[MSS 1.3] ZAWIESZENIE - wspomaganie kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Maxko
Nowy Forumowicz
Auto: Nissan Almera
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: KR
|
Wysłany: 26-04-2009, 09:34 [MSS 1.3] ZAWIESZENIE - wspomaganie kierownicy
|
|
|
Witam,
Przejechałem 300 kilometrów pożyczonym Mitsubishi Space Starem 1.3 z roku 99 z dopiętą przyczepą. Przed podróżą kierownica chodziła leciutko jak masełko, można było palcem kręcić bez użycia siły praktycznie. Po powrocie [podróż w granicach 90-120 na godzine - przy wyprzedzaniu] kierownica stawia większy opór.
Myślałem że poprostu jestem zmęczony, ale własciciel samochodu potwierdził, że coś ciężej chodzi...
i tu pytanie, co to może być i jak temu przeciwdziałać?
dziękuję z góry za pomoc |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 26-04-2009, 11:54
|
|
|
Maxko napisał/a: | kierownica stawia większy opór |
Kolego, co prawda nie w MSS, ale w Citroenie Berlingo w trasie kiedyś "siadło" mi wspomaganie kierownicy, wtedy bezpośrednią przyczyną był nieszczelny układ wspomagania, co powodowało wyciek płynu, a to "objawiało się" ciężkim kręcęniem kierownicą. Doraźnym rozwiązaniem w trasie jest kupienie płynu i dolanie, a po powrocie trzeba znaleźć i usunąć wyciek.
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
Maxko
Nowy Forumowicz
Auto: Nissan Almera
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: KR
|
Wysłany: 26-04-2009, 11:59
|
|
|
znaczy nie kręci sie jakoś mega ciężko, wspomaganie działa, ale nie z taką skutecznością jak wcześniej. Gdzie w space starze można poszukać wycieków płynu z układu wspomagania? |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-04-2009, 13:47
|
|
|
Czasami olej przecieka do osłon drażków kierowniczych , a jezeli osłony sa szczelne to nie będzie widać tych wycieków .Trzeba popatrzeć czy osłony nie są nienaturalnie pogrubione, no i musi być ubytek oleju w zbiorniku . |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 27-04-2009, 09:14
|
|
|
Maxko napisał/a: | Gdzie w space starze można poszukać wycieków płynu z układu wspomagania? |
Jak podniesiesz maskę MSSa, w lewej górnej ćwiartce komory silnikowej szukaj zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania kierownicy (bynajmniej tak jest to pokazane w instrukcji obsługi MSS ). Sprawdź, czy masz tego płynu tyle, ile trzeba (między min a max), jeśli nie, dolej, a następnie odpal Misia, posadź kogoś za kierownicą i niech kręci tam i z powrotem, a Ty sprawdzaj po rurkach, gdzie jest wyciek bogdan54 napisał/a: | Czasami olej przecieka do osłon drażków kierowniczych , a jezeli osłony sa szczelne to nie będzie widać tych wycieków .Trzeba popatrzeć czy osłony nie są nienaturalnie pogrubione, no i musi być ubytek oleju w zbiorniku . |
Kolega może mieć rację, to też by trzeba sprawdzić.
pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
romanik99
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-05-2009, 23:39
|
|
|
na przypadku mojego space stara moge powiedzieć, że nie spotkalem sie nigdy w żadnym aucie z tak ciężko chodzącym wspomaganiem, a jeździłem wieloma autami, nawet w astrze II chodzi dużo lepiej (co wczesniej mi sie wydawalo ze astra ma kiepskie wspomaganie). nie mialem porównania z innym space starem, u mnie ciezko jest obracać kierownice palcem. czy myslicie ze mam jakis problem z tym moim wspomaganiem, dodam ze nie zauważyłem jakichś ubytków w zbiorniczku oleju wspomagania, ostatnio jezdzilem w firmie fiatem pandą i citroenem berlingo i mialem wrazenie ze w porównaniu do mojego miśka to w tamtych autach moglbym językiem kręcić kierownicą (tak lekko chodzi). pzdr |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2009, 11:03
|
|
|
dołączam sie do kolegi @romanik99 - u mnie palcem to nie pokręcę kierownicy ale żeby jakoś specjalnie ciężko chodziła to też nie powiem. jak zgaszę silnik to jest znacząca różnica więc samo wspomaganie na pewno działa ale czy wystarczająco?? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21004 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-05-2012, 12:13
|
|
|
Witam, mam mały problem z nieszczelnością połączenia przewodu oznaczonego znakiem zapytania na fotce a metalowym przewodem od maglownicy. Pytanie brzmi jak wygląda to połączenie (wcisk, w jakiś sposób zakuty, skręcony) czy można to poprawić czy trzeba wymienić cały przewód od pompy do maglownicy (tylko takie używki znalazłem na alledrogo). Nr. Ori też nie mogę nigdzie znaleźć . Dodam wspomaganie chodzi normalnie.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KRZYFAR
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 25 Skąd: SZCZECIN
|
Wysłany: 21-04-2015, 13:24
|
|
|
Odkopuję bo problem przytrafił mi się podobny
Do soboty wszytko było OK, kierownicą można było kręcić jednym palcem na parkingu.
Przyjechałem z trasy w niedzielę i wspomaganie chodzi bardzo ciężko. Działa, ale z wyraźnym oporem, po przekręceniu kierownicy o 20-30 stopni wraca sama jak na sprężynie.
Poziom płynu mam OK, nic nie ucieka. Paski ponaciągane.
Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 428 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-04-2015, 13:46
|
|
|
Pierwsza myśl, to niewydolność (zużycie) pompy wspomagania.
...albo niedrożność przewodów. |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
KRZYFAR
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 25 Skąd: SZCZECIN
|
Wysłany: 21-04-2015, 20:34
|
|
|
Właśnie zastanawiam się nad wymianą pompy. Sytuacja nieco dziwna bo wspomaganie działa ale nie tak jak wcześniej. Pompa może się "trochę" zepsuć? Przepuszczać i dawać niższe ciśnienie niż powinna? |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 428 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-04-2015, 21:09
|
|
|
KRZYFAR napisał/a: |
po przekręceniu kierownicy o 20-30 stopni wraca sama jak na sprężynie.
|
Maglownica?
A jesli chodzi o pompę ma prawo, jak każda pompa.
Poza tym - może zapowietrzony układ, brudny płyn.
Ten powrót jak na sprężynie ,,pachnie,, zapowietrzeniem lub dużymi oporami na maglownicy. |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
KRZYFAR
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 25 Skąd: SZCZECIN
|
Wysłany: 21-04-2015, 21:12
|
|
|
I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jak to zdiagnozować? Co się sp..suło?
[ Dodano: 22-04-2015, 21:21 ]
Jedno już ustaliłem. Wymiana pompy nie pomogła.
Chyba że ta co zamontowałem ma identyczne uszkodzenie |
|
|
|
 |
bestja83
Forumowicz
Auto: space star 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 40 Skąd: kraków
|
Wysłany: 23-04-2015, 21:40
|
|
|
możliwe jest też zużycie przekładni kierowniczej. wbrew pozorom tam jest szereg uszczelnień które mogą powodować spadek siły wspomagania. zaczynając od uszczelnień na wałku i zaworze kończąc na samym tłoczysku. |
|
|
|
 |
KRZYFAR
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 25 Skąd: SZCZECIN
|
Wysłany: 23-04-2015, 21:43
|
|
|
Heh, na to też mi wygląda. Raczej bez wymiany się nie obędzie bo wkurza mnie to okrutnie. Dzisiaj jeździłem Coltem i tam wspomaganie działa o niebo lepiej. A przed usterką, w MSS działało o wiele lepiej jak w Colcie. |
|
|
|
 |
|