szalejący obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
mick
Forumowicz
Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 75 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 22-07-2009, 08:51 szalejący obrotomierz
|
|
|
Witam co może być przyczyną i jak ją zwalczyć ,nierównej pracy obrotomierza tak jak by skakał , zacinał się , pokazywał zawyżoną wartość it |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2009, 09:08
|
|
|
w opcji szukaj wpisz czyszczenie przepustnicy, wyswitli sie tobie conajmniej kilka przyczyn i rozwiazan. |
|
|
|
 |
mick
Forumowicz
Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 75 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 22-07-2009, 09:13
|
|
|
ale ty chyba myślisz o szalejących obrotach a ja pisze o szalejącym obrotomierzu - taki przeskakujący itp nie wiem jak to dokładnie opisać a co do obrotów to są raczej OK |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2009, 09:36
|
|
|
mick napisał/a: | ale ty chyba myślisz o szalejących obrotach a ja pisze o szalejącym obrotomierzu |
predkosciomierzu?
czy poprostu silnik rowno pracuje a wskazowka na obrotomierzu skacze? |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2009, 10:12
|
|
|
czy może masz objaw jak u mnie...
Po uruchomieniu silnika jest ok. Wskazówka obrotomierza jest na 850, a po kilku km, na skrzyżowaniu na luzie spada na dolna kreskę i przy przyspieszaniu zamiast np. pokazywać 1800 obr. pokazuje 2500. Przy zmianie biegów momentalnie spada do zera i później skacze na 3000. Jest niestabilna i skacze w dużym zakresie.
Zauważyłem że w zimie dłużej wytrzymuje zanim zacznie "wariować". I gdy włączę ogrzewanie, to własnie się zaczyna. Teraz w lecie to nagminnie występuje. Czyli coś ma wspólnego ze wzrostem temp. pod deską rozdzielczą.
POzdr. |
|
|
|
 |
mick
Forumowicz
Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 75 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 22-07-2009, 10:19
|
|
|
objaw bardzo podobny jak nie identyczny jak ten z opisu JackD |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2009, 10:30
|
|
|
mick napisał/a: | objaw bardzo podobny jak nie identyczny jak ten z opisu JackD |
już czasem mnie jasna krew zalewa, bo nie mam pomysła gdzie szukać rozebrałem cały licznik czyściłem, sprawdzałem ścieżki drukowane, połaczenie kostek i nic.... kiszka.
POzdr. |
|
|
|
 |
mick
Forumowicz
Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 75 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 22-07-2009, 14:00
|
|
|
a może ma ktoś pomysł jak temu zaradzić ? |
|
|
|
 |
chmielu115
Forumowicz
Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 104 Skąd: DZG (ZGORZELEC)
|
Wysłany: 22-07-2009, 19:26
|
|
|
Witam ja mam to samo niekiedy jak włączę zapłon to wskazówka pokazuje 1000 obr.A jak odpalę silnik to pokazuje około 1800obr.choc silnik pracuje normalnie około 800. Mechanik powiedział że impuls do obrotomierza idzie z cewek zapłonowych, i może się tak robic bo mogę miec na przykład przebicie na przewodach |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 22-07-2009, 21:08
|
|
|
UWAGA : Chmielu Twój mechanik ma 100 % ową rację - za szalejący obrotomierz odpowiadają właśnie te przewody wpinane do cewek !!!!! Wczoraj wymieniałem swiece , dzisiaj uporałem sie z wykręceniem ostatniej , która nie chciała do kosza na śmieci , wkręciłem nowe , przykręciłem cewki , odpalam silnik i ........ silnik na ucho ma ok 1500 obr/min , a obrotomierz pokazuje ok 600 , wyjechałem z garażu i ta sama historia obrotomierz przekłamuje o ok 1500 obr/min . Wku.... zatrzymałem się , zgasiłem silnik , poruszałem tymi przewodami , odpaliłem i obrotomierz pokazuje takie obroty z jakimi pracuje silnik . Gdzie kupić takie przewody , w serwisie pewnie majątek kosztują
[ Dodano: 23-07-2009, 14:23 ]
Pytałem w serwisie o cene tych przewodow , no wiec kosztuja 4900 zl , zamowilem dwie wiazki bo dobra cena jest , qu..... , powiem szczerze , że mialem rozne samochody , ale ceny w Mitsubishi to jakas totalna porazka jest , nie wiem czy Oni cokolwiek sprzedaja w tych serwisach bo nikt o zdrowych zmyslach nie zaplaci takich pieniedzy jakie Oni wolaja za wszystko . |
|
|
|
 |
chmielu115
Forumowicz
Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 104 Skąd: DZG (ZGORZELEC)
|
Wysłany: 23-07-2009, 19:18
|
|
|
WITAM w takim razie biorę się za wymianę tych przewodów i zobaczymy czy pomoże.A co do serwisu to ja dziękuję za taką cenę to ja sobie drugie auto ANGOLA kupie POZDRAWIAM. |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 23-07-2009, 19:28
|
|
|
Chmielu jak zlokalizujesz gdzie można kupic takie przewody ( nowe za normalną cene ) to daj znać , dzisiaj podzwoniłem trochę , ale Panowie chyba się nie orientują za bardzo w sklepach i jak mówię , że sa fajkocewki na każdą ze świec to mi proponują przewody wysokiego napięcia ( takie jakie są w 90 % benzyniaków ) i dziwią sie , że takowych tam nie ma skoro ich katalog mówi , że są |
|
|
|
 |
ciniak
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 24-07-2009, 17:10
|
|
|
Witam.
U kumpla było to samo, co prawda w innym aucie (też fajkocewki) ale objawy identyczne. Najpierw zaczął fiksować obrotomierz, a po miesiącu cewka padła. Wymienił cewkę, obrotomierz w dalszym ciągu wariacja, po dwóch tyg. znowu niby cewka zdechła. Jakiś elektryk złota rączka za stówkę przeszczepił mu wszystkie wiązki przewodów do cewek i do dnia dzisiejszego jest git.
Pozdro: ciniak |
|
|
|
 |
mick
Forumowicz
Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 75 Skąd: Wyszków
|
|
|
|
 |
lppbgn
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 62 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-08-2009, 08:05
|
|
|
U mnie jest to samo, tylko ja mam TD. Impuls na obrotomierz idzie z czujnika w alternatorze, tylko nie mam czasu, żeby to zrobić |
|
|
|
 |
|