jałowym kontrolka sie nie swieci.. Lecz gdy autko jest w ruchu i wrzuci sie na "luz" to kontrolka sie swieci. |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 13-04-2009, 13:57
|
|
|
Raffil, dzięki za informację. Czyli wygląda na to, że tryb ECO jest możliwy także przy biegu jałowym. Ciekawe, czy na postoju pracuje w trybie ECO, a jedynie nie pokazuje tego na wyświetlaczu.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 13-04-2009, 16:33
|
|
|
XL a kiedykolwiek Ci pokazywalo ze pracuje w trybie ECO bo carismy przed liftem nie pokazuja chyba kiedy pracuja w trybie ECO? |
_________________
 |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 13-04-2009, 20:57
|
|
|
Nie "chyba", ale "na pewno" nie pokazują. Nawiązywałem do informacji uzyskanej od Raffila, a on ma poliftową.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-04-2009, 11:19
|
|
|
Jeśli bardzo wam zależy to mogę podpiąć dziś EvoScan do mojej GDI i sprawdzić co pokazuje lambda po rozgrzaniu silnika na postoju i czy pracuje wtedy w trybie ubogim (ECO). |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 16-04-2009, 19:18
|
|
|
A zależy, zależy! Oczywiście, jeżeli nie będzie to zbytni kłopot. Prawdę mówiąc, miałem nadzieję, że odezwie się jakiś właściciel EvoScan'a. Pierwsze co zrobiłem po powrocie z przeglądu, to sprawdziłem, czy na zamieszczonym przez Ciebie na forum wykresie nie znajdę parametrów pracy silnika na postoju. No i nie znalazłem. Jeżeli byłbyś tak uprzejmy i dokonał pomiaru (niekoniecznie dzisiaj, to nie jest gardłowa sprawa), byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-04-2009, 14:57
|
|
|
Carisma GDI praca ciepłego silnika na luzie:
Jak widać lambda=0 więc rozgrzany silnik na luzie idzie w trybie ECO stąd takie nietypowe wskazania w spalinach - możesz pokazać wykres diagnoście i uświadom go że to GDI więc ma wtrysk bezpośredni i pracuje na ubogiej mieszance.
Przy okazji wyprzedzenie zapłonu w tym momencie = 16°, EGR stygnie 266°, temperatura silnika rośnie 90°, przepustnica w spoczynkowym położeniu uchylona na 13%, obroty dośc niskie bo 650obr/min, wtryskiwacze otwierają się na 5.3 ms
[ Dodano: 19-04-2009, 18:03 ]
Trochę różnych wykresów zrobiłem przy okazji innego wątku o pompie paliwa o tutaj:
wątek o pompie paliwa
PS. Zwróćcie uwagę na "octane level" dla paliwa "95" ze znanej markowej sieci paliwowej |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 19-04-2009, 23:29
|
|
|
Serdecznie dziękuję, zrewanżowałbym się dobrym piwem, ale do Przemyśla nie dorzucę. Zamiast piwa daję "pomógł". Diagnostę uświadomiłem w trakcie badań, domyślając się tego, co wynika z wykresu. Zresztą on się nie czepiał, tylko życzliwie radził, aby sprawdzić sondę lambda, bo "to się może odbić na trwałości silnika".
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
|