[Cari 1.8 GDI] Włączający się bez powodu wiatrak chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 06-05-2009, 23:15 [Cari 1.8 GDI] Włączający się bez powodu wiatrak chłodnicy
|
|
|
Witam!
Dziś właśnie zauważyłem u siebie takie zjawisko. Temperatura silnika według wskazań zegara normalna, a nawet jeszcze był niedogrzany chyba, a wiatrak się co raz włącza. Podejrzewam, że to czujnik temperatury silnika coś niedomaga. Tylko podobno są 2 - jeden od wskaźnika, drugi włączający wentylatory. Gdzie ich szukać i który jest który? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-05-2009, 23:45
|
|
|
A klima włączona? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 07-05-2009, 00:06
|
|
|
No właśnie nie. Przy klimie bym się nie zastanawiał. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 07-05-2009, 03:29
|
|
|
nie orientuje się zbytnio i w błąd nie chce wprowadzić ale musisz zlokalizować najpierw termo włącznik wentylatora chłodnicy, termo włącznik może być wkręcony w chłodnice u góry, blok silnika, obudowę termostatu, bądź tez w węża od chłodnicy, druga sprawa czasami termo włącznik steruje przekaźnikiem załączającym wentylator chłodnicy, a czasami działa tylko na zasadzie przełącznika takiego jak w żelazku, a wiec w tym pierwszym wypadku kiedy steruje przekaźnikiem musisz sprawdzić przekaźnik odpowiedzialny za załączanie się wentylatora, kolejna sprawa to uszkodzony termostat i zapowietrzona instalacja, ja bym obstawiał na te pierwsze dwa (od końca) jutro z czystej ciekawości sprawdzę jak to wygląda w cari, i może skrobnę coś więcej |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-05-2009, 08:03
|
|
|
Dla mnie za mało danych aby wróżyć ale:
Ja bym nic nie szukał jeżeli jest to podczas stania w korku, lub jeżeli silnik jest rozgrzany, a dla czego?
W Carismie wskaźnik optyczny (ten w liczniku) jest tak zrobiony że nie pokazuje małego wzrostu temperatury powyżej normy (lub trzeba sie dobrze przyglądać ze wskazówka przesunęła się o jedną kropkę) a czujnik temperatury płynu w tym samym momencie włącza wentylator.
Jeżeli jest to na zimnym lub lekko ciepłym to bym już szukał. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 07-05-2009, 09:11
|
|
|
Problem w tym, że właśnie na zimnym i lekko ciepłym się włącza i co ciekawe pracują oba wiatraki - od chłodnicy i od klimy. Zobaczę dzisiaj bo wystąpiło to wczoraj po raz pierwszy. Może to faktycznie jakiś przekaźnik bo one u mnie jakoś padają, już kilka razy wymieniałem. |
|
|
|
 |
FRYC6KF
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8Gdi 125km, 2000rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 35 Skąd: Gawłuszowice
|
Wysłany: 07-05-2009, 11:28
|
|
|
to na pewno czujnik który jest umocowany przy chłodnicy ale może spróbuj odłączyć na chwilę ten kabel co idzie do czujnika do termostatu i popatrz czy się włączy jeśli tak to gdzies indziej jest jeśli sie nie właczy znaczy się że ten przy termostacie zwariował a może po prostu wystarczy styki wyczyścić i tyle..... |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-05-2009, 11:59
|
|
|
Muszę zobaczyć jak klima steruje wiatrakami, bo może sygnał idzie z tamtej strony.
Dam znać jak by co. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 07-05-2009, 15:13
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie chłopaki.:) Dziś wiatrak nie robił takich numerów. Myślę, że może właśnie styki trzeba przeczyścić. Wczoraj to się działo po deszczu. Tego samego dnia przed opadami nic takiego nie miało miejsca. Zajrzę do tego czujnika i wyczyszczę styki. |
|
|
|
 |
FRYC6KF
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8Gdi 125km, 2000rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 35 Skąd: Gawłuszowice
|
Wysłany: 07-05-2009, 15:24
|
|
|
No właśnie czasami styki zaśniedzieją i już człowiek myśli że oj trzeba będzie płacić a tu niespodzianka czasami się tak dzieje zwłaszcza jak jest wilgoć.... |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 07-05-2009, 17:43
|
|
|
Kolego też z tym walczyłem i okazało się że jest to normalna sprawa przy spełnieniu jednego warunku, jeśli masz automatyczną klime i właczysz nawiew na szybe będą się załączały wiatraki na chłodnicy nawet na zimnym silniku , nawet przy wyłączonej klimie.A więc sprawdż przy nawiewie ustawionym np.na nogi 100% że wiatraki się nie włączą ,potem daj nawiew na przednią szybe i zobaczysz że wiatraki się załączają nawet na zimnym silniku. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 07-05-2009, 20:30
|
|
|
Faktycznie, nadmuch miałem ustawiony wczoraj na szybę. Dziś przestawiłem na twarz. Klimę mam automatyczną. Wszystko by się zgadzało. Chyba nawet wiem po co taka f-cja - powietrze na szybę musi iść suche żeby szybko odparowywała więc pewnie musi przejść przez osuszacz.
Dzięki! |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 08-05-2009, 16:40
|
|
|
Dodam jeszcze do posta małego55, że ustawiaenie nadmuchu na szybe powoduje u mnie niewielkie zakłócenia obrotów. Zapewne przez częste załączanie sie wentylatorów. Po przestawieniu nadmuchu na inna pozycję falowanie jest mniejsze lub nie ma go wcale. Może to być wskazówka dla często tutaj na forum walczących z falowaniem obrotów w Cari. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-05-2009, 18:22
|
|
|
maciej76 napisał/a: | Dodam jeszcze do posta małego55, że ustawiaenie nadmuchu na szybe powoduje u mnie niewielkie zakłócenia obrotów. Zapewne przez częste załączanie sie wentylatorów. Po przestawieniu nadmuchu na inna pozycję falowanie jest mniejsze lub nie ma go wcale. Może to być wskazówka dla często tutaj na forum walczących z falowaniem obrotów w Cari. |
Zgadza się, ja między innymi po tych skokach obrotów wiedziałem, że załącza się wiatrak. Nie wiem jak w manualu, ale u mnie w automacie taki skok obrotów powoduje małą "żabkę" samochodu. Kiedyś się zastanawiałem czemu on tak skacze, teraz się wyjaśniło. |
|
|
|
 |
|