Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szalejący obrotomierz
Autor Wiadomość
mick 
Forumowicz

Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 75
Skąd: Wyszków
Wysłany: 22-07-2009, 08:51   szalejący obrotomierz

Witam co może być przyczyną i jak ją zwalczyć ,nierównej pracy obrotomierza tak jak by skakał , zacinał się , pokazywał zawyżoną wartość it
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2009, 09:08   

w opcji szukaj wpisz czyszczenie przepustnicy, wyswitli sie tobie conajmniej kilka przyczyn i rozwiazan.
 
 
mick 
Forumowicz

Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 75
Skąd: Wyszków
Wysłany: 22-07-2009, 09:13   

ale ty chyba myślisz o szalejących obrotach a ja pisze o szalejącym obrotomierzu - taki przeskakujący itp nie wiem jak to dokładnie opisać a co do obrotów to są raczej OK
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2009, 09:36   

mick napisał/a:
ale ty chyba myślisz o szalejących obrotach a ja pisze o szalejącym obrotomierzu


predkosciomierzu?
czy poprostu silnik rowno pracuje a wskazowka na obrotomierzu skacze?
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2009, 10:12   

czy może masz objaw jak u mnie...
Po uruchomieniu silnika jest ok. Wskazówka obrotomierza jest na 850, a po kilku km, na skrzyżowaniu na luzie spada na dolna kreskę i przy przyspieszaniu zamiast np. pokazywać 1800 obr. pokazuje 2500. Przy zmianie biegów momentalnie spada do zera i później skacze na 3000. Jest niestabilna i skacze w dużym zakresie.
Zauważyłem że w zimie dłużej wytrzymuje zanim zacznie "wariować". I gdy włączę ogrzewanie, to własnie się zaczyna. Teraz w lecie to nagminnie występuje. Czyli coś ma wspólnego ze wzrostem temp. pod deską rozdzielczą.
POzdr.
 
 
mick 
Forumowicz

Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 75
Skąd: Wyszków
Wysłany: 22-07-2009, 10:19   

objaw bardzo podobny jak nie identyczny jak ten z opisu JackD
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2009, 10:30   

mick napisał/a:
objaw bardzo podobny jak nie identyczny jak ten z opisu JackD


już czasem mnie jasna krew zalewa, bo nie mam pomysła gdzie szukać rozebrałem cały licznik czyściłem, sprawdzałem ścieżki drukowane, połaczenie kostek i nic.... kiszka.
POzdr.
 
 
mick 
Forumowicz

Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 75
Skąd: Wyszków
Wysłany: 22-07-2009, 14:00   

a może ma ktoś pomysł jak temu zaradzić ?
 
 
 
chmielu115 
Forumowicz

Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 104
Skąd: DZG (ZGORZELEC)
Wysłany: 22-07-2009, 19:26   

Witam ja mam to samo niekiedy jak włączę zapłon to wskazówka pokazuje 1000 obr.A jak odpalę silnik to pokazuje około 1800obr.choc silnik pracuje normalnie około 800. Mechanik powiedział że impuls do obrotomierza idzie z cewek zapłonowych, i może się tak robic bo mogę miec na przykład przebicie na przewodach :?
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 22-07-2009, 21:08   

UWAGA : Chmielu Twój mechanik ma 100 % ową rację - za szalejący obrotomierz odpowiadają właśnie te przewody wpinane do cewek !!!!! Wczoraj wymieniałem swiece , dzisiaj uporałem sie z wykręceniem ostatniej , która nie chciała do kosza na śmieci :D , wkręciłem nowe , przykręciłem cewki , odpalam silnik i ........ silnik na ucho ma ok 1500 obr/min , a obrotomierz pokazuje ok 600 , wyjechałem z garażu i ta sama historia obrotomierz przekłamuje o ok 1500 obr/min . Wku.... zatrzymałem się , zgasiłem silnik , poruszałem tymi przewodami , odpaliłem i obrotomierz pokazuje takie obroty z jakimi pracuje silnik . Gdzie kupić takie przewody , w serwisie pewnie majątek kosztują :shock:

[ Dodano: 23-07-2009, 14:23 ]
Pytałem w serwisie o cene tych przewodow , no wiec kosztuja 4900 zl , zamowilem dwie wiazki bo dobra cena jest :D , qu..... , powiem szczerze , że mialem rozne samochody , ale ceny w Mitsubishi to jakas totalna porazka jest :!: , nie wiem czy Oni cokolwiek sprzedaja w tych serwisach bo nikt o zdrowych zmyslach nie zaplaci takich pieniedzy jakie Oni wolaja za wszystko .
 
 
chmielu115 
Forumowicz

Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 104
Skąd: DZG (ZGORZELEC)
Wysłany: 23-07-2009, 19:18   

WITAM w takim razie biorę się za wymianę tych przewodów i zobaczymy czy pomoże.A co do serwisu to ja dziękuję za taką cenę to ja sobie drugie auto ANGOLA kupie POZDRAWIAM.
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 23-07-2009, 19:28   

Chmielu jak zlokalizujesz gdzie można kupic takie przewody ( nowe za normalną cene ) to daj znać , dzisiaj podzwoniłem trochę , ale Panowie chyba się nie orientują za bardzo w sklepach i jak mówię , że sa fajkocewki na każdą ze świec to mi proponują przewody wysokiego napięcia ( takie jakie są w 90 % benzyniaków ) i dziwią sie , że takowych tam nie ma skoro ich katalog mówi , że są :roll:
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 24-07-2009, 17:10   

Witam.
U kumpla było to samo, co prawda w innym aucie (też fajkocewki) ale objawy identyczne. Najpierw zaczął fiksować obrotomierz, a po miesiącu cewka padła. Wymienił cewkę, obrotomierz w dalszym ciągu wariacja, po dwóch tyg. znowu niby cewka zdechła. Jakiś elektryk złota rączka za stówkę przeszczepił mu wszystkie wiązki przewodów do cewek i do dnia dzisiejszego jest git.

Pozdro: ciniak
 
 
mick 
Forumowicz

Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 75
Skąd: Wyszków
Wysłany: 27-07-2009, 15:30   

scaniol czy to takie ?
http://moto.allegro.pl/it...ma_1_6_1_8.html
 
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-08-2009, 08:05   

U mnie jest to samo, tylko ja mam TD. Impuls na obrotomierz idzie z czujnika w alternatorze, tylko nie mam czasu, żeby to zrobić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.