Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzenie kompresji w silniku benzynowy
Autor Wiadomość
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
  Wysłany: 27-05-2009, 22:24   Sprawdzenie kompresji w silniku benzynowy

CHECKING COMPRESSION PRESSURE

1. Befor checking engine compression, check the engine oil level. Also check that the starter motor and battery are all in normal operating condition.
2. Check the DTC's. Resetting the ECM will erase any stored DTC's (wyczyścić pamięć komputera z zapamiętanych błędów).
3. Start the engine and wait until engine coolant temperature reaches 80~95°C (176~205°F).
4. Disconnect the fuel pump connector.
5. Turn off engine and disconnect the spark plug cables.
6. Remove the spark plug (wykręcić świece).
7. Disconnect the ignition coil connector (odłączyć zasilanie od cewek WN).
8. Crank the engine to remove any foreign material in the cylinders.
9. Insert the compression gauge into the spark plug hole.
10. Depress the accelerator pedal to open the throttle fully (gdy kręcisz rozrusznikiem, masz trzymać wciśnięty do końca pedał gazu).
11. Crank the engine and read the gauge.
Standard value : 1500 kpa (15.5 kg/cm², 220 psi) tj. 15 atmosfer
Limit : 1200 kpa (12.5 kg/cm², 178 psi) tj. 12,1 atmosfer

12. Repeat steps 9 to 11 on all cylinders, ensuring that the pressure differential for each of the cylinders is within the specified limit.

Limit :
Max. 150 kpa (1.5 kg/cm², 21 psi) between cylinders(max różnica między najlepszym a najgorszym cylindrem) tj. 1,42 atmosfer

13. If a cylinder's compression or pressure differential is outside the specification, add a small amount of oil through the spark plug hole, and repeat steps 9 to 12 ( jeżeli uzyskane odczyty są poza normą należy przeprowadzić tzw. próbę olejową / próba olejowa).

A. If the addition of oil makes the compression toincrease, it is likely that there may be wear between the piston ring and cylinder wall.(jeżeli ciśnienie się zwiększy po wstrzyknięciu oleju do cylindra to prawdopodobnie zużyte są pierścienie i/lub cylinder)

B. If compression remains the same, valve seizure, poor valve seating or a compression leak from the cylinder head gasket are all possible causes.(jeżeli ciśnienie się nie ziemi oznaczać to może nieszczelne zawory/gniazda zaworowe lub uszkodzoną uszczelkę pod głowicą)

Tightening torque (moment z jakim należy dokręcać świece)
Spark plug : 20~30 Nm (200~300 kg.cm, 14~22 lb.ft)

Źródło: hmaservice.com
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.