Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] ZAWIESZENIE - wspomaganie kierownicy
Autor Wiadomość
Maxko 
Nowy Forumowicz

Auto: Nissan Almera
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: KR
Wysłany: 26-04-2009, 09:34   [MSS 1.3] ZAWIESZENIE - wspomaganie kierownicy

Witam,

Przejechałem 300 kilometrów pożyczonym Mitsubishi Space Starem 1.3 z roku 99 z dopiętą przyczepą. Przed podróżą kierownica chodziła leciutko jak masełko, można było palcem kręcić bez użycia siły praktycznie. Po powrocie [podróż w granicach 90-120 na godzine - przy wyprzedzaniu] kierownica stawia większy opór.

Myślałem że poprostu jestem zmęczony, ale własciciel samochodu potwierdził, że coś ciężej chodzi...

i tu pytanie, co to może być i jak temu przeciwdziałać?

dziękuję z góry za pomoc
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 26-04-2009, 11:54   

Maxko napisał/a:
kierownica stawia większy opór

Kolego, co prawda nie w MSS, ale w Citroenie Berlingo w trasie kiedyś "siadło" mi wspomaganie kierownicy, wtedy bezpośrednią przyczyną był nieszczelny układ wspomagania, co powodowało wyciek płynu, a to "objawiało się" ciężkim kręcęniem kierownicą. Doraźnym rozwiązaniem w trasie jest kupienie płynu i dolanie, a po powrocie trzeba znaleźć i usunąć wyciek.
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
Maxko 
Nowy Forumowicz

Auto: Nissan Almera
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: KR
Wysłany: 26-04-2009, 11:59   

znaczy nie kręci sie jakoś mega ciężko, wspomaganie działa, ale nie z taką skutecznością jak wcześniej. Gdzie w space starze można poszukać wycieków płynu z układu wspomagania?
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2009, 13:47   

Czasami olej przecieka do osłon drażków kierowniczych , a jezeli osłony sa szczelne to nie będzie widać tych wycieków .Trzeba popatrzeć czy osłony nie są nienaturalnie pogrubione, no i musi być ubytek oleju w zbiorniku .
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 27-04-2009, 09:14   

Maxko napisał/a:
Gdzie w space starze można poszukać wycieków płynu z układu wspomagania?

Jak podniesiesz maskę MSSa, w lewej górnej ćwiartce komory silnikowej szukaj zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania kierownicy (bynajmniej tak jest to pokazane w instrukcji obsługi MSS :wink: ). Sprawdź, czy masz tego płynu tyle, ile trzeba (między min a max), jeśli nie, dolej, a następnie odpal Misia, posadź kogoś za kierownicą i niech kręci tam i z powrotem, a Ty sprawdzaj po rurkach, gdzie jest wyciek
bogdan54 napisał/a:
Czasami olej przecieka do osłon drażków kierowniczych , a jezeli osłony sa szczelne to nie będzie widać tych wycieków .Trzeba popatrzeć czy osłony nie są nienaturalnie pogrubione, no i musi być ubytek oleju w zbiorniku .

Kolega może mieć rację, to też by trzeba sprawdzić.
pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
romanik99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-05-2009, 23:39   

na przypadku mojego space stara moge powiedzieć, że nie spotkalem sie nigdy w żadnym aucie z tak ciężko chodzącym wspomaganiem, a jeździłem wieloma autami, nawet w astrze II chodzi dużo lepiej (co wczesniej mi sie wydawalo ze astra ma kiepskie wspomaganie). nie mialem porównania z innym space starem, u mnie ciezko jest obracać kierownice palcem. czy myslicie ze mam jakis problem z tym moim wspomaganiem, dodam ze nie zauważyłem jakichś ubytków w zbiorniczku oleju wspomagania, ostatnio jezdzilem w firmie fiatem pandą i citroenem berlingo i mialem wrazenie ze w porównaniu do mojego miśka to w tamtych autach moglbym językiem kręcić kierownicą (tak lekko chodzi). pzdr
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2009, 11:03   

dołączam sie do kolegi @romanik99 - u mnie palcem to nie pokręcę kierownicy ale żeby jakoś specjalnie ciężko chodziła to też nie powiem. jak zgaszę silnik to jest znacząca różnica więc samo wspomaganie na pewno działa ale czy wystarczająco??
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-05-2012, 12:13   

Witam, mam mały problem z nieszczelnością połączenia przewodu oznaczonego znakiem zapytania na fotce a metalowym przewodem od maglownicy. Pytanie brzmi jak wygląda to połączenie (wcisk, w jakiś sposób zakuty, skręcony) czy można to poprawić czy trzeba wymienić cały przewód od pompy do maglownicy (tylko takie używki znalazłem na alledrogo). Nr. Ori też nie mogę nigdzie znaleźć :? . Dodam wspomaganie chodzi normalnie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
KRZYFAR 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 21-04-2015, 13:24   

Odkopuję bo problem przytrafił mi się podobny :(

Do soboty wszytko było OK, kierownicą można było kręcić jednym palcem na parkingu.
Przyjechałem z trasy w niedzielę i wspomaganie chodzi bardzo ciężko. Działa, ale z wyraźnym oporem, po przekręceniu kierownicy o 20-30 stopni wraca sama jak na sprężynie.
Poziom płynu mam OK, nic nie ucieka. Paski ponaciągane.

Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-04-2015, 13:46   

Pierwsza myśl, to niewydolność (zużycie) pompy wspomagania.
...albo niedrożność przewodów.
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
KRZYFAR 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 21-04-2015, 20:34   

Właśnie zastanawiam się nad wymianą pompy. Sytuacja nieco dziwna bo wspomaganie działa ale nie tak jak wcześniej. Pompa może się "trochę" zepsuć? Przepuszczać i dawać niższe ciśnienie niż powinna?
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-04-2015, 21:09   

KRZYFAR napisał/a:


po przekręceniu kierownicy o 20-30 stopni wraca sama jak na sprężynie.


Maglownica?

A jesli chodzi o pompę ma prawo, jak każda pompa.
Poza tym - może zapowietrzony układ, brudny płyn.
Ten powrót jak na sprężynie ,,pachnie,, zapowietrzeniem lub dużymi oporami na maglownicy.
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
KRZYFAR 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 21-04-2015, 21:12   

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jak to zdiagnozować? Co się sp..suło?

[ Dodano: 22-04-2015, 21:21 ]
Jedno już ustaliłem. Wymiana pompy nie pomogła.

Chyba że ta co zamontowałem ma identyczne uszkodzenie :roll:
 
 
bestja83 
Forumowicz

Auto: space star 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 40
Skąd: kraków
Wysłany: 23-04-2015, 21:40   

możliwe jest też zużycie przekładni kierowniczej. wbrew pozorom tam jest szereg uszczelnień które mogą powodować spadek siły wspomagania. zaczynając od uszczelnień na wałku i zaworze kończąc na samym tłoczysku.
 
 
KRZYFAR 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 23-04-2015, 21:43   

Heh, na to też mi wygląda. Raczej bez wymiany się nie obędzie bo wkurza mnie to okrutnie. Dzisiaj jeździłem Coltem i tam wspomaganie działa o niebo lepiej. A przed usterką, w MSS działało o wiele lepiej jak w Colcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.