Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Instalacja alarmu+obsługa centralki z pilota
Autor Wiadomość
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 03-06-2009, 21:05   [CA4A 1.6] Instalacja alarmu+obsługa centralki z pilota

Czy ktoś instalował u siebie autoalarm z obsługą zamka centralnego za pomocą pilota? Ja właśnie zakupiłem coś takiego i chciałbym to samodzielnie zamontować, jednak po zobaczeniu schematu troszkę się przeraziłem :? :

Prosiłbym o dokładne (w miarę możliwości) opisanie gdzie i jak podpinać kable ze schematu. Autko ma już immobilaizer, więc kabel czarno-żółty (odcięcie zapłonu) pomijam i nie chcę tego podłączać (wiem, że często jest to źródło problemów). Zależy mi tylko na centralnym z pilota oraz alarmie. Zastanawia mnie jeszcze to czy w drzwiach kierowcy jest siłownik czy nie? I jeszcze jedno: gdzie najlepiej umieścić centralkę i czujnik wstrząsu?

No i ciekaw jestem co to jest:

Czyżby antena? Jak tak to gdzie powinna być zamocowana?
A i jeszcze jedno. Jakie narzędzia są potrzebne do podłączenia całego alarmu? Lutownica.....??

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
krzychoo_soft 
Forumowicz

Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 03-06-2009, 23:01   

To nie jest nic szczególnie trudnego. Ja u siebie montowałem alarm z czujką mikrofalową i udarową + powiadamianie GSM (w tym lokalizowanie GPS pojazdu przez sms).

Tak czy inaczej, najpierw sprawy wstępne.

Czy masz w aucie centralny zamek sterowany z kluczyka?
NIE: To napisz co to dokładnie za centralka - zobaczymy czy ma wbudowany sterownik centralnego zamka czy będziesz musiał coś dokupić. W obu przypadkach, czeka się montowanie siłowników.
TAK: Jeśli jest to oryginalnie montowany CZ to będziesz miał podłączenie wg. schematu wysterowania masą:
Zielono-żółty oraz niebiesko-żółty (od centalki alarmu) łączysz z masą pojazdu.
Zielono-biały (od centralki alarmu) łączysz do brązowo-biały (sterownik CZ),
Niebiesko-biały (od centralki al.) łączysz do brązowo-żółty (sterownik CZ).
Sterownik Centralnego Zamka powinien być nad nogami kierowcy, niedaleko panelu bezpieczników.

Teraz kolejno dla centralki:
Czerwony - podłączasz na stałe pod AKU, np możesz wziąć prąd z puszki bezpiecznikowej lub podłączyć się pod bezpiecznik od centralnego zamka.
Czarny - masa... gdziekolwiek byle była stabilna (śrubą do blachy pojazdu lub z instalacji CZ)
Pomarańczowy - syrena... przeciągasz kabel przez zaślepkę gumową (nad pedałami) do komory silnika... tam montuj gdzie Ci się podoba (polecam po stronie kierowcy bo więcej miejsca).
Różowy - +12 po stacyjce. Podłącz pod przewód czarno-biały w niebieskim 2-złączowym konektorze w skrzynce bezpiecznikowej. Lub z wyjścia ze stacyjki (multimetrem sprawdź czy to właściwy żeby się nie podłączyć pod +12 niezależne od imobilizera).
Czarno-biały - czujka drzwi. Do czarnego kabla z brązowym paskiem - w czarnej kostce 13-złączowej - pod bezpiecznikami. Lub do przewodu z krańcówki drzwi (wiązka przyczepiona do progu - koloru kabla nie pamiętam więc musiałbyś odkręcić czujkę otwarcia drzwi i sprawdzić kolor). Podłączenie wykonać poprzez diodę zabezpieczającą np. 1N4004.
Żółty - Są dwie opcje. Opcja 1) podłączasz się pod przycisk świateł awaryjnych w słupku środkowym - łatwo się go wyciąga. Koloru kabli nie pamiętam. Chyba zielono jakieś. Oba są tego samego koloru jak dobrze pamiętam, tylko paskiem się różnią. Opcja 2) Podłączyć do kabla zielono/niebiesko/czerwonego oraz do zielono/czerwono/czerwonego w szarej kostce powyżej bezpieczników.

To wszystko.

Miejsce instalacji centralki: Nadkole po stronie kierowcy lub słupek centralny - jest tam sporo miejsca z tyłu.
Miejsce instalacji czujki udarowej: Polecam do ramy - nad schowekiem. Uważaj na AirBag-a!
Jak masz czujkę mikrofalową to polecam montaż w centrum auta. Np w okolicach schowka-podłokietnika :D

Do profesionalnie wykonanej instalacji potrzebujesz:
Lutownica gazowa - tylko i wyłącznie
Ściągacz izolacji
Śrubokręty - głównie krzyżak, płaski i TORX-y
Osłony do przewodów (do tych pod maską od krańcówki, syreny, ew. zasilanie)
Taśma izolacyjna parciana i PCV.
Konektory i szybkozłącza.
Klej na gorąco lub taśma dwustronna.
Opaski zaciskowe.
Cyna i zapas przewodów (do krańcówek wystarczą LdY przekroju 0,5-0,7mm2)

Niezbędne minimum - czyli amatorska robota:
Lutownica gazowa
Cyna i przewody
Taśma izolacyjna
Opaski zaciskowe
Nożyk do ściągania izolacji.

Nie należy lutować instalacji elektrycznej samochodu lutownicą transformatorową, kolbowa tez nie jest szczególnie polecana.

To co kolega wstawił na obrazku: jest to krańcówka, pod maskę auta. Doprowadza się do niej przewód, za pośrednictwem diody zabezpieczającej podłączas następnie do czarno-białego kabla w centralce alarmowej.

Myślę że rozsądnym by było oddać auto komuś zajmującemu się alarmami na Twoim miejscu :) Jeśli Cię nie zniechęciłem to mam nadzieję że moje uwagi okażą się pomocne i życzę powodzenia.
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 04-06-2009, 00:14   

To Ci powinno trochę ułatwić ;)

sterowanie zamkiem dwie masy brązowo-czarny z kreską srebrna zamknij,brązowo-czerwony z kreską srebrną otwórz do złapania w 13-to pinowym czarnym konektorze dochodzącym do czerwonego modułu zamka pod kolumną kierowniczą.

Centralke sterujaca zamkiem znajdziecie zdejmując dolną osłone po lewej stronie kierownicy pod nogami kierowcy.


Zamek w misiach sterowany jest minusem

Interesowaly nas beda przewody pod "czerwona puszeczka" (przekaznikiem)
Tak to wyglada od tylu:





Do przewodu brązowo - żółto- srebrnego na rys jako nr 1 podłączamy przewód od alarmu (zazwyczaj niebieski) impuls na zamknięcie
Do przewodu Brązowo-czarno-srebrnego na rys. jako nr 2 podłączamy przewód od alarmu (zazwyczaj zielony) impuls na otwarcie.

Do tego zleci Wam troche poszukanie wszystkich kabelkow od kierunkowskazow. I i radze plus (+) i mase pociagnac z akumulatora (oczywiscie zabezpieczajac bezpiecznikiem)

http://www.coltmania.fora...lotem,1157.html
 
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 04-06-2009, 00:31   

krzychoo_soft napisał/a:
Czy masz w aucie centralny zamek sterowany z kluczyka?

tak

krzychoo_soft napisał/a:
Różowy - +12 po stacyjce. Podłącz pod przewód czarno-biały w niebieskim 2-złączowym konektorze w skrzynce bezpiecznikowej.

Której? Tej w okolicy złącza diagnostycznego?

krzychoo_soft napisał/a:
Podłączenie wykonać poprzez diodę zabezpieczającą np. 1N4004.

Co to znaczy?

krzychoo_soft napisał/a:
To co kolega wstawił na obrazku: jest to krańcówka, pod maskę auta. Doprowadza się do niej przewód, za pośrednictwem diody zabezpieczającej podłączas następnie do czarno-białego kabla w centralce alarmowej

Nie kumam nic z tą krańcówką :( . Do czego ona służy? Mógłbyś troszkę jaśniej napisać co i jak? No i czemu podłączyć ją do czarno-białego skoro do niego podłączam czujkę drzwi?
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
krzychoo_soft 
Forumowicz

Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 04-06-2009, 00:59   

Centralny zamek podłącz według kolorystyki - może jest taka jak podałem a może taka jak pisze kolega Kleju. Zależy od instalacji.

Wszystkie kostki przyłączeniowe obok skrzynki bezpiecznikowej to mam na myśli te pod kierownicą - nad lewą nogą kierowcy znaczy ;)

Podłączenie diody jest używane gdy pod jedno wejście w alarmie (w Twoim przypadku tak jest - kabel czarno-biały w centralce) podłącza się kilka czujników. Jak nie dasz diody dla każdej z czujek na tym wejściu to będzie haos. Otwarcie maski sprawi że zaświeci Ci się światło w kabinie samochodu. Jak podłączysz się jeszcze pod światło otwarcia tylnej klapy ( polecam, bo bez jej podłączenia, otwarcie klapy nie włączy alarmu) to otwarcie klapy sprawi że światło w kabinie się też włączy. Po to są diody właśnie.


Tak wygląda przykładowa dioda zabezpieczająca - prostownicza. Zakończenie oznaczone paskiem - podłączamy do krańcówki, zakończenie bez oznaczenia - podłączamy do centralki.

Krańcówka to czujnik który ma za zadanie zwierać (najczęściej do masy pojazdu). Montujesz krańcówkę do blachy pod maską tak, by po zamknięciu maski, ta ruchoma część krańcówki się wsunęła. Otwarcie maski sprawia że podłączony do niej przewód zostanie połączony z masą. To cała filozofia.

Jak masz jeszcze jakieś pytania to słucham.
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16-08-2009, 23:16   

Muszę odświeżyć temat. Otóż zainstalowałem alarm według instrukcji krzychoo_soft i mam nastepujący problem: centralka od alarmu zamyka tylko drzwi pasażera. Drzwi kierowcy nie reagują. Jak ręcznie zamknę drzwi kierowcy, to nie można pilotem otworzyć drzwi pasażera bo po sekundzie same się zamykają. Dodam, że w colcie mam fabryczny centralny zamek. Na dodatek otwierając kluczykiem drzwi pasażera, drugie drzwi (kierowcy) pozostają zamknięte. Czy to są objawy zepsutego siłownika? :? W aucie kiedyś był zainstalowany alarm, lecz ktoś go zdemontował, zanim kupiłem samochód. Została po nim tylko dioda LED. Jakieś pomysły....?
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
krzychoo_soft 
Forumowicz

Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 17-08-2009, 14:32   

Hej.

Mam kilka pomysłów. Wejdź do samochodu, i od środka "zarygluj" drzwi. Najpierw od kierowcy i słuchaj czy słychać pracę siłownika po stronie kierowcy. Później zrób ten sam manerw ale z ryglem drzwi pasażera, również słuchając czy siłownik w drzwiach kierowcy będzie "brzęczeć".

Jeśli siłownik w drzwiach kierowcy słychać to jest to wina luźnego naciągu od siłownika. W tym przypadku rozbierz tapicerkę drzwi i popraw naciąg. Pozycja cięgna dla otwarcia/zamknięcia drzwi powinna odpowiadać skrajnemu wysunięciu/wsunięciu siłownika. Jak będzie potrzeba to dokładniej wyjaśnię jak to ustawić.

Jeśli siłownika nie słychać w drzwiach lub nie potrafisz określić czy słychać to otwórz sobie drzwi, szybę opuść na maksa. Łapę przekładasz przez okno, ucho przystawiasz do drzwi (na wysokości klamki ale bardziej w stronę przodu auta) i ręcznie "ryglujesz i odryglowujesz" zamek od środka. Teraz, jeśli siłownik działa to wyłącznie w grę wchodzi regulacja cięgna. (Mało prawdopodobne że siłownik stracił odpowiedni skok lub coś stawia za duży opór).

Jeśli siłownika nie słychać to może być kilka przyczyn:
- uszkodzony przewód sterujący siłownikiem (sprawdź czy kable przewodzą), możliwe że na przelocie między drzwiami a budą, w tej gumowej otulinie, kabelek się przełamał.
- uszkodzony siłownik, koszt niewielki bo w granicach 10 zł, ewentualny problem z dopasowaniem mocowania zamiast oryginalnego siłownika.
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 17-08-2009, 19:00   

krzychoo_soft napisał/a:

Później zrób ten sam manerw ale z ryglem drzwi pasażera, również słuchając czy siłownik w drzwiach kierowcy będzie "brzęczeć".


Oryginalny centralny tak nie zadziała, nawet sprawny. Od strony pasażera tylko i wyłącznie za pomocą kluczyka.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17-08-2009, 20:04   

krzychoo_soft napisał/a:
ucho przystawiasz do drzwi (na wysokości klamki ale bardziej w stronę przodu auta)


Ale przecież siłownik jest na dole drzwi i to centralnie pod klamką....... :shock:

Ustalmy jeszcze jedno: czy w waszych coltach, otwierając kluczykiem drzwi pasażera, otwierają się automatycznie drzwi kierowcy?? Gdzieś na forum wyczytałem, że tak ma być, a u mnie tak się nie dzieje. Ktoś też pisał, że ten siłownik od strony kierowcy to "master".... Co się z tym wiąże?
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
krzychoo_soft 
Forumowicz

Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 17-08-2009, 20:41   

U mnie siłownik jest ciut poniżej linii klamki, mniej więcej na 1/3 szerokości drzwi. Ale nie bądźmy drobiazgowi.

Fabrycznie i poprawnie zamontowany centralny to 2xMaster dla przednich drzwi. Slave montuje się w klapach bagażnika, wlawach paliwa, pod maską, tylne drzwi. Otwierając drzwi kierowcy lub pasażera z przodu - oba siłowniki muszą reagować. Siłownik master posiada standardowo 5 przewodów - dwa (otwórz/zamknij) oraz 3 sterujące. Sterują one rzecz jasna pozostałymi siłownikami. Siłowniki slave mają tylko dwa przewody.

Jeśli ze strony kierowcy otwieranie zamkiem powoduje otwarcie również zamka po stronie pasażera, natomiast w odwrotnym układzie nie - to:
- albo siłownik nie jest master,
- siłownik jest uszkodzony,
- cięgno po stronie pasażera ma za duży luz i otwarcie zamka nie wyzwala pracy siłownika!
- wada w okablowaniu.

Czarów nie ma :)
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17-08-2009, 21:59   

Ok. Dzięki. :wink:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 18-08-2009, 10:52   

krzychoo_soft napisał/a:
U mnie siłownik jest ciut poniżej linii klamki, mniej więcej na 1/3 szerokości drzwi. Ale nie bądźmy drobiazgowi.


W takim razie nie jest to fabryczny centralny zamek. Fabrycznie w Colcie siłownik jest w dolnym prawym rogu drzwi patrząc z zewnątrz samochodu.
krzychoo_soft napisał/a:
Otwierając drzwi kierowcy lub pasażera z przodu - oba siłowniki muszą reagować.


A ja dalej się upieram że oryginalnie od strony pasażera jest slave (otwarcie/zamknięcie z wewnątrz nic nie da, z zewnątrz owszem zamknie drzwi kierowcy ponieważ jest czujka na wkładce zamka której przewody idą bezpośrednio do centralki). Pytanie czy emzet ma ori zamek, ale skoro to 1.6 to najprawdopodobniej, więc raczej jest tak jak mówię. Trochę przy tym robiłem u siebie wiem wiem dobrze co mówię.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.