Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-08-2009, 17:48   Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85

Wczoraj około 21.30 dojechaliśmy do łodzi w celu dokonania zakupu. Bardzo dobrze zaplanowanego i świadomego zakupu w przeciwieństwie do poprzedniego Gala ;)

Zakup ten planowałem już od chyba 2 miesięcy jak któregoś razu zobaczyłem na allegro Galanta E33 z gazową instalacją sekwencyjną i klimatyzacją - tym spełnił dwa podstawowe warunki zmiany wozidła - co szczerze mówiąc sądziłem, że nie nastąpi nigdy.
W zasadzie pisząc zobaczyłem trochę przesadziłem, bo nie było zdjęć. Był tylko opis.
Wtedy nadal ten Galant pozostawał w sferze gdybań, ale postanowiłem zadzwonić do sprzedającego i jakoś udało nam się dogadać ;)
Potem pojechaliśmy z Koszmarkiem obejrzeć auto.
Było ciemno więc za dużo nie było widać. Widać było na pewno, że auto nie było bite - a przynajmniej nie w drastyczny sposób, kilka parkingowych farfocli, gdzieniegdzie ogniska korozji, ale do opanowania bez większego wysiłku.
Silnik mocno zaniedbany, jak już pisałem w "chce powiedzieć, że" przewody zapłonowe w 3 różnych kolorach, przebicia wszędzie gdzie się da, silnik tapla się w oleju - nie jakoś dramatycznie, ale jednak - ogólnie niezbyt przyjemny widok. Facet mówił, że nie oddawał mechanikom samochodu bo po prostu nie umieli nic zrobić porządnie. Musiał tylko oddać na wymianę uszczelki pod głowicą.
Generalnie nie napawało to zbytnim optymizmem. Ale przeszliśmy oglądać wnętrze. W miarę czyste, widać że zadbane i że przebieg jest oryginalny (262 tys). Kierownica w ogóle nie wytarta, fotele twardawe, aż za bardzo jak dla mnie. Wyposażenie.. tak właśnie, jest to to dlaczego się zdecydowałem na zakup tego auta. Pełna elektryka - szyby, lusterka, podgrzewane fotele, spryskiwacze reflektorów no i najważniejsze - klimatyzacja :D Co prawda ambitni mechanicy, prócz niedokręcenia podpory kolektora dolotowego nie dokręcili też napinacza klimy (alternatora z resztą też co się potem okazało), więc napinacz zginął po drodze wraz z paskiem.
Po oględzinach pojechaliśmy do domu kombinować pieniążki.

Minęło około 2 miesięcy - pojechaliśmy, obejrzeliśmy, kupiliśmy i wróciliśmy :D
Muszę powiedzieć, że jestem zadowolony, mimo tych wszystkich niedomagań jest to dla mnie rarytas - z wszelkimi dokumentami szwedzkimi (instrukcja, książka serwisowa, jakaś karta przynależności do jakiegoś klubu serwisowego czy coś), sprowadzony w 2005 roku, z roczną instalacją gazową sekwencyjną, niedużym (względnie) przebiegiem i zdrowymi blachami :>
W dniu zakupu okazało się, że:
-przegub zewnętrzny wyzionął ducha praktycznie
-elektryka silnika ma co najmniej 5 lat
-końcówki drążków kierowniczych uniemożliwiają identyfikacje co jeszcze stuka w zawieszeniu
Następnego dnia przy okazji przestawiania rozrządu na prawidłową pozycję okazało się, że:
Ambitni mechanicy w łodzi:
-Nie dokręcili łapy silnika od strony rozrządu i zgubili dwie śruby trzymające główną śrubę poduchy
-Zgubili chyba 3 śruby od obudowy rozrządu
-Nie dokręcili podpory kolektora dolotowego
-Urwali trzpień czujnika wspomagania
-Urwali kable od czujnika temperatury dwupinowego
-Urwali blaszkę od czujnika temperatury jednopinowego

Dziś poświęciłem mu chwilkę i sprawdziłem pasek rozrządu (prawie nówka). Okazało się, że to Gates i jako jedyny był zmieniony, napinacze prawdopodobnie nie ruszane w polsce tak jak i pasek balansowy, więc cały komplet rozrządu do wymiany będzie, przy robieniu głowicy mechanicy wymienili uszczelniacze zaworowe - zrobili to tak porządnie, że teraz auto kopci niesamowicie :( Sprawdziłem też jak wyglądają świece i kopułka
.
.
.
.

Nie wyglądają - mają z 5 lat więc raczej się do niczego nie nadają. Na razie pożyczyłem kabelki z kopułką z mojego starego Galanta, świece niebawem pewnie zmienię.
Z ciekawszych rzeczy jeszcze oczywiście tylne zaciski stoją (a przynajmniej lewy) a ręcznego nima.

Generalnie jest w nim sporo do zrobienia, ale nie ma tu nic czego bym nie dał rady zrobić :D
Teraz tylko pozostaje zbierać pieniążki na części i powymieniać w pierwszej kolejności końcówki drążków, rozrząd, filtry, olej, hamulce ... i co tam jeszcze w praniu wyjdzie :)














_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 09-06-2011, 08:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2009, 18:28   

Fajny - masz zabawkę na długie wieczory zimowe ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 12-08-2009, 18:35   

Fajny :)
Trochę czasu, roboty i Galant długo pojeździ jeszcze.

P.S.: Masz 2 rzeczy których ja nie mam :( Klime i Gaz.

Pozdrawiam :D
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-08-2009, 20:01   

Slawciu, nie przesadzaj. Gaz to sobie kup i załaduj do...zapalniczki a nie do E39A. :evil: Klimę zawsze można wykombinować za jakiś czas.
Maretzky85, ogólnie fajny tylko ten tył, HB :mrgreen: poza tym to super.
_________________

 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2009, 20:24   

Widzę, że rocznik'85 staje się co raz wygodniejszy vide klima :mrgreen:
Jednak jest to super sprawa :D

Szerokości i powodzenia w doprowadzaniu auta do ładu :)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2009, 23:12   

już się nie mogę doczekać mojego powrotu :) I wyjazdu na zlot nim ;)
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-08-2009, 23:23   

No niech sie sprawuje :D ... PS Sprawdzałes czy klima działa???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-08-2009, 06:58   

Jak już uruchomisz klimę to daj znać, będę miał z tysiąc pytań :P :D
Powodzenia w "reanimowaniu" samochodu. :)
_________________

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 07:28   

Hubeeert, do zimy to mam nadzieje, że większość będzie zrobiona :D

Slawciu, Klima i sekwencja to jedyne co mogło mnie skusić na zmianę samochodu :P
No i masz, trafiło się ;) Teraz trzeba robić, bo w swoim starym wszystko porobione i prowadzi się świetnie, a ten lata po całej drodze :P

Serek, mi zawsze się też podobały sedany, ale ten HB mnie uwiódł jakoś ;) Strasznie mi się podoba :D A ile miejsca z tyłu :>

Marcin-Krak, a pewnie, że tak :D

rosomak1983, po wciśnięciu przycisku od klimy przez chwilkę dmucha zimniejszym powietrzem, ale z racji braku napinacza i paska limy nie mogłem sprawdzić czy wszystko działa :P

Wook@sH, będę pamiętał :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 13-08-2009, 07:51   

to gratulacje Maretzky85, mam nadzieję że już będziesz z niego zadowolony ;)

gratuluje jeszcze raz i życze szybkiego doprowadzenia do idealnego stanu ;)
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-08-2009, 08:57   

Maretzky85, co możesz to ze starego poprzekładaj- no wiesz, po co kasę pchac ekstra...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 09:33   

Kibloo, jak mitsumaniak będzie kupował ode mnie (bo wystawiłem do działu sprzedam) to nie będę nic przekładać ;)
Jak ktoś z allegro się pokusi to się zobaczy, ale tak czy inaczej do przekładania to tam dużo niema :P

Ktoś wie czy półośki z przegubami da się przełożyć z E32 albo E34 ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 10:09   

Maro...gratulki, mogę się wypowiadać bo widziałem na żywca "Lodówkę" ;)
Sporo pracy, ale jak się już zrobi co jest do zrobienia, będzie pięknie :D
Powodzonka tam!
_________________
7,60/100
 
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-08-2009, 10:18   

no żartowałem przecież, sam bym tak nie zrobił nawet wrogowi...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 15:03   

Kibloo, wiem :D Tylko kontynuowałem myśl :D
Co do przekładania to przełożyłem już zapach, radio i chyba wezmę sobie termometr :>
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.