Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Szyszkowa
09-08-2010, 09:41
[Sport] Zawiecha w Pajero Sport 2009?
Autor Wiadomość
czakolo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Nativa GLS z 2006
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 27
Skąd: Doha, Katar (Qatar)
Wysłany: 19-05-2009, 17:05   [Sport] Zawiecha w Pajero Sport 2009?

Cześć,
Ostatnio wpadły mi w ręce nowe foldery (2009) Pajero i Pajero Sport i o ile dobrze widze ;) to Mitsubishi rezygnuje z drążków skrętnych... dlaczego?

tutaj skany (ten drugi i ostatni duże!)
silniki pajero
silnik i zawiecha pajero sport
pajero sport calosc

i dorwałem jeszcze katalog Nativy i wygląda na to, że Nativa i Sport to nie to samo... w Nativie drążki pozostają, ma słabszy silnik 3.0V6, EasySelect zamiast SS i... większy kąt rampowy (30 vs 23), i jest lżejsza o 90kg :)

Przy tej okazji chciałbym wywołać dyskusje: jaki rodzaj zawieszenia (element sprężynujący), Waszym zdaniem jest najlepszy... i do czego... (wady, zalety), drążki, sprężyny? BTW a jaką zawiechę miało Mitsu na Dakarze? jaka jest właściwie różnica (oprócz silników) pomiędzy Pajero a Pajero Sport, wiecie?
Przyznam szczerze, że sam nie znam się na samochodach i nie wypowiem się w tej dyskusji, ale jestem strasznie ciekawy :)
Czy zawiechy na sprężynach są trwalsze/bardziej niezawodne...? wygląda na to, że drążki łatwo się reguluje, ale za duże podwyższanie nie jest polecane, tego problemu nie ma przy sprężynach... nie ma? co z piórami...?

Zapraszam do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem :)
pozdrawiam
Olo
Ostatnio zmieniony przez Gene 15-06-2009, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fux 
Forumowicz


Auto: jeździ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 41
Skąd: inąd
Wysłany: 13-06-2009, 09:13   

No fajnie, tylko dlaczego 3.2DiD ma tylko 186KM, jeżeli dobrze doczytałem?
 
 
 
czakolo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Nativa GLS z 2006
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 27
Skąd: Doha, Katar (Qatar)
Wysłany: 13-06-2009, 10:59   

(174) ale co? to mało? to chyba całkiem nieźle jak na diesla...
 
 
Fux 
Forumowicz


Auto: jeździ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 41
Skąd: inąd
Wysłany: 13-06-2009, 18:54   

czakolo napisał/a:
(174) ale co? to mało? to chyba całkiem nieźle jak na diesla...

Albo ja czegoś nie rozumiem, albo rozmawiamy o jakims starym modelu :oops: .
Obecne Pajero ma 200KM z 3.0 motoru...
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2009, 19:00   

Fux napisał/a:
3.0


Z 3.2 DI-D z Common Rail'em
 
 
Fux 
Forumowicz


Auto: jeździ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 41
Skąd: inąd
Wysłany: 13-06-2009, 19:02   

bartek2800 napisał/a:
Fux napisał/a:
3.0


Z 3.2 DI-D z Common Rail'em

No sorry za pomyłkę, bo jeszcze tego miśka nie mam, ale się na niego czaję... :D
 
 
 
irzo 
Forumowicz


Auto: Lancer X 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-06-2009, 21:20   

Wątpię, aby zamieniali na gorsze. Np. silnik 3.5 V6 ma dawać śmieszne 184HP, 303Nm? Domyślam się, że to benzyna, to moment jeszcze zrozumiem, ale 184HP? Turbosprężarkę wywalili, czy co? Norma emisji CO2? Wersja Sport, słabsza od zwykłego Pajero? Halumce tarczowe z tyłu zamienili na bębny? Coś mi tu nie gra... Moze to wersja dla jakiegoś kraju...
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 07:48   

Fux napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Fux napisał/a:
3.0


Z 3.2 DI-D z Common Rail'em

No sorry za pomyłkę, bo jeszcze tego miśka nie mam, ale się na niego czaję... :D
Cześć Fux, co Cię tu sprowadza?
Diamenty?
:roll:
:wink:

Nie orientujesz się w temacie misków, to się podpytaj :P
Na początek: pod nazwą Pajero kryją się dwie różne konstrukcje: Wagon (ten, który jest oferowany równiez u nas) i Sport (obecna generacja nie jest oferowana w PL).
Tutaj czakolo wrzucił folder aktualnego modelu Pajero Sport przeznaczonego na rynki Bliskiego Wschodu.

[ Dodano: 14-06-2009, 07:55 ]
irzo napisał/a:
Wątpię, aby zamieniali na gorsze. Np. silnik 3.5 V6 ma dawać śmieszne 184HP, 303Nm? Domyślam się, że to benzyna, to moment jeszcze zrozumiem, ale 184HP? Turbosprężarkę wywalili, czy co?
Po pierwsze nie 3.5 V6, tylko 3.0 V6 o mocy 188 KM.
Jak wynika z tego katalogu jest jeszcze drugi, mocniejszy silnik benzynowy: 3.8 V6 o mocy 269 KM.
Turbosprężarki nie ma w żadnym z tych silników benzynowych.
Jest za to w silniku diesla o pojemności 3.2 l.
 
 
czakolo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Nativa GLS z 2006
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 27
Skąd: Doha, Katar (Qatar)
Wysłany: 14-06-2009, 07:55   

irzo napisał/a:
Wątpię, aby zamieniali na gorsze. Np. silnik 3.5 V6 ma dawać śmieszne 184HP, 303Nm? Domyślam się, że to benzyna, to moment jeszcze zrozumiem, ale 184HP? Turbosprężarkę wywalili, czy co? Norma emisji CO2? Wersja Sport, słabsza od zwykłego Pajero? Halumce tarczowe z tyłu zamienili na bębny? Coś mi tu nie gra... Moze to wersja dla jakiegoś kraju...

no, to są wersje na bliski wschód, oni tu raczej na CO2 nie patrzą, ale ale... czy benzyna poprzednio miała turbo, że mówisz że wyrzucili? nie wiem dlaczego na Bliski Wschód miałyby być słabsze silniki (oznaczenia silników wydają się być te same), może to różnice między automatyczną skrzynią a manualem...? wersja sport jest tylko słabsza od pajero z silnikiem 3.8...
co do hamulców to bębnowe chyba lepsze do terenowca, bo odporniejsze na błoto, co?
... ale ja się pytam dlaczego w sporcie nie ma drążków? a może w Europie są? ma ktoś nowe katalogi na Europe? czy uważacie że sprężyny są lepsze? doświadczenia?
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 07:59   

czakolo napisał/a:
ma ktoś nowe katalogi na Europe?
Na jaką Europę? Masz na myśli Rosję?
Sport jest oferowany w Rosji, więc znajdziesz katalog na rosyjskiej stronie Mitsubishi.
:)
 
 
Fux 
Forumowicz


Auto: jeździ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 41
Skąd: inąd
Wysłany: 14-06-2009, 08:19   

gootek napisał/a:
Cześć Fux, co Cię tu sprowadza?
Diamenty?

Po przejażdżce, powiem Ci na 100%, czy jest to sprzęt, który chcę kupić...

... lub porównaj do Forka i napisz. :P
 
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 10:14   

Fux napisał/a:
Po przejażdżce, powiem Ci na 100%, czy jest to sprzęt, który chcę kupić...

... lub porównaj do Forka i napisz. :P
Forestery z lat 1997-2007 można porównywać do Outlandera I generacji.
Forestera MY 08-09 można porównywac do Outlandera II generacji.

Subaru nie ma (ani nigdy nie miało) w swojej ofercie żadnego auta, które stanowiłoby bezpośrednią konkurencją dla Pajero (ani dla Sporta ani dla Wagona).
A sądzę, że nie bardzo jest sens porównywać samochody zupełnie różne.
 
 
czakolo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Nativa GLS z 2006
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 27
Skąd: Doha, Katar (Qatar)
Wysłany: 14-06-2009, 17:32   

gootek napisał/a:
czakolo napisał/a:
ma ktoś nowe katalogi na Europe?
Na jaką Europę? Masz na myśli Rosję?
Sport jest oferowany w Rosji, więc znajdziesz katalog na rosyjskiej stronie Mitsubishi.
:)

czyli sporta już nie ma w Europie zachodniej....? :( hmmm
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2009, 08:40   

Wracajac do tytulowego zagadnienia, sprawa wyglada dosc prosto. Pajero Sport jest autem od zawsze budowanym na podzespolach L200. To polaczenie rozwiazan technicznych z Elki i Pajero Wagona.
W nowym pick-up'ie Mitsubishi z przodu mamy niezalezne zawieszenie zbudowane na wahaczach i sprezynach srubowych. Naturalnym jest, ze to samo rozwiazanie zostalo zastosowane w nowym Sporcie.
Co jest lepsze, to juz oddzielna sprawa. Kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety. Drazki nie sa tych wad pozbawione. Uszkodzenie tego elementu pozbawia samochod mozliwosci jazdy. Pol biedy kiedy masz serwis i lawete pod nosem. Jednak na wyprawie taka usterka dyskwalifikuje auto. Sprezyne mozna jakos reanimowac a kazdy "kowal" ja naprawi. W ostatecznosci mozna wstawic jakas inna i tez sie auto dowlecze. Jesli padnie drazek skretny to mogila. :?

Co do dostepnosci nowego Pajero Sport w Europie to oficjalne stanowisko jest takie jak Gootek napisal. Jednak wszystko sie zmienia tak jak i to, ze nowych Sportow w ogole mialo nie byc. Uwazano, ze Outlandery II mialy wypelnic ta luke. Zycie pokazalo, ze jest inaczej. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
valdi.kasia 
Mitsumaniak
valdi_sport

Auto: PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 28-12-2009, 00:08   

Raz widziałem sporta 4 i musze przyznac ze mnie jakos bardzo nie zachwycil. przód L200 a tył outlander tyle ze spuchnięty. poprzednia wersja mi bardziej przypada do gustu. I od L200 (2005r) sporo odbiega stylistycznie.
_________________
waldek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.