Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galancik prosi się o naprawę...
Autor Wiadomość
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-05-2009, 18:46   Galancik prosi się o naprawę...

Witam wszystkich, w końcu mogę opisać swoje problemy w galancie. Wcześniej nie podejmowałem tematu z powodu braku funduszy. Generalnie problem dotyczy silnika. Zacznę od tego, że jest kompletnie brudny z oleju. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, ale zauważyłem że znowu pojawił się ten sam problem. Niestety w sklepie dowiedziałem się, że nie ma uszczelki dobrej jakości do tego modelu. Ale to i tak nie jest głównym problemem bo to raczej nie przez to jest tak brudny silnik…Złe objawy jakie się pojawiają to:
1. Nierówna praca silnika – przy obrotach 900 wszystko w środku samochodu podskakuje jak w traktorze (naprawdę mocno odczuwalne).
2. Nie zawsze odpala idealnie, muszę czasami dłużej przetrzymać przekręcony kluczyk w stacyjce.
3. Po odpaleniu nie mam ssania i naprawdę przez dłuższy czas. Praktycznie przez 10 min nie ściągam nogi z gazu bo inaczej samochód gaśnie. Nawet po rozgrzaniu silnika nie jest lepiej. Ostatnio taki problem rozwiązałem po wymianie czujnika temp. silnika. Tym razem to nie poskutkowało.
4. Samochód przerywa podczas jazdy w momencie gdy puszczam gaz na biegu. Z rury wydechowej wylatuje powietrze na zasadzie tzw. Pyk pyk… i do tego często biały dym.
5. Podczas jazdy buda lata (drga), w zakresie obrotów 1600-2400 i nie są to opony ani zawieszeni, ukł. kierowniczy..itp. bo to wszystko ostatnio zrobiłem.
6. Bierze sporo oleju, bo potrafi wypić 1 litr na 1000km.
Co wymieniałem ostatnio: świece, kable (niebieski kolor), kopułkę i palec, rozrząd (10tys.km temu).
W przyszłym tygodniu chciałbym oddać samochód do warsztatu. Proszę o porady co do czynności jakie powinien wykonać mechanik (dotyczy w/w wad które powinienem zrobić/sprawdzić). Chciałbym doprowadzić samochód do stanu używalności. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-05-2009, 19:04   

1, 2 i 3 to prawdopodobnie silniczek wolnych obrotów
4 i 6 śmierdzi uszczelniaczami zaworowymi
5 źle ustawiony wałek balansowy przy zmianie rozrządu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-05-2009, 19:40   

Jak odbierzesz napisz jakie efekty, bo część z tych przypadłości żywcem przeniesione z mojego E33 :?
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2009, 00:54   

kompresja sie kłania, w conajmniej jednym cylindrze musi byc bardzo niska. A dym albo przez uszczelniacze albo pierscienie. Powazny remont sie szykuje
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-05-2009, 08:52   

Jak ściągnąłem fajkę z trzeciej świecy od lewej strony nie było prawie żadnej reakcji, po ściągnięciu każdej innej słychać było odzew silnika...No cóż jestem gotowy na większy zabieg. Jakieś porady odnośnie kupna części, cen ewentualnie producenta? Jeszcze nie oddałem samochodu do warsztatu, więc nie mam oficjalnej diagnozy, ale przynajmniej wcześniej mógłbym się już przygotować do tego.
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2009, 11:03   

Dobra rada nie inwestuj w to auto. Za małe pieniadze kupisz ten rocznik w bardziej znośnym stanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2009, 11:03   

A może ECU nie podaje sygnału na 3 wtryskiwacz? - dość częsta usterka
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-05-2009, 11:37   

pem77, a czy widziałeś tego Galanta w wersji EXE ? :) Ja bym inwestował i nawet się nie zastanawiał.
A co do trzeciego cylindra, to sprawdź czy masz iskrę - weź starą świecę i wsadź w przewód WN, obudową świecy dotykaj do silnika i jak silnik chodzi to będziesz widział czy jest iskra :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-05-2009, 10:22   

Umówiłem się z mechanikiem polecanym przez Mitsumaniaków z Wrocławia. Za tydzień we wtorek oddaję galanta do sprawdzenia. Jak tylko coś się dowiem dam znać na forum. Poniżej szczegółowa lista problemów przygotowana na polecenie mechanika. Można sobie sprawdzić i ewentualnie porównać do swoich usterek.
Lista:
1. Bierze olej do 1 litra na 1000km
2. Po odpaleniu ledwo wchodzi na obroty (ssanie) a czasami w ogóle nie łapie ssania. Nawet jeżeli złapie ssanie to już po ruszeniu całkowicie obroty spadają do 500 i gaśnie jak nie podgazuję. Praktycznie przez 10-15 min. są problemy ale po rozgrzaniu wcale nie jest idealnie.(podejrzewam silniczek krokowy)
3. Silnik źle pracuje na luzie tzn. cały podskakuje, w środku jest to odczuwalne (mogę się tylko domyślać że luzy zaworów trzeba wyregulować).
4. Drgania podczas jazdy w zakresie obrotów 1500-2200 (może to źle ustawiony wałek balansowy przy wymianie rozrządu-ale nie pamiętam dokładnie czy to się stało zaraz po wymianie),
5. Z tłumika przeważnie leci biały dym i jest punktowy wylot powietrza – pyk pyk pyk…
6. Po wyciągnięciu z świecy trzeciej fajki od lewej nie ma większej reakcji.
7. Słabe przyśpieszenie, czasami przerywa podczas jazdy jak się puści gaz na biegu zwłaszcza na niskich obrotach
8. Odczuwalny brak mocy.
9. uszczelka pod klawiaturą do wymiany
10. silnik cały z oleju
11. Nawet jak silnik był „sprawny” to i tak zawsze przy ruszeniu musiałem dodawać więcej gazu żeby ruszyć. Miał problemy z ruszaniem np. na samym sprzęgle – gasł.
12. pomiar ciśnienia w cylindrach (sprawdzić szczelność w cylindrach)
13. Po odpaleniu silnika wewnątrz samochodu trochę śmierdzi spalinami
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2009, 15:16   

Można wiedzieć o jakim mechaniku mowa?
_________________

 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2009, 14:35   

Pan Maciek z ul. Mickiewicza.

[ Dodano: 18-05-2009, 12:19 ]
Niestety musiałem odmówić sobie naprawy samochodu. W ostatniej chwili dowiedziałem się że jednak nie dostanę wypłaty z powodu kryzysu. Muszę odłożyć naprawę na kolejny miesiąc:( Postaram się przynajmniej powalczyć z obrotami, już jest naprawdę źle. Jeżeli nie trzymam nogi na gazie do gaśnie, aż do rozgrzania. Może to ten silniczek krokowy? Jak go sprawdzić? Czy mogę ewentualnie odłączyć go na jakiś czas, nie wiem czy jest taka możliwość?!
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-05-2009, 12:06   

Czy przypadkiem nie pytałem się o namiar na Ciebie w innym temacie? teraz mam chwilkę, mógłbym podjechać i zobaczyć. ew. Palma podłączyć...
_________________

 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-05-2009, 12:31   

Nie to chyba nie o mnie pytałeś, ale bardzo chętnie skorzystam z Twojej pomocy. Byłbym w stanie podjechać do Ciebie w przyszłym tygodniu, oczywiście nie chcę się narzucać. Już byłem u Ciebie wcześniej po jedną cześć szerokiej listwy. Czekam na info. Pozdrawiam
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-05-2009, 13:20   

Pamiętam, pamiętam. Nie ma problemu. Daj znać wcześniej o której godzinie.
_________________

 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 31-05-2009, 19:43   

uszczelka pod głowicą ,ewentualnie przepalona głowica
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.