Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
21-09-2007, 15:30
[ALL] Fabryczny centralny zamek - prośba o pomoc
Autor Wiadomość
Looky
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2006, 19:33   [ALL] Fabryczny centralny zamek - prośba o pomoc

Witam

to mój pierwszy post na tym forum, szukałem w całym dziale, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Sprawa wygląda następująco: kupiłem Colta CJO (1996 r) z centralnym zamkiem, który niestety nie działa. Dziś zdjąłem maskownice drzwi po obu stronach i co mnie zaskoczyło - w pierwszej chwili nie znalazłem siłowników. Zacząłem więc przyglądać się i znalazłem coś a'la siłownik, umiejscowione tuż przy zamku (tzn w miejscu gdzie wkładam kluczyk), połączony kablami. Moja pytanie jest takie, gdzie fabrycznie montowane były siłowniki od centralnego zamka oraz sama centralka, bo na razie strzelam na ślepo. Czy w miejscu, o którym piszę?

Objaw niedziałającego centrala jest taki, że gdy przekręcam kluczyk drzwi zamykają się tylko z jednej strony, a w środku słychać charakterystyczne pstryknięcie z okolic deski rozdzielczej - może ciut niżej. Czy to może wskazywać na padniętą centralkę? Gdzie szukać przyczyn problemu? Sprawdzałem bezpiecznik (w skrzyneczce z lewej strony, na lewo od pedału sprzęgła) i jest w porządku.

Druga sprawa: mam diodę w plastiku przy kierownicy. Dziś odkręciłem owy plastik i okazało się, że kabel od diody nie jest z niczym połączony. Czy to może wskazywać na fakt, że po prostu nie ma centralki? Jeśli była to dioda sygnalizująca autoalarm to na mój gust powinna być połączona właśnie z centralką...

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2006, 20:34   

Centralka jest tam, gdzie słychać "cykanie" podczas zamykania samochodu.
Dobra wiadomość to taka, że centralka jest 99% ok, jeśli cyka, a twierdzisz, że tak jest.
Złą wiadomością jest ta, że mimo sprawnej centralni nie zamyka jednych drzwi, a to oznacza kilka rzeczy, które sam możesz sprawdzić.
a) brak siłownika - trzeba go kipić
b) siłownik jest uszkodzony - trzeba kupić nowy
c) uszkodzone są przewody idące do siłownika - to można naprawić

Ad a
To stwierdzisz gołym okiem, a z tego co pisałeś, siłowniki są na miejscu, więc OK
Ad b,c
Wyjmij wtyczkę z siłonika. Znajdują się tam 2,3,4 lub 5 przewodów. Potrzebny będzie omomierz lub żarówka na przewodach/próbówka. Powiedzmy że nie masz omomierza. Jeden przerów od żarówki/próbówki podłącz do masy. Drugi do jednego z przewodów w kostce, którą odpiołeś od siłownika i zamknij/otwórz zamek tak, żeby było słychać to cyknięcie (potrzebna będzie druga osoba do pomocy). Sprawdzaj wszystkie przewody po kolei aż znajdziesz 2, na których pojawia się impuls na otwieranie i na zamykanie. Jeżeli podczas sprawdzania, stykania przewodu od żarówki do przewodów z kostki zauważysz, że centralka cyknie to znaczy, że są to przewody sterujące. Możesz ich dalej nie sprawdzać, nie będzie na nich impulsu. Jeżeli nie znajdziesz 2 przewodów prądowych dających impuls zamknij/otwórz lub będzie tylko jeden to znaczy, że uszkodzona jest instalacja. Jeśli je znajdziesz to walnięty jest siłownik.

Naprawa instalacji.
Najczęściej spotykaną usterką instalacji elektrycznej centralnego zamka jest złamanie przewodów. Najczęstrzym miejscem spotykania tej usterki jest przejscie między drzwiami a słupkiem, czyli tam gdzie są zawiasy drzwi. Musisz wująć gumową osłonę i szukać pęknięcia, ewentualnie raz jeszcze sprawdzić wszystkie przewody. Jeżeli tam będzie OK to przerwa jest gdzieś w drzwiach, jeśli będzie tak samo to musisz iść w głąb samochodu. Do centralki.
Jeśli ją znajdziesz to sprawdź impulsy na kostce bez odpinania jej od centralki (może być podział na prawe/lewe drzwi. Jeśli jest ok to przerwa jest gdzies na odcinku słupek-centralka, a tam jest sporo prucia i zaleca się puszczenie nowego przewodu. Jeśli z centralki nie wychodzi impuls to walnięta jest centralka. Najprawdopodobniej przekaźnik. Jeśli potrafisz to bez problemu go wymienisz, można taki dostać w sklepie elektronicznym. Jeśli nie potrafisz to kup taki przekaźnik i poproś jakiegoś elektronika.

Chyba wszystko. Powodzenia ;-)
 
 
Looky
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2006, 21:16   

Dzięki za odpowiedź, postaram się jutro sprawdzić siłowniki i przewody Twoim sposobem, choć i to nie będzie łatwe ;)
Mam tylko pytanie czy nie jest dziwne to, że oba siłowniki byłyby padnięte i tak samo przewody z obu stron? Tak jak pisałem objaw jest taki, że zamykając drzwi z jednej i drugiej strony słychać "cyknięcie", natomiast drzwi zamykane są tylko z tej strony, z której kręcę kluczykiem. Jest jeszcze jeden ciekawy objaw, który wsytępował wcześniej, teraz już nie - zamykając drzwi z jednej strony, widać było, że z drugiej zamek minimalnie się poruszył i tak właśnie było z obu stron. Wskazywałoby to na padnięte siłowniki (na mój gust), ale tak jak piszę, podejrzane jest dla mnie to, że od razu z obu stron.

Jeśli jeszcze wiedziałbyś od czego jest ta dioda, o której pisałem w pierwszym poście, byłbym bardzo wdzięczny.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2006, 12:24   

Hmmmm, dziwne troche. Zacznij sprawdzanie od centralki, jeśli siłowniki z obu stron zachowują się tak samo, to znaczy, że przewody OK, bo tak jak pisałeś dziwne by było, żeby z obu stron jdnocześnie uszkodzone były przewody. Siłowniki też pewnie są OK.

Dioda może być pozostałością po alarmie, immobiliserze lub imitacji alarmu. Tylko u nas ludzie potrafią wyciągać alarm z jednego auta i montować do innego... Obłęd :shock:

Nie dziw się, że jeśli zamykasz drzwi kluczem to one się zamykają - to normalne :D
 
 
Looky
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2006, 13:43   

Dzięki za sugestie, w takim razie od czego zacząć poszukiwania przyczyn problemu? Bawić się, tak jak pisałeś w pierwszym poście, w sprawdzenie kabli i siłowników, czy od razu poszukać centralki i... no właśnie i co dalej? Na pewno można kupić samą centralkę, ale jest to też dziwne, że siłowniki dawały (bo teraz już nie dają) jakieś objawy życia, centralka powinna więc być sprawna, a może po prostu oba siłowniki nie dają rady, a teraz już zupełnie "padły"?
Dziś postaram się spojrzeć do miśka, chciałbym jednak wiedzieć jaką kolejność poszukiwań obrać. Jeśli mam szukać centralki, to będę pewnie musiał iść po kablach, chyba że wiesz gdzie fabrycznie w Colcie była montowana centralka od zamka.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2006, 18:43   

Zacznij od centralki. Sprawdź ją a jak będzie do d... popsuta to kup nową lub wyślij ją do mnie ;-)

Niestety nie wiem gdzie ona jest - możesz polegać jedynie na swoim słuchu.
 
 
niezawodnyjapon 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 06 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: PO znań
  Wysłany: 06-03-2009, 20:57   Centralny zamek a immobiliser?

Witam.
Mam pytanko.
Moje auto to colt kiss 99r. 1.3.
Kluczyk do niego mam jeden, bez pilota. Mam centralny zamek. Czy to auto ma immobiliser.
Jak kupiłem to auto to dostałem jeden kluczyk.
Nie wiem jak to jest w innych, Proszę o odpowiedź.
Jest wazna sprawa do AC bo chca zabezpieczenia.
Pozdrawiam.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2009, 02:15   

Immobiliser raczej jest. Kluczyk możesz (a nawet powinieneś, dla własnego bezpieczeństwa) skopiowac za około 150zł.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2009, 15:21   

Immobilizer jest w kluczyku.
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-07-2009, 13:33   

Prośba o pomoc: czy ma ktoś schemat elektryczny do centralnego zamka w colcie CJO 97 rok 1,3. Central nie działa ponieważ za poprzedniego właściciela był założony alarm, ale jak mi relacjonował coś się zepsuło i zwyczajnie wyrwał centralkę alarmu :/ patrzałem w drzwiach są siłowniki, ale kable które wychodzą są zwyczajnie poucinane :/ chciałbym przywrócić fabryczny central.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-08-2009, 17:41   

Może tu coś znajdziesz: http://forum.mitsumaniaki...mat+centralnego
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
kukis83 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.6 16V 1998
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Cardiff
Wysłany: 30-09-2009, 22:14   

witam
mam dosc spory problem z centralnym zamkiem, po przekreceniu kluczyka slychac cykniecie w centralce jak i w drzwiach lecz nie reaguje, dokladnie tak samo było po probie zasterowania przewodem masowym centralki... wie ktos co moze byc tego przyczyna ???
_________________

 
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2009, 07:43   

Może po prostu mechanizm gdzieś sie zaciera (blokuje) i nie ma "siły" aby otworzyć drzwi - też tak kiedyś miałem - wystarczyło zdjąc tapicerkę, nasmarować i wyprostować 1 drut.
Pozdrawiam
 
 
kukis83 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.6 16V 1998
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Cardiff
Wysłany: 01-10-2009, 20:10   

niestety to nie to... :(
_________________

 
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 04-10-2009, 22:06   

U mnie problemem był uszkodzony siłownik w drzwiach - rozebrałem go fleksem gdyż był klejony (bardzo delikatnie ponacinałem obudowę dookoła i rozłamałem ją potem wpół). Dokładnie takie małe szcztotki w silniku siłownika. Silnik nie działał. Po naprawieniu szczotek (wyczyszczeniu i podgięciu po wcześniejszym rozebraniu spiekalniczka) silnik działał za każdym razem. Po złożeniu całego mechanizmu okazało się, że dodatkowo ułamany był kawałek plastiku, który ciągnął wszystko. Silniczek zaczął się obracać ale nic więcej się nie działo. Przeanalizowałem całą sytuację i ewentualne koszta i...

Skończyło się na tym, że kupiłem (w Szczecinie) zestaw centralny zamek (centralka, dwa siłowniki master i dwa slave) oraz moduł zdalnego sterowania z dwoma pilotami. Za zestaw dałem jakieś 108zł :)

Siłowniki master założyłem w obu drzwiach natomiast jeden slave otwiera mi klapę bagażnika :) . Opcja domykania okien i szybera mnie nie interesowała.
Dzięki takiemu rozwiązaniu mojego kluczyka używam jedynie do stacyjki :)

Starych kabli nie nie wykorzystałem, postanowiłem ich również nie karczować - nie wiadomo co się może przydać (gdy na przykład sprzedam auto).
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.