 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85 |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 17:48 Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85
|
|
|
Wczoraj około 21.30 dojechaliśmy do łodzi w celu dokonania zakupu. Bardzo dobrze zaplanowanego i świadomego zakupu w przeciwieństwie do poprzedniego Gala
Zakup ten planowałem już od chyba 2 miesięcy jak któregoś razu zobaczyłem na allegro Galanta E33 z gazową instalacją sekwencyjną i klimatyzacją - tym spełnił dwa podstawowe warunki zmiany wozidła - co szczerze mówiąc sądziłem, że nie nastąpi nigdy.
W zasadzie pisząc zobaczyłem trochę przesadziłem, bo nie było zdjęć. Był tylko opis.
Wtedy nadal ten Galant pozostawał w sferze gdybań, ale postanowiłem zadzwonić do sprzedającego i jakoś udało nam się dogadać
Potem pojechaliśmy z Koszmarkiem obejrzeć auto.
Było ciemno więc za dużo nie było widać. Widać było na pewno, że auto nie było bite - a przynajmniej nie w drastyczny sposób, kilka parkingowych farfocli, gdzieniegdzie ogniska korozji, ale do opanowania bez większego wysiłku.
Silnik mocno zaniedbany, jak już pisałem w "chce powiedzieć, że" przewody zapłonowe w 3 różnych kolorach, przebicia wszędzie gdzie się da, silnik tapla się w oleju - nie jakoś dramatycznie, ale jednak - ogólnie niezbyt przyjemny widok. Facet mówił, że nie oddawał mechanikom samochodu bo po prostu nie umieli nic zrobić porządnie. Musiał tylko oddać na wymianę uszczelki pod głowicą.
Generalnie nie napawało to zbytnim optymizmem. Ale przeszliśmy oglądać wnętrze. W miarę czyste, widać że zadbane i że przebieg jest oryginalny (262 tys). Kierownica w ogóle nie wytarta, fotele twardawe, aż za bardzo jak dla mnie. Wyposażenie.. tak właśnie, jest to to dlaczego się zdecydowałem na zakup tego auta. Pełna elektryka - szyby, lusterka, podgrzewane fotele, spryskiwacze reflektorów no i najważniejsze - klimatyzacja Co prawda ambitni mechanicy, prócz niedokręcenia podpory kolektora dolotowego nie dokręcili też napinacza klimy (alternatora z resztą też co się potem okazało), więc napinacz zginął po drodze wraz z paskiem.
Po oględzinach pojechaliśmy do domu kombinować pieniążki.
Minęło około 2 miesięcy - pojechaliśmy, obejrzeliśmy, kupiliśmy i wróciliśmy
Muszę powiedzieć, że jestem zadowolony, mimo tych wszystkich niedomagań jest to dla mnie rarytas - z wszelkimi dokumentami szwedzkimi (instrukcja, książka serwisowa, jakaś karta przynależności do jakiegoś klubu serwisowego czy coś), sprowadzony w 2005 roku, z roczną instalacją gazową sekwencyjną, niedużym (względnie) przebiegiem i zdrowymi blachami :>
W dniu zakupu okazało się, że:
-przegub zewnętrzny wyzionął ducha praktycznie
-elektryka silnika ma co najmniej 5 lat
-końcówki drążków kierowniczych uniemożliwiają identyfikacje co jeszcze stuka w zawieszeniu
Następnego dnia przy okazji przestawiania rozrządu na prawidłową pozycję okazało się, że:
Ambitni mechanicy w łodzi:
-Nie dokręcili łapy silnika od strony rozrządu i zgubili dwie śruby trzymające główną śrubę poduchy
-Zgubili chyba 3 śruby od obudowy rozrządu
-Nie dokręcili podpory kolektora dolotowego
-Urwali trzpień czujnika wspomagania
-Urwali kable od czujnika temperatury dwupinowego
-Urwali blaszkę od czujnika temperatury jednopinowego
Dziś poświęciłem mu chwilkę i sprawdziłem pasek rozrządu (prawie nówka). Okazało się, że to Gates i jako jedyny był zmieniony, napinacze prawdopodobnie nie ruszane w polsce tak jak i pasek balansowy, więc cały komplet rozrządu do wymiany będzie, przy robieniu głowicy mechanicy wymienili uszczelniacze zaworowe - zrobili to tak porządnie, że teraz auto kopci niesamowicie Sprawdziłem też jak wyglądają świece i kopułka
.
.
.
.
Nie wyglądają - mają z 5 lat więc raczej się do niczego nie nadają. Na razie pożyczyłem kabelki z kopułką z mojego starego Galanta, świece niebawem pewnie zmienię.
Z ciekawszych rzeczy jeszcze oczywiście tylne zaciski stoją (a przynajmniej lewy) a ręcznego nima.
Generalnie jest w nim sporo do zrobienia, ale nie ma tu nic czego bym nie dał rady zrobić
Teraz tylko pozostaje zbierać pieniążki na części i powymieniać w pierwszej kolejności końcówki drążków, rozrząd, filtry, olej, hamulce ... i co tam jeszcze w praniu wyjdzie
 |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 09-06-2011, 08:31, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 18:28
|
|
|
Fajny - masz zabawkę na długie wieczory zimowe |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Slawciu
Mitsumaniak
Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 69 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 12-08-2009, 18:35
|
|
|
Fajny
Trochę czasu, roboty i Galant długo pojeździ jeszcze.
P.S.: Masz 2 rzeczy których ja nie mam Klime i Gaz.
Pozdrawiam |
_________________ Mój Galant
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:01
|
|
|
Slawciu, nie przesadzaj. Gaz to sobie kup i załaduj do...zapalniczki a nie do E39A. Klimę zawsze można wykombinować za jakiś czas.
Maretzky85, ogólnie fajny tylko ten tył, HB poza tym to super. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:24
|
|
|
Widzę, że rocznik'85 staje się co raz wygodniejszy vide klima
Jednak jest to super sprawa
Szerokości i powodzenia w doprowadzaniu auta do ładu |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 23:12
|
|
|
już się nie mogę doczekać mojego powrotu I wyjazdu na zlot nim |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 12-08-2009, 23:23
|
|
|
No niech sie sprawuje ... PS Sprawdzałes czy klima działa??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13-08-2009, 06:58
|
|
|
Jak już uruchomisz klimę to daj znać, będę miał z tysiąc pytań
Powodzenia w "reanimowaniu" samochodu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-08-2009, 07:28
|
|
|
Hubeeert, do zimy to mam nadzieje, że większość będzie zrobiona
Slawciu, Klima i sekwencja to jedyne co mogło mnie skusić na zmianę samochodu
No i masz, trafiło się Teraz trzeba robić, bo w swoim starym wszystko porobione i prowadzi się świetnie, a ten lata po całej drodze
Serek, mi zawsze się też podobały sedany, ale ten HB mnie uwiódł jakoś Strasznie mi się podoba A ile miejsca z tyłu :>
Marcin-Krak, a pewnie, że tak
rosomak1983, po wciśnięciu przycisku od klimy przez chwilkę dmucha zimniejszym powietrzem, ale z racji braku napinacza i paska limy nie mogłem sprawdzić czy wszystko działa
Wook@sH, będę pamiętał |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 13-08-2009, 07:51
|
|
|
to gratulacje Maretzky85, mam nadzieję że już będziesz z niego zadowolony
gratuluje jeszcze raz i życze szybkiego doprowadzenia do idealnego stanu |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2009, 08:57
|
|
|
Maretzky85, co możesz to ze starego poprzekładaj- no wiesz, po co kasę pchac ekstra...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-08-2009, 09:33
|
|
|
Kibloo, jak mitsumaniak będzie kupował ode mnie (bo wystawiłem do działu sprzedam) to nie będę nic przekładać
Jak ktoś z allegro się pokusi to się zobaczy, ale tak czy inaczej do przekładania to tam dużo niema
Ktoś wie czy półośki z przegubami da się przełożyć z E32 albo E34 ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2009, 10:09
|
|
|
Maro...gratulki, mogę się wypowiadać bo widziałem na żywca "Lodówkę"
Sporo pracy, ale jak się już zrobi co jest do zrobienia, będzie pięknie
Powodzonka tam! |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2009, 10:18
|
|
|
no żartowałem przecież, sam bym tak nie zrobił nawet wrogowi...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-08-2009, 15:03
|
|
|
Kibloo, wiem Tylko kontynuowałem myśl
Co do przekładania to przełożyłem już zapach, radio i chyba wezmę sobie termometr :> |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|
|