Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Manual wymiana klocków hamulcowych Lancer/Colt
Autor Wiadomość
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23-09-2009, 15:23   Manual wymiana klocków hamulcowych Lancer/Colt

Wymiana klocków jest sprawą banalną i w zasadzie każdy może to zrobić na własną rękę bez większych problemów. Dla tych którzy się tego obawiają poniższy manual.

Zdjęcia tyczą się Lancera CK z 1998r., ale myślę, że bardzo podobnie jeśli nie identycznie będzie sprawa wyglądała w dwóch poprzednich generacjach, a więc w modelach Colt/Lancer C5/C6 oraz CA/CB.

1. Potrzebne nam będą narzędzia:
- lewarek i klucz do kół,
- grzechotka i 2 klucze nasadowe 14 i 17
- klucz typu żaba
- strzykawka
- może się przydać śrubokręt płaski


2. Podnosimy autko i zdejmujemy koło, a następnie skręcamy kierownicę na maksa w prawo jeśli robimy przy prawym kole lub w lewo jeśli przy lewym, tak aby mieć łatwiejszy dostęp do śrub mocujących zacisk:


3. Odkręcamy i wyjmujemy śruby mocujące zacisk, a następnie zdejmujemy sam zacisk


4. Teraz mamy świetny dostęp do zużytych klocków i wyjmujemy je:



5. Przygotowujemy sobie nowe klocki i zakładamy je. Należy paniętać o blaszkach, które za jakieś 30-40 tyś. km przypomną nam metalicznym dźwiękiem że nasze klocki się już kończą:



6. Ponieważ nowe klocki mają dużo grubszą okładzine niż te zużyte, aby założyć zacisk musimy wcisnąć cylinderek. Bardzo wygodnie można to zrobić np. żabą. Należy przy tym pamiętać aby odkręcić wcześniej pod maską zbiorniczek płynu hamulcowego i kontrolować jego poziom. Wciskanie cylinderka spowoduje że podniesie się jego poziom, a jeśli zrobimy to w obu kołach, to z pewnością będzie go więcej niż MAX.



7. Przykręzamy śruby mocujące zacisk, zakładamy koło, deptamy kilka razy na pedał hamulca i gotowe.
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-10-2011, 18:48   

Poległem z blaszkami, jak to wyjąć, podważyć, odgiąć. Nie chciałem połamać więc sobie darowałem, ale z chęcią powtórzę operację.
Z jakim momentem dokręcić śruby zacisku?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.