Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Sprzęgło problem
Autor Wiadomość
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 28-04-2009, 22:50   [EA5A 2.5] Sprzęgło problem

Witajcie :)

Tak jak w temacie, mam problem ze sprzęgłem. Po nocy pedał przęgła jest krótki i nie stawia oporu. Muszę pare razy podpompować żeby można było wcisnąć bieg. Odpowietrzałem już 2 razy w ciągu 2 dni i nadal (cenzura). Wczoraj rozebrałem pompkę, poczyściłem, wymieniłem płyn w układzie i było dobrze do dziś wieczora. Podczas jazdy sprzęgło znów zrobiło się krótkie i biegi ciężko wchodziły. Podpompowałem pedałem i narazie jest w miarę ok.
Powiedzcie proszę co to może być? Pompka ma już dosyć czy może wysprzeglik? Gumki w pompie wyglądały jak nówki, miękkie i bez rys, nie wiem jak w wysprzęgliku.
Dowiadywałem się o reperaturki i do pompki nic nie znaleźli a wysprzęglik za 13 zł.

Poradźcie coś, proszę.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 05-05-2009, 19:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 05-05-2009, 19:06   

Kupiłem reperaturkę do wysprzęglika, wymieniłem gumki i sprzęgło jak nowe :)
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 05-05-2009, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 05-05-2009, 19:09   

Gdzie kupiłeś gumki i ten zestaw? Jak to się obsługuje? :)
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 05-05-2009, 19:18   

Reperaturkę załatwił mi brat (pracuje w hurtowni z częściami). Kosztowała 13zł. W kartoniku były 3 gumeczki. Musisz wykręcić wysprzęglik, rozebrać i wymienić gumkę uszczelaniającą na tłoczku wysprzęglika. Mi ta zabawa z odpowietrzeniem układu zajęła koło godziny. Troche sie namęczyłem przy zakładaniu gumy na tłoczek ale potraktowałem delikatnie smarem i weszło w końcu. Od kilku dni cieszę sie wzorowym sprzęgiełkiem ;)


Może ktoś nie wie jak odpowietrzyć układ więc podaję.
Potrzebne są dwie osoby. Jedna "pompuje" pedałem w kabinie a druga odkręca "kalamitkę" na wysprzęgliku. Jak robiłem to tak:

Kolega pompował pedał aż zaczął stawiać opór, potem wciskał i trzymał a ja na moment odkręcałem odpowietrznik(wylatuje powietrze z płynem) po czym zaraz zakręcałem. Czynność tę powtarzamy do momentu aż z odpowietrznika wylatuje sam płyn(bez powietrza). W międzyczasie trzeba kontrolowac poziom płynu w zbiorniczku na pompce sprzegła. U mnie po 3 cyklach odpowietrzania zbiorniczek opróżniał się i musiałem dolewać płynu.

Jeśli komuś pomoże ten opis poproszę o wciśnięcie odpowiedniego guziczka ;)
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-05-2009, 17:24   

pipi_ja napisał/a:
Jeśli komuś pomoże ten opis poproszę o wciśnięcie odpowiedniego guziczka

Tylko autor tematu ma tą możliwość dać innym które przyczyniły się do pomocy w danym temacie, a że Ty nim jesteś , żadna z osób czytających nie ma guziczka(pomógł) :) mogę tylko podziękować za tą instrukcję.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 06-05-2009, 17:54   

Upsssssssss no to teraz mi głupio ;)
 
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 01-06-2010, 23:27   

Może ktoś poda taka bardziej obszerna instrukcje jak zabrać się za ta regeneracje wysprzęglika ?:) tzn jak go odkręcić, później jak go rozebrać i później jak odpowietrzyć tzn gdzie znajduje się ta kalamitka :) mile widziane jakieś fotki może pomogą te fotki co dodałem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23384 . bardzo proszę o pomoc :oops: aaa i jak ktoś wie gdzie ten zestaw naprawczy można dostać :) będę wdzięczny

[ Dodano: 09-06-2010, 19:29 ]
Na dniach będę miał cały nowy wysprzeglik. Rozumiem ze nikt mi nie pomoże co do jego wymiany ??
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 24-11-2010, 13:07   

Panowie
no ja tez spróbuje pobawić sie w regeneracje wysprzeglika
i tu w Anglii znalazłem tylko coś takiego
http://www.google.co.uk/p...it+galant+&aq=f
i teraz problem czy ten zestaw naprawczy spasuje do mojej wesji do mojej wersji ?
_________________
pablo diablo
 
 
 
fishman_c 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 TD,1997(Wagon)
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2011, 00:08   

Poruszam ten temat bo nic podobnego na forum nie znalazłem i nie wiem czy się nadaje pod ten post.Ruszyłem spod sklepu -jedynka,dwójka-coś jakby zachrobotało i koniec-nie jedzie(auto stoi).Sprzęgło chodzi bez zmian-problem większy z wrzuceniem 1 i 3-może mi się wydawać silnik zimny a na dworze -12 stopni..Przy wciśniętym pedale jest cicho-jak puszczam sprzęgło robi się głośniej-jakby coś się kręciło trochę głośniej(obcierało).Wcześniej było u mnie słychać łożysko oporowe.Według mnie przy padniętym sprzęgle powinna być różnica na pedale, dlatego poruszam ten temat-może się mylę-może skrzynia,układ napędowy(półoś) itp.Został pod sklepem i czeka mnie holowanie.
 
 
motke 
Mitsumaniak

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 430
Skąd: Radom
Wysłany: 21-02-2011, 21:43   

jesteś pewien że to łożysko oporowe? może łożysko w skrzyni ci się rozsypało. zachowanie podobne do tego łożyska. bez rozebrania skrzyni niczego się nie dowiesz.
 
 
fishman_c 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 TD,1997(Wagon)
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-02-2011, 23:26   

No aż mi ulżyło!!! Sprawa wyjaśniona-wyskoczyła półośka z przegubu-jak ktoś ma pecha to ma.Tak to jest jak zimno,ciemno i sam w samochodzie.Jak tylko kumpel wziął mnie na hol od razu było słychać że coś z przegubem.Najdziwniejsze że na warsztacie nic nie było widać-przegub,półoś i sieger idealny.-osłona wymieniona i robocizna takie koszty.Dobrze że tylko tyle to po kieszeni się nie odbiło.
 
 
Members only 
Mitsumaniak
Tobi


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Wałcz
Wysłany: 24-02-2011, 19:35   

Panowie a nie lepiej kupic cały wysprzęglik?? cena niewiele większa od zestawu naprawczego. Ja za kompletny wysprzeglik w inter carsie zapłaciłem 27zł!! po zniżkach. Firma ABE, nie wiem czy dobra ale śmigam już pół roku i nic!
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 25-02-2011, 09:40   

wysprzeglik jest w cenie jak kolega wyzej napisal,
zestaw naprawczy wysprzeglika jest taki sam jak do volvo v40, carismy po srednicy
d3559 albo d3425
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2011, 19:23   

Ello.
Potwierdzam, że reparaturka pompki sprzęgła pasuje od Laguny, nr części D1-690, cena coś koło 13zł.
Dziś została pompka u mnie naprawiona za 50zł i śmiga jak nówka. Sprzęgło działa zupełnie inaczej niż wcześniej. W końcu nie muszę nic pompować przed startem.
Przed naprawą zapadł wyrok od mechanika, że pompka jest do wymiany.
Dzięki pomocy kolegi Robertdg, wytłumaczyłem mechanikowi, że w 99% wystarczy zestaw naprawczy, i że podobno pasuje od R. Laguny.
I dziś śmigam z "nowym" sprzęgłem.
Pzdr
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-02-2011, 21:44   

A szwagier w IC kupił mi wysprzęglik za 70 pln. :evil: i jak tu można polegać na kogoś.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.