 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: swinks_UK 03-06-2009, 13:50 |
[EAxx] FAQ - Olej manualnej skrzyni biegów i jego wymiana. |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-06-2009, 13:49 [EAxx] FAQ - Olej manualnej skrzyni biegów i jego wymiana.
|
|
|
Kiedy?
Kamyk_79 napisał:
Co ile należy wymienić olej w skrzyni biegów. Nie moge sie tego doczytac w książce serw. Jeżeli sie myle to mnie poprawcie:
- co 70-75 tys km,
- albo co 5 lat?
Hubeeert napisał:
Nie mylisz się
Opis wymiany.
BodoV6 napisał:
Do spuszczania jest duża śrubka na klucz bodajże 22. Jest na dole skrzyni, zdecydowanie pod wyjściem półosi, ("patrzy?" na koło) jest inna od skręcających skrzynię. Olej zlewasz po jeździe. Będzie go około 2 litry.
Otwór do nalewania jest z przodu skrzyni, na nieużebrowanym kawałku, śruba na klucz 17. Innych tam nie ma.
Potrzebna jest duża strzykawka zakończona wężykiem np. paliwowym (ja mam taką na 200cc ,są też na 1litr). Wlewasz olej do strzykawki a potem z niej wtłaczasz do skrzyni - i tak 10 razy. Oleju nie wlejesz za dużo, bo nadmiar będzie wyciekał tym wlewowym otworem. Można wlewać od góry mając metr wężyka i lejek...
...Ja mam w skrzyni olej Mobila - Mobilube HD po 20zł/litr a mieści się go prawie 2 litry.
swinks_UK napisał:
Należy pamiętać, że NAJPIERW odkręcamy śrubę wlewu (17-tkę) a dopiero potem śrubę spustową!
To na wypadek gdyby śruba wlewu się zapiekła/uszkodziła a w międzyczasie spuścilibyśmy cały olej ze skrzyni - jesteśmy uziemieni...
Krzyzak napisał:
Jakies 3 tyg. temu wymienialem w EA5 kolegi, EA2 ma mniejsza pojemnosc skrzyni.
A opis wymiany jest na mojej WWW - skrzynia wyglada niemal identycznie. Klucz spustowy to 24 mm (uwaga na miedziane podkladki - nie zgubic ich), klucz do wlewu to 17 mm. Nie trzeba strzykawki - wystarczy lejek z marketu za 5 zl - byle mial gietka koncowke. Lejesz az do poziomu korka wlewowego.
Acha - olej - Mobil Mobilube 75W90 (GL-4 i 5, syntetyk), cena ok. 45-50 zl/litr.
PLPynton napisał:
Wiekszosc ludzi po prostu doslownie traktuje te 2200 ml oleju jako wykladnik do ilsoci wlania oleju. jest to poniekad obciazenie dla skrzyni, olej wlewa sie do tego momentu "jak napisane w instrukcji serwisowej" i NIGDY wiecej. obciaza to skrzynie. w twoim silniku nie wlejesz zapewne wiecej jak 1.9 litra, uwazaj bo ci beda haczyc itd.
czekoladka_1981 napisała:
Powinno wejśc 2,2L , ale zawsze coś zostanie w skrzyni.
...Na suchą skrzynkę wchodzi 2,2L , po spuszczeniu zawsze coś zostanie , dlatego leje się od około 1,8-2 litry. Kupisz dwie flaszki i będzie git....
Marcino napisał:
Wchodzi z tego co pisali uzytkownicy 1.9 -2.0 litry i tak też było u mnie.
Tomiplis napisał:
Ja jak rozbieralem skrzynie to do suchej wymytej wchodzi w EA6A 2.7 litra.
rick napisał:
zależy kto spuszcza. ludzie na forum pisali, że wystarczy 2l. u mnie 2l było za mało musiałem jeszcze dolać ponad 100ml
czekoladka_1981 napisała:
Można też wymienić co 70-75 tys km, albo co 5 lat....
...Zalej olejem o charakterystyce API-GL4 75W-90 lub 75W-80
Jaki olej?
BodoV6 napisał:
olej Mobil
syntetyczny - Mobilube 1 SHC cena ok 42 zł/l
mineralny - Mobilube HD cena ok 20 zł/l
Roch_27 napisał:
Producent podaje olej SAE 75W-90 lub 75W-85W zgodny z API GL-4.
pojemność 2,2 litra.
Polecam olej >>MOBIL<< Mobilube 1 SHC 75W-90
xor napisał:
Ja natomiast odradzam rzeczony mobilube 75w90.
Wymieniłem kilka mieś. temu i skrzynia zdecydowanie gorzej zaczęła działać - w zimie tragedia, na zimnym kłopoty z wrzuceniem, teraz w lecie nie jest tak źle. IMO za gęsty.
Ktoś z forum załadował sobie texaco 75w80n i wrażenia ma rewelacyjne, sam na takowy w niedługim czasie wymienie
Krzyzak napisał:
sprobuj sprowadzic z USA olej BG Synchroshift II lub MT Red Line - ten pierwszy wlalem do Galanta i jest super
Swinks_UK napisał:
Wczoraj zalałem skrzynkę olejem Redline MT90. Oto wrażenia:
1. Zauważalna różnica w "chodzeniu" drążka zmiany biegów.
2. Biegi wrzucają się precyzyjniej
3. Mniej haczenia przy zmianie biegów
4. Jakby poprzednio wyczuwalne luzy zniknęły
5. Skrzynka (drążek) chodzi jakby ciężej, ale płynniej
6. Hałas samej skrzyni jakby ten sam (ale to dopiero 1 dzień) - zresztą moja skrzynka nie była głośna.
Samego oleju weszło 2 butelki (butelka - 1 amerykańska kwarta (prawie litr)) i odrobinę zostało.
sampler napisał:
Syntentyk np 75W90 lub 75W85 API -GL4. Ja zalalem Motula Gear 300
... Ja jezdze na wyczynowym oleju Motul Gear 300. Skrzynia dziala jak z fabryki A cena tak jak te proponowane wyzej zwykle oleje.
marcino napisał:
Mam taki texaco MTF 75w80 jest gitara.
Roch_27 napisał:
Dobry olej to RedLine MT 90
xor napisał:
Ja mam zalaną RedLinem MT 90, i jest dobrze. Olej znacznie lepszy od mobiluba - którego odradzam, mi tyko znacznie pogorszył sytuację.
tomekrvf napisał:
Shell zaleca do Galanta Spirax GSX. Nie ma co kombinować
mirek_bham napisał:
niedawno wymienialem w moim tj.2.0l 16v 2001 kombi zalalem castrolem 75w-90 2.2l jest bardzo dobrze.
owczar napisał:
Co do oleju to producent podaje 75W90 API GL4, z tego typu najlepiej Redline MT90, a jeśli kupujesz 75W80 to najlepiej texaco MTF 75W80, którego używa serwis ROVERA i Hondy do skrzyń ROVERA. W tych serwisach znany jest jako MTF94.
75W80 jest rzadszy w niższych temperaturach, co jest ważne zimą.
Texaco dobrze wpływa na synchronizatory, ułatwia załączanie biegów itd. Sprawdzony przez kilku użytkowników.
rick napisał:
Ja 1.5tyg temu zalałem elfa 75w-80(32zł za litr) i musze przyznać, że zużyte synchronizatory dają mi się mniej we znaki.
marcino napisał:
Ja dziś zobaczyłem ze u mnie maja tez ten Shell 75W-80, był on kupiony jako najbardziej zblizony do texaco. Myśle ze też sie nada, choć czy bedzie miał takie własciwości jak texaco czy MTF to nie wiem.
matyr napisał:
Wszystko co w tym topicu pozytywnego o texaco - POTWIERDZAM! Jest stosunkowo niedrogi, a naprawdę spisuje się bardzo dobrze. Zmieniłem olej jakieś 2 miesiące temu, ten który wypłynął był całkiem czarny, być może nie był zmieniany w aucie od nowości. Biegi wchodzą lżej i równiej. polecam. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|