Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przełącznik świateł przeciwmgielnych
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-04-2009, 14:08   Przełącznik świateł przeciwmgielnych

Witam!
Pytanie związane z przeróbką włącznika świateł przeciwmgielnych. Jak wiadomo w EC5x jest pojedynczy przełącznik. Otóż zachciało mi się założyć podwójny przełącznik z Galantów EUDM. Miałem już dość rzeźby z pasującum jak pięść do nosa samoróbkowym przełącznikiem, o który zawsze ktoś pytał "co to jest?" i na co złośliwie ostatnio odpowiadałem "instalacja NOS" :badgrin:
Pozornie prosta czynność odrobinę mnie rozłożyła. Przełącznik od VR4 jest mechaniczny, a z Galanta bazuje na przekaźnikach SMD i całym układzie.
I w sumie rozłożyłem się na braku opisu obwodów elektrycznych. Póki co rozgryzłem poszczególne kable (piny) w obu włącznikach:
B - black (czarny)
G/W - green white (zielony z białym paskiem)
B/Y - black yellow (czarny z żółtym paskiem)
BL - blue (jasno niebieski)
P1 - pink 1 silver dot (różowy z 1 plamką srebrną)
P2 - pink 2 silver dots (różowy z 2 plamkami srebrnymi)
R/B - red black (czerwony z czarnym paskiem)
R/Y - red yellow (czerwony z żółtym paskiem)
R/BL - red blue (czerwony z niebieskim paskiem)

VR4:
2x B = masa
P1 = sygnał do przednich przeciwmgielnych
BL = lights ON signal (światła w pozycji 1 i 2 na manetce)
G/W = +12V internal ilumination (podświetlenie kabiny)
B/Y = masa (podświetlenie kabiny)

zwykły Galant:
B = masa
R/B = +12V battery (stałe 12V z aku)
P1 = sygnał do przednich przeciwmgielnych
P2 = sygnał do tylnych przeciwmgielnych
2x G/W = +12V internal ilumination (podświetlenie kabiny)
B/Y = masa (podświetlenie kabiny)
R/BL = (w VR4 jako BL?) = headlights ON signal (światła w pozycji 2 na manetce)
R/Y = tail lights ON signal (światła w pozycji 1 i 2 na manetce)

Podłączyłem wstępnie podwójny przełącznik:
2xB > B
G/W > 2x G/W
B/Y > B/Y
P1 > P1
BL > R/BL
+12V z aku > R/B
Przednie przeciwmgielne działają, tylne nie, bo mam kilka wątpliwości:
1. czy aby na pewno BL z VR4 to to samo co R/BL w Galancie? Z opisu elektrycznego wynika co innego. Póki co, przednie działają :doubt:
2. Skąd wziąć sygnał na R/Y?

Ktoś już przerabiał to?
Ma ktoś schematy elektryczne Galanta i VR4 by porównać? Ja póki co gdybałem na podstawie schematu Galanta USDM i FTO (tylko takie dostępne w necie).

Uff... długi post, ale każda pomoc się liczy :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 06:29   

robisz tak jak robiles. sygnalu wlaczonych swiatel orginalnego z VR4 nie potrzebujesz jako ze ma odwrotne dzialanie niz europejski przycisk przewiduje.
G/W = +12V internal ilumination (podświetlenie kabiny)
uzywasz jako sygnal zapalonych swiatel i podpinasz pod wszystkie zdaje sie 4 piny
zrodlo pradu do zasilania wejscia na przekaznik PM tylnich robisz przez bezpiecznik koniecznie. masz sedana takze ni ma sensu dokladac do przedniej puszki (trzeba by blotnik rozbierac ect), najkrocej dolozyc do puszki pod kiera jeden bezpiecznik - kombiaki maja taki dodatkowy gadzet na 4 bezpieczniki doczepiany z boku puszki (sedany S mialy tez jesli wycieraczka tylnia zalozona jesli dobrze pamietam), wystarczy zescavengowac gdzies taki i gitara
schematy masz w europejskim RHD, jest tam taki konektor C-96 Not Connected, w indexie jest nazwany front fog lamp switch i to wlasnie ten ktory jest w VR4
SCHEMAT
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-04-2009, 08:44   

Wiedziałem, że można na ciebie liczyć Robert! :mrgreen:
Czyli językiem bardziej przystępnym proponujesz by sygnał z G/W wrzucić na piny R/L i R/Y przez bezpiecznik?
R/B już mam podciągnięte z centralnej konsoli.
I sygnał na tylne przeciwmgielne przez dodatkowy przekaźnik? (w VR4, przynajmniej w moim, nie ma dodatkowej instalacji tylnych przeciwmgielnych, tylko jakaś samoróbkowa rzeźba, którą muszę przerobić).

Dzięki za schematy :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 09:17   

1,5,6,7 G-W, wszystkie piny wtedy dostaja 12V po zapaleniu swiatel takze powinna byc gitara
9 P
8 B
2 B-Y
3 wejscie zasilajace lampy PM tyl (z bezpiecznika)
10 wyjscie na lampy PM tyl
np u Macka (sedan, bo kombi ma latwiej) robilem z 10 wyjscie na wiazke C tam skrzyzowanie i na puszki przy drzwiach i dalej w wiazki progowe a do kazdej z lamp tylnich orginalne przewody z europejczyka
pamietam ze 2 kable zostaja na wtyczce C-96, jeden czarny masa i jeden ktory daje sygnal po zapaleniu swiatel (odwrotny niz potrzebny)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-04-2009, 13:49   

No to spoko teraz. Wszystko jasne.
Wiązkę już mam przeciągnietą do PM w zderzaku więc ten końcowy scenariusz sobie podaruję. Może zostawię jeszcze niezależne zasilanie R/B z aku (cholera wie, czy przekaźniki nie potrzebują stałego podtrzymania napięcia).
A reszta jak piszesz.
Tak patrząc na schemat to wychodzi, że oba PM działają na odwrotnej zasadzie: jedne PM są załączone gdy napięcie na P znika (przednie), a drugie gdy się pojawia (tył).

[ Dodano: 20-04-2009, 22:09 ]
Zrobione.
Gra jak gitara, a dla potomnych należy zrobić następująco:

B > B
B > masa od tylnego PM
BL > pusty
P1 > P1
B/Y > B/Y
G/W > G/W (2x); R/BL; R/Y
+12V z aku > R/B
+12V na tylne PM > P2

Do tego wewnątrz przełącznika można włożyć czerwonego LED 12V na piny P2 (+) i B (masa) w przycisku tylnych PM.
Ja tak zrobiłem i działa.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-05-2009, 23:02   

PLPynton napisał/a:
uzywasz jako sygnal zapalonych swiatel i podpinasz pod wszystkie zdaje sie 4 piny


Chyba zapomniałeś czyj to patent ;) , ale spoko - tyle co ja Twoich użyłem :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 23:35   

no, patent jest Bartka :wink: z powodzeniem zaimplementowany w kilku autach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.