Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania na kierownicy ?
Autor Wiadomość
Bartullo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2009, 16:54   Drgania na kierownicy ?

Siema !
Podczas przekraczania 120km/h zaczyna mi sie telepac kierownica a podczas hamowania miedzy 80km/h a 60 km/h ta sama sytuacja i nie bardzo wiem co to moze byc ? tarcze ? drazek kierowniczy ? pomozecie ?
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 01-05-2009, 17:07   

felgi mogą być zle wyważone lub krzywe - to do jazdy, ewent. coś z oponami
tarcze nie koniecznie muszą być krzywe, mogły sie spalić klocki ham. Takie coś mam w swoim galancie, jak za często ostro hamuje, czuje smród spalonych klocków i po jakimś krótkim czasie pomimo ze okładziny jest dużo, klocki są do wyrzucenia.
A hamując poniżej 60km/h też masz bicie czy ustępuje ??
 
 
 
Bartullo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2009, 17:31   

watpie zeby to byly klocki poniewaz ost znajomy wymienial mi przewod hamulcowy i przy okazji popatrzyl na klocki i mowil ze jeszcze daja rade :) od 60km/h nic sie nie telepie wszystko jest ok tylko miedzy 80 a 60
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 02-05-2009, 08:46   

To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.
Rdza blokuje się w pierścieniu centrującym i tłoczek po procesie hamowania nie wraca
na swoje miejsce.
Efekt tego jest taki że klocek trze cały czas o tarczę , rozgrzewa ją a ta zaczyna wibrować.
Tłoczek można dobrać od innego auta, ja zakupiłem cały zestaw szczęk z innego gala.
Miałem tak e E54A z '96 a w E33A z '89 o dziwo problem nie występuje.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-05-2009, 13:45   

jac33k napisał/a:
To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.


potwierdzam niestety :( u mnie to samo zaciski do regeneracji
albo wymiany na nowe ....
 
 
Bartullo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2009, 16:49   

a jezeli chodzi o te wibracje po przekraczaniu 120 km/h ? wiecie cos na ten temat ?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 02-05-2009, 17:28   

Bartullo napisał/a:
a jezeli chodzi o te wibracje po przekraczaniu 120 km/h ? wiecie cos na ten temat ?

Tak jak opisał frost83
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Bartullo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2009, 19:02   

aha no to pozostaje mi wymiana felg i opon no i tych zaciskow : )
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 02-05-2009, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gronostaj 
Forumowicz


Auto: galant 2.0 v6 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 97
Skąd: Trzemeśnia
Wysłany: 02-05-2009, 20:06   

witam :biggrin: z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że przy takich samych objawach do wymiany były dwa dolne wahacze, które są odpowiedzialne właśnie za całą stabilizacje koła, jeśli chodzi o sterowanie itd. w przypadku gdyby były złe tarcze lub klocki hamulcowe drgania przechodzilyby na pedał hamulca a nie kierownice to tez wiem z własnego doświadczenia bo gdy w zimie przejeżdzałem przez rzeke, na tarczy zostawał zamarznięty lód na drugi dzień rano hamując czułem duże pulsowanie na pedale hamulca natomiast na kierownicy nic. Nie daleko jak pół miesiąca temu wymieniłem u siebie te dwa wahacze (u mnie koszt 500 zł montaż własny) drgania natychmiast znikły. Podkreślam, że wahacze były już na gałkach bardzo wybite, i słychac je było po wyboistych drogach- a tak osobiście uważam też, że może to być też gałka na drążku kierowniczym lub maglownica. Oczywiście może też byc tak jak pisali powyżej koledzy, jednak u mnie była to wina wahaczy. pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-05-2009, 13:41   

Zanim wymienisz felgi i te zaciski to najpierw sprawdź te koła u wulkanizatora. proste wyważanie rozwieje wątpliwości. A najszybciej bedzie jak przełożysz oba koła z tyłu na przód i coś więcej bedzie wiadomo. Gdyby to się działo tylko przy hamowaniu to mógłbyś szukać przyczyny w hamulcach, ale skoro to się dzieje w dwóch różnych okolicznościach, to właśnie koła mogą być winne. Ewentualnie to co napisał gronostaj też bardzo prawdopodobne. Przy różnych prędkosciach masz różne rozkłady sił, w zależności od hamowania itd. Zanim wpakujesz się w koszty wyeliminujmy najprostsze mozliwe przyczyny.

BTW to możliwych przyczyn jest mnóstwo. Może być też wina którejś półosi.
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 04-05-2009, 15:30   

jac33k napisał/a:
To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.
Rdza blokuje się w pierścieniu centrującym i tłoczek po procesie hamowania nie wraca
na swoje miejsce.


Dzieki wielkie wlasnie tego szukalem. U mnie było tak ze przy hamowaniu telepało no to zrobiłem tłoczenie tarczy. Przestało telepac ale nie na długo. Nastepnie wymieniłem tarcze i klocki, problem znikł ale na niecały rok. Czy teraz wystarczy zregenerowac te tłoczki czy znowu wszystko wymienic ??
_________________

 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-05-2009, 21:34   

Tłoczków się nie regeneruje. Musisz iść do sklepu z tłoczkiem w ręku i dobrać o takich samych wymiarach. Poszukaj też zestawu do regeneracji ( gumka ochronna zewnętrzna i uszczelka centrująca ~15 pln ).
Tarcze daj do przetoczenia ( na pewno się już zdążyły rozcentrować ) klocki przetrzyj papierem ściernym.
Jak już się za to zabierasz to kup też nowe blaszki prowadzące klocki ( ~ 10 pln )
przesmaruj je pastą miedzianą od strony zacisków. Pozwoli to klockom swobodniej pracować i przedłuży czas pracy hamulców bez "piszczenia".

U mnie po zabiegu , drgania już nie wróciły.
Hamulce są wyraźniej mocniejsze, i temperatura koła po podróży pozwala na dotknięcie go.
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17-08-2009, 10:03   

jac33k napisał/a:
Tłoczków się nie regeneruje. Musisz iść do sklepu z tłoczkiem w ręku i dobrać o takich samych wymiarach. Poszukaj też zestawu do regeneracji ( gumka ochronna zewnętrzna i uszczelka centrująca ~15 pln ).


Nigdzie nie moge znalezc jak wyciagnac ten tłoczek i jak postepowac z ta gumka zewnetrzna. Po prostu gumke szarpnac i wyciagnac ?
Tłoczek wycisnac pedałem hamulca? Czy nie wyleci mi płyn hamulcowy jak tłoczek wyjdzie ?
Jesli ktos mógłby po krótce opisac jak postepowac z samym tłoczkiem oraz z gumka zewnetrzna (wyjac/włozyc) to bede wdzieczny. AHA zagladam pod ta gume i widze troche smaru, do nowego tłoczka tez trzeba dołozyc smaru czy czego ?

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-08-2009, 10:18   

Cały zacisk musisz zdemontować, inaczej uszkodzisz wąż w trakcie prac.
Użyj zacisku stolarskiego podłóż szmatkę pod zacisk żeby nie przeciąć węża.
Odkręć przewód . Wylej płyn z komory , weź kompresor owiń
końcówkę szmatą nasączoną w smarze tak żeby doszczelnienie było
solidne. Wydmuchaj tłoczek powietrzem. W razie problemów weź pręt o średnicy
otworu , za mały uszkodzi gwint wewnętrzny, oprzyj go na ziemi i wypychaj tłoczek.
Nie wal młotkiem bo uszkodzisz wewnętrzną powierzchnie komory.
Wyczyść wszystko w środku papierem 1500/2000 umyj benzyną.
Spryskaj solidnie odrdzewiaczem , stare uszczelnienia same wypadną.
Wyczyść dokładnie gniazdo uszczelnienia jeszcze raz umyj benzyna.
Posmaruj wnętrze smarem do łożysk ( z umiarem ) ma to tylko ułatwić montowanie nowego tłoczka.
To tyle.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2009, 14:47   

w moim przypadku bicie na kierownicy przenosilo sie z krzywych tarcz hamalcowych(niby niewidoczne skrzywienie) ale same tarcze byly juz ok 1mm ponizej minimalnej grubosci , po zmianie na nowe Mikody problem ustal jak reka odjal :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.