Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 14:16
[Pajero] ES (EasySelect) czy SS (SuperSelect)
Autor Wiadomość
Sprintel 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Dakota 4,7 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 02-04-2009, 11:05   Jak poznac Super Select w Pajero?

Panowi czy wszystkie takie grubsze wersje mialy supr select? Bo mam na oku Pajero z 96r generalnie ful opcja ze skora w automacie z silniczkiem 3.0 v6, gosciu nie wie czy jest blokada mostu i czy ma SS da sie to jakos rozpoznac na odleglosc?
_________________
Szukam ladnego pajero :)
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2009, 11:23   

nie mam 100% pewności, ale np. różnica pomiędzy L200 ES a SS jest taka, że reduktor w ES ma tylko 2H, 4H, 4L, a redukrot w SS ma 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. o ile pamiętam w pojarce pomiędzy 4HLc a 4LLc jest dodatkowe położenie N.

pozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2009, 11:48   

Dzien dobry,
na odleglosc sie nie da. Trzeba wejsc do auta i sprawdzic co ma za dzwignie (ta druga nie od zmiany biegow) :wink: . Oczywiscie dzwignia moze byc sciema ale to maloprawdopodobne. Mozna wtedy pobawic sie w zmiane napedow w skrzyni rozdzielczej i sprawdzic czy faktycznie ma 4 czy tylko 3 pozycje. Dodatkowo mozna sprawdzic jakie kontrolki zapalaja sie na desce miedzy zegarami.
Oznaczenie kontrolek Super Select wyglada tak:
http://www.maddox.pl/superselect.html
a tak dzwignia...

ma 4 lub 5 symboli 2H, 4H, 4HLc, (N*) i 4LLc
* moze byc ale nie musi :wink:
dzwignia Easy Select tak:

wiecej na temat tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
czy jest blokada mozna sprawdzic po guziczku od zalaczania, radze poczytac ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...ight=jak+poznac
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
  Wysłany: 07-05-2009, 08:44   [Pajero] ES (EasySelect) czy SS (SuperSelect)

Witam

Jestem laikiem w tym temacie a zabieram się do przygody z Pajero i przeczytałem w jednym z tematów, że istotna jest kwestia napędu czy jest to SS czy ES. Dzwoniąc do właścicieli samochodów często nie wiedzą o co chodzi a i ja nie mam pojęcia jak siędowiedzieć czy dany samochód ma SS czy ES ??
Ostatnio zmieniony przez Gene 07-05-2009, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2009, 09:08   

Dzien dobry,
w FAQ sa opisane oba systemy. Pierwsza widoczna roznica to ilosc polozen dzwigni skrzyni rozdzielczej. Mowiac po ludzku na tej drugiej dzwigni masz symbole:
2H 4H (N)* 4L
lub
2H 4H 4HLc (N)* 4LLc
Pierwsza to ES EasySelect, druga SS SuperSelect.
* opcja, nie zawsze wystepuje

Tu masz przyklady dzwigni EasySelect


Wystarczy zapytac wlascicela co ma na dzwigni wytloczone. Oczywiscie moze byc sciema ale przy ogledzinach mozna to latwo wykryc. Sprawdzajac dzialanie systemu podczas jazdy i lub patrzac na wskazania na desce rozdzielczej.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 07-05-2009, 09:29   

Dzieki za szybką odpowiedz. A tak przy okazji tych zdjęć to widziałem różne ułożenia tych dźwigni czyli raz po lewej raz po prawej jest ułożenie - czy to oznacza, że była robiona przekładka czy one mają tak różnie fabrycznie ??
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2009, 09:38   

To juz zalezy od modelu i skrzyni biegow. :wink: W Pajero III jest jeszcze inaczej to rozwiazane. Ale napisy pozostaja niezmienne. ES 3 pozycje, SS 4 pozycje (plus N).
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2009, 11:17   

Tak to wyglada w III z automatem. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 08-05-2009, 20:56   

pewnie po weekendzie wybiorę się pooglądać to autko, któro mnie interesuje i posprawdzam to :)
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2009, 09:57   

Generalnie wygląda to tak, że pozycję N (pod PTO) posiadają tylko manualne skrzynie zarówno z ES jak i SS natomiast nie posiadają N na reduktorze pojazdy z automatyczną skrzynią biegów. Automat na niskich obrotach ma uślizg i nie dalby rady pociągnąć PTO dlatego się go nie montowało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.