 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Wentylator nie chłodzi silnika + elektryka |
Autor |
Wiadomość |
senyou
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1.3 12V
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 24-05-2009, 15:28 [CA1A 1.3] Wentylator nie chłodzi silnika + elektryka
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu silnik bardzo się nagrzewa, wystarczy, że przejadę pare km a płyn chłodniczy gotuje się i wskaźnik temperatury jest na czerwonym polu. Pomimo tego wentylator nie włącza się. Zastanawiam sie czy przyczyną bezruchu wentylatora nie jest jakis odłaczony kabelek, bezpiecznik lub cos w tym rodzaju. Uprawdopodabnia tą przyczynę fakt, że nie dawno przestało działać oświetlenie wewnętrzne i radio Od razu powiem, że nie wiem gdzie sie te wszystkie bezpieczniki i kabelki znajdują, dlatego będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam
PS. ile może kosztować wymiana termostatu? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 03-06-2009, 01:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-05-2009, 17:03
|
|
|
senyou napisał/a: | ile może kosztować wymiana termostatu? | Nie więcej jak 50 zł. senyou napisał/a: | silnik bardzo się nagrzewa, wystarczy, że przejadę pare km a płyn chłodniczy gotuje się i wskaźnik temperatury jest na czerwonym polu. Pomimo tego wentylator nie włącza się | Wymień czujnik termiczny wentylatora w chłodnicy. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 19:01
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wymień czujnik termiczny wentylatora w chłodnicy. |
najpierw sprawdz bezpieczniki
senyou napisał/a: | nie wiem gdzie sie te wszystkie bezpieczniki i kabelki znajdują, |
Sa one nad pedalem sprzegla. Musisz sobie odsunac fotel do tylu i schylic sie pod kierownice. |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 24-05-2009, 20:53
|
|
|
przejechanie kilku km nie powinno spowodować .aż takiego nagrzania -przegrzania silnika
czy silnik jest rzeczywiście tak mocno nagrzany-czy to możetylko wskazanie jest błędne,
czy poziom płynu jest w normie
napisałeś -po przejechaniu kilku km ,ilu 3-4 a może 8-10,sprecyzuj |
Ostatnio zmieniony przez maciej 63 26-05-2009, 11:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-05-2009, 00:02
|
|
|
Pod maską w komorze silnika jest skrzyneczka z bezpiecznikami i przekaźnikami. Tam szukaj przepalonego bezpiecznika. O ile pamięć mnie nie myli, to oświetlenie wnętrza, wentylator, radio, centralny wiszą na jednym z bezpieczników. Nie mam samochodu ani intrukcji pod ręką, więc strzelam, 3 bezpiecznik od dołu w prawym rzędzie. Jak będę w domu to sprawdzę. Bynajmniej w 1.6 tak jest. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 26-05-2009, 07:44
|
|
|
senyou,
a jak u Ciebie z uszczelką pod głowicą ? Nie masz czasem w komorze silnika białych plam ? Sprawdź płyn czy czasami nie jest oleisty. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
rs6biturbo [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2009, 11:32
|
|
|
Hugo napisał/a: | senyou napisał/a: | ile może kosztować wymiana termostatu? | Nie więcej jak 50 zł. |
Ja za swój dałem 32 zł A wymienić samemu to nie problem.
qpal napisał/a: | O ile pamięć mnie nie myli, to oświetlenie wnętrza, wentylator, radio, centralny wiszą na jednym z bezpieczników. |
Chyba nie do końca, gdy miałem przepalony bezpiecznik wnętrza to radio mi działało, natomiast nie działał zegar, co do reszty to nie mam pojęcia bo długo tak nie jeździłem, otwarłem wieczorem drzwi i nagle po otwarciu drzwi przestała mi świecić lampka w środku i na nastepny dzien rano juz sprawdzalem bezpieczniki |
|
|
|
 |
Kondzio_czdz
Mitsumaniak

Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 88 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 26-05-2009, 21:20
|
|
|
Sprawdź przede wszystkim poziom płynu. Mi się wydawało że jest dużo bo przy korku był a później jak dolewałem wchłonął 2litry. A jak znowu wciągnie-uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź czy w oleju nie ma białawej mazi/pianki. Można ją spotkać na bagnecie i na korku.
A co do elektryki-bezpieczniki pod sprzęgłem i obok filtra powietrza tak jak mówili poprzednicy |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-05-2009, 21:09
|
|
|
no z własnego doświadczenia - u mnie wentylator był podłączony "na krótko" czyli zwarte piny we wtyczce od włącznika w chłodnicy. Myślałem że jest coś uszkodzone - takiego kupiłem, wykręcałem ten czujnik/włącznik z chłodnicy, bezpieczniki itp a okazało się, że we wtyczce był zaśniedziały jeden pin. Wyczyściłem, posmarowałem, zmontowałem i chodzi.
aha, "na krótko" podłączyli jacyś "fachowcy" w Białymstoku dla poprzedniego właściciela, i wentylator pracował cały czas!
Pozdrawiam Tomek |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
krzychoo_soft
Forumowicz
Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 34 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 28-05-2009, 21:40
|
|
|
No faktycznie dla takiego zachowania można doszukać się kilku przyczyn.
- Uszkodzony termostat - nie otwierający się...?,
- Spalony bezpiecznik od wiatraka,
- Mało płynu chłodniczego,
- Uszkodzony czujnik temperatury... (raczej wątpie).
Skoro kolega mówi że po krótkim czasie jazdy, temperatura niebiezpiecznie rośnie, to raczej mało prawdopodobne że powodem jest tylko wina samego wiatraka - bo on owszem powinien się włączyć, ale samo nagrzewanie się w tak krótkim czasie jest już problemem. Więc ja bym obstawiał że powodów jest kilka.
Co do samych bezpieczników, w komorze silnika są dwie puszki bezpiecznikowe.
Stojąc przodem przed samochodem:
- po lewej stronie, nad akumulatorem jest puszka z głównymi bezpiecznikami - od ABS, świateł, ECU, kabiny (jako całości) itd. Zdaje się że w tej puszce nie ma bezpiecznika od wiatraka.
- po prawej stronie, na podobnej wysokości, jest wąska puszka bezpiecznikowa - tam powinny być bezpieczniki m.in. od wiatraka klimy i chłodzenia.
W kabinie jest trzecia puszka z bezpiecznikami, które są już przypisane do poszczególnych częsci instalacji takich jak światło w kabinie, radio, klakson itd. |
|
|
|
 |
senyou
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1.3 12V
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 03-06-2009, 14:31
|
|
|
Rzeczywiście tak mocne przegrzanie pewnie było spowodowane brakiem płynu chłodniczego, którego miałem niewiele (w zbiorniczku troche było, za to w chłodnicy juz zabrakło) Bezpieczniki w kabinie wszystkie sprawdzilem, jeden był przepalony to po wymianie zaczely dzialac rzeczy, ktore wczesniej nie chcialy (oprócz wentylatora) Ogrzewanie działa normalnie i nie zauważyłem białych plam w komorze silnika jak i płyn nie wydaje być sie zaolejony, więc to moze nie uszczelka pod głowicą. Natomiast prawie na pewno chłodnica jest zapowietrzona, czy mogło byc to spowodowane wyciekiem płynu chłodniczego? Słyszałem, że te układy odpowietrzają się same, jednak śrubka na imbus przy termostacie jest. Mógłby ktoś wyjaśnić krok po kroku jak to zrobić? |
|
|
|
 |
|
|