 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] problem z kontrolka temperatury silnika |
Autor |
Wiadomość |
charyy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: 28-06-2009, 09:10 [3.2 DID] problem z kontrolka temperatury silnika
|
|
|
Witam, moim problemem jest wskaznik temperatury silnika, po wlaczeniu zimnego auta wskaznik w miare rozgrzewania sie podchodzi do troche ponad polowe, i sa momenty ze podnosi sie na maxa, w tedy zalaczam ogrzewania i jakos sie ratuje, szasami szybko spada, wymienilem czojnik temperatury i ten fakt czyli wzrost temperatury dalej sie powtarza, moze to termostat sie zawiesza? nie mam bladego pojecia jak za to sie zabrac i gdzie znajduje sie termostat?
hell p |
_________________ neo |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-06-2009, 13:03
|
|
|
Walnięta głowica, albo chłodnica EGRu, ewentualnie wiskoza.
Na początek sprawdź, czy jak silnik jest rozgrzany, jak go wyłączysz, czy wiatrak się kręci czy staje od razu po wyłączeniu silnika. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
charyy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: 29-06-2009, 18:39
|
|
|
pierwsze to sposcilem plyn z ukladu chlodzenia i byl bez oleju wiedz nie tak zle, potem wyciagnelem termostat i okazalo sie ze uszczelka jest uszkodzona wewnetrzna termostatu wiedz zlozylem wszystko bez termostatu, i tak rozgrzal mi sie, ale troche mniej ale dziwne jest ze jak sie rozgrzeje to bez wlaczania cieplego nawiewu spada temperatura strzasznie szybko, wylaczylem silnik tak jak mi radziles i wiatrak zatrzymuje sie odrazu wiedz nie jest popsuty chyba ze przyczyna jest ze nie zawsze zalapuje sie na lozysku ?? ale zeby tak szybko temperatura spadala, bo jezeli glowica walnieta to na jakiej zasadzie moze sie przegrzewac, i co moze byc z ta chlodnica EGRu nie tak?
[ Dodano: 29-06-2009, 18:55 ]
zapomnialem dodac, w jaki sposob precyzyjnie mozna zdjagnozowac albo czy jest jakis sposob zeby zdjagnozowac co jest grane by nie roozbierac pol auta ?? |
_________________ neo |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-06-2009, 18:57
|
|
|
a wiec to chłodnica EGRu, umieszczona z lewej strony silnika stojąc przed maską, taki element srebrny prostokąt, przypomina harmonijkę |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
charyy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: 29-06-2009, 21:06
|
|
|
Wiedz co mam poczac, czy wymienic ta chlodnice jezeli rzeczywiscie to ona jest przyczyna czy moze jakos sie da odlaczyc ten system EGR gdyz czytalem ze sa ludzie ktorzy to zrobili, i czy to przyniesie jakis skutek nie przegrzewania sie silnika? a czy jak bym w serwisie podlaczyl sie do komputera to czy wykazalo by mi jaki jest powod przegrzewania w 100 %? tu daje link czy tak ma wygladac to o czym gadamy tylko ze ja nie mam radiatora a powinienem? i to jest z 2.5 litra silnikiem a ja mam 3200
http://cgi.ebay.co.uk/Mit...93%3A1|294%3A50 |
_________________ neo |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-06-2009, 21:24
|
|
|
co innego zawór EGR a co innego chłodnica, jej nie odłączysz.
Zadzwoń do mnie, 602-673-905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 07-07-2009, 18:23
|
|
|
Koledzy podłączę się do tematu bo mam te same objawy. Tylko, że w silniku 3.8 benzynowym. Termostat wymieniony i nic to nie pomogło. Chłodnica zaworu EGR czegoś takiego nie ma w tym silniku. Wiskoza w porządku. Pomóżcie. Co to może być??? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-07-2009, 20:38
|
|
|
joebar napisał/a: | Koledzy podłączę się do tematu bo mam te same objawy. Tylko, że w silniku 3.8 benzynowym. Termostat wymieniony i nic to nie pomogło. Chłodnica zaworu EGR czegoś takiego nie ma w tym silniku. Wiskoza w porządku. Pomóżcie. Co to może być??? |
Jakie masz objawy? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 07-07-2009, 21:37
|
|
|
Takie same jak charyy. Identyczne dlatego się podłączyłem do tematu. Czyli skoki temperatury na maksa. A po włączeniu ogrzewania spada do normalnej. Po prostu tak samo jak charyy. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:19
|
|
|
chary ma walniętą pamięć prawdopodobnie w zegarach. ale ostatnio mieliśmy przypadek, ze silnik naprawdę się przegrzewał, pomogła wymiana chłodnicy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
charyy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:34
|
|
|
Witam ponownie, zakupilem termometr na allegro do 150 C i rozwiazalo problem i faktycznie to moze byc pamiec ale narazie wstrzymalem sie z zakupem nowej kostki, normalna temperatura podczas jazdy to 74 78 a przy postoju 80 85 (nie wiem jak ze skrzynia manualna), i mam ustawiona temperature max 85 i jak przekroczy to termometr mi bibczy mimo to bede nie oryginalnie zakladal wiatrak zeby zalaczal na 90 jakby cos "dmuchac na zimne" a termometr jes dokladny bo miezylem na sobie i mam 36,7 C
ps zapomnialem dodac ze od 85 do 77,8 skazowka jest na maxa (od pajero)a jak spadnie do 77 to zchodzi na nizej polowe czyli na norm, wiedz radze zakupic termometr podlaczyc i jezeli nie skoczy powyzej 85 a oryginalny miernik wskazuje na maxa to sie nie martwic, oby to bylo to |
_________________ neo |
Ostatnio zmieniony przez charyy 07-07-2009, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:36
|
|
|
Czyli poszukać przyczyny we wskaźniku?? |
|
|
|
 |
charyy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:42
|
|
|
termometr kosztuje 50 zl, zaczol bym od tego bo lepiej przetestowac czy naprawde sie nie grzeje |
_________________ neo |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:50
|
|
|
charyy napisał/a: | Witam ponownie, zakupilem termometr na allegro do 150 C i rozwiazalo problem i faktycznie to moze byc pamiec ale narazie wstrzymalem sie z zakupem nowej kostki, normalna temperatura podczas jazdy to 74 78 a przy postoju 80 85 (nie wiem jak ze skrzynia manualna), i mam ustawiona temperature max 85 i jak przekroczy to termometr mi bibczy mimo to bede nie oryginalnie zakladal wiatrak zeby zalaczal na 90 jakby cos "dmuchac na zimne" a termometr jes dokladny bo miezylem na sobie i mam 36,7 C
ps zapomnialem dodac ze od 85 do 77,8 skazowka jest na maxa (od pajero)a jak spadnie do 77 to zchodzi na nizej polowe czyli na norm, wiedz radze zakupic termometr podlaczyc i jezeli nie skoczy powyzej 85 a oryginalny miernik wskazuje na maxa to sie nie martwic, oby to bylo to |
Czyli na bank masz walniętą pamięć, nie zakładaj dodatkowego wentylatora bo silnik będzie nie dogrzany. lepiej zainwestuj (jak będziesz miał środki na ten cel) w pamięć. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 07-07-2009, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:50
|
|
|
Muszę najpierw termometr kupić. I będę musiał spróbować. Bo się pomysły już skończyły, co to może być. Jak się coś okaże to napiszę na forum. A na razie dziękuję za pomoc.
[ Dodano: 07-07-2009, 22:51 ]
zbyszekm2 napisał/a: | charyy napisał/a: | Witam ponownie, zakupilem termometr na allegro do 150 C i rozwiazalo problem i faktycznie to moze byc pamiec ale narazie wstrzymalem sie z zakupem nowej kostki, normalna temperatura podczas jazdy to 74 78 a przy postoju 80 85 (nie wiem jak ze skrzynia manualna), i mam ustawiona temperature max 85 i jak przekroczy to termometr mi bibczy mimo to bede nie oryginalnie zakladal wiatrak zeby zalaczal na 90 jakby cos "dmuchac na zimne" a termometr jes dokladny bo miezylem na sobie i mam 36,7 C
ps zapomnialem dodac ze od 85 do 77,8 skazowka jest na maxa (od pajero)a jak spadnie do 77 to zchodzi na nizej polowe czyli na norm, wiedz radze zakupic termometr podlaczyc i jezeli nie skoczy powyzej 85 a oryginalny miernik wskazuje na maxa to sie nie martwic, oby to bylo to |
Czyli na ban masz walniętą pamięć, nie zakładaj dodatkowego wentylatora bo silnik będzie nie dogrzany. lepiej zainwestuj (jak będziesz miał środki na ten cel) w pamięć. |
Proszę o wyjaśnienie co to jest ta pamięc. I mniej więcej ile to kosztuje?? |
|
|
|
 |
|
|