Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Zbieżność kół i pochylenie koła w EA
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-08-2009, 15:17   [EAxx] Zbieżność kół i pochylenie koła w EA

Dzięki uprzejmości Renaty (czekoladka_1981) wrzucam poniższe wartości dla galanta EA:

Może się przydać Galant EA:



Będzie link w bibliotece.
 
 
wasiu89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 04-09-2011, 00:38   

a może ktoś mi powiedzieć jak się ustawia zbieżność na tylnych kołach w sedanie?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-09-2011, 00:40   

Na wahaczach ze sworzniem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wasiu89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 04-09-2011, 18:33   

Dzięki;)
 
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 11-09-2016, 23:53   

edit
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
elmer 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5A 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 16-10-2016, 08:05   

A ja mam pytanie czy w EA5A (Ga;lant sedan 1998rok) jest możliwość regulacji pochylenia kół tylnego zawieszenia. Chodzi mi o pozytyw i negatyw.
_________________
EA5A 6A13 LPG
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-10-2016, 08:11   

Fabrycznie nie ma takiego sposobu, ale można to robić poprzez odsadzanie górneo wahacza podkładkami (spotyka się takie podkładki w zestawach spręzyn Eibach) - wszystko zalezy od tego jaka rozbieżność jest poza tolerancją
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
leszek738 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-08-2018, 10:41   

Witam!
Przepraszam za odgrzanie tematu, ale mam problem. Galant 2.5 1997r, wymienione całe zawieszenie z tyłu (poza zwrotnicami) oraz sanki (pogięły się przy demontażu wahaczy i zgniły). Dodatkowo wymienione amortyzatory (sprężyny stare).
Po wymianie nie można ustawić poprawnie zbieżności, koła cały czas są zbieżne (jedno 0,5, drugie 0,8 stopnia) oraz kąt pochylenia kół: jedno ma lekki pozytyw (górą wystaje), jerst prawie pionowo, drugie natomiast ma mocny negatyw (dołem wystaje o jakieś 4cm względem góry).
Czy możliwe żebym przypadkiem jakoś krzywo przykręcił wózek? Czy mogę go poluzować i przestawić? albo czy można go wymontować i z otworów na śruby zrobić "lamelki regulacyjne" bez zmniejszenia bezpieczeństwa?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-08-2018, 13:17   

Co za wahacze kupiłeś ? Może warto sprawdzić wymiary ?
_________________

 
 
 
apple1910 
Mitsumaniak

Auto: Galant99 2,5 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 25-08-2018, 17:51   Zbieżność

Tak jak wyżej kolega napisał sprawdź wahacze proste mimośrodowe ,bo często są różnice w długości ja miałem ok 3 cm do ori.
_________________
JABKO
 
 
leszek738 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-08-2018, 18:55   

Wahacze wszystkie posprawdzałem ze starymi (2 wycięte lisem więc nie nadają się do regeneracji), zamieniałem wszystkie po kolei miejscami, niestety bez zmian, więc to nie długość wahaczy.
Czy możliwy jest przypadkowy krzywy montaż wózka i czy mogę go przestawić? Aktualnie koła zamiast tak / \ stoją tak | \, z tym ze to pochylone ma z 3-4 stopnie pochyłu (wyliczyłem w przybliżeniu, że 1 stopień pochyłu to około 10,4mm różnicy pomiędzy dołem a górą opony (przy oponach 225x45r17)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-08-2018, 19:21   

Wózek nie ma aż tak dużej tolerancji na otworach aby wprowadzic znaczną zmianę,
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
leszek738 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-08-2018, 19:43   

A jak widzielibyście takie rozwiązanie: demontaż wózka, rozwiercenie otworów na szpilki z okrągłych na jajowate i w ten sposób wyregulowanie i dokręcenie? Nie będzie się toto przesuwać później podczas jazdy? Jak odkręcałem śruby to trzymały dość mocno, wózek też był "przyklejony" na pył i brud do karoserii, więc chyba takie rozwiązanie dałoby radę?
Wiem, że to trochę "drutowanie", ale ciężko obecnie gdzieś znaleźć wózek w dobrym stanie...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-08-2018, 20:14   

Bez sensu, w miejscach montazu wózek ma usztywnione mocowania, problemu bym sie doszukiwał w kiepskiej jakosci wahaczach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-08-2018, 20:21   

Kiepskiej jakości wahacze albo zagięty/złamany wahacz górny z powodu korozji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.