[EAxx] Brak nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
Fazi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 automat 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 8 Skąd: Łdz
|
Wysłany: 06-10-2009, 12:23 [EAxx] Brak nawiewu
|
|
|
Witam mam problem taki jak w temacie...włączam nawiew lub klimę i nic nie leci:(co może być przyczyną?dodam również, że już raz tak mi się stało ale po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróciło do normy. Teraz jakoś nie chce z góry dzięki za pomoc pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maroon
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: Czarne
|
Wysłany: 06-10-2009, 12:31
|
|
|
Możliwe że padła dmuchawa.. |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2009, 14:07
|
|
|
maroon, Bardzo inteligentna odpowiedz ...
Fazi, Sprobuj wyciagnac pokretla przeczyscic styki, sprawdz bezpieczniki moze akurat sie spalil. A czy wczesniej dzialaly ci wszystkie predkosci nawiewu ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-10-2009, 16:43
|
|
|
Wyglada z tego co piszesz ze jak czasami potrafi sie wlaczyc to ja bym obstawil przekaznik nawiewu, mogl sie zawiesic, podmien przekazniki w puszce, od nawiewu i podgrzewania szyby powinny miec te same parametry i zobaczysz czy zmieni sie cos, jezeli zadziala i bedzie ok to kup przekaznik nowy, a jezeli to nie da efektu to moga byc zimne luty w silniczku nawiewu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2009, 18:46
|
|
|
Odepnij kostkę od silnika dmuchawy i sprawdź czy jest na pinach napięcie po uruchomieniu nawiewów. Jezeli nie to sprawdź przekaźnik czy pozałączeniu nawiewu przekaźnik reaguje. To tak na początek. |
|
|
|
 |
Fazi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 automat 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 8 Skąd: Łdz
|
Wysłany: 06-10-2009, 19:07
|
|
|
Nie mam teraz czasu bo pracuje całymi dniami ale zajmę się tym w weekend...dziękówa za wskazówki...wcześniej działały mi wszystkie prędkości nawiewu Miziek...Dziwi mnie tylko, że po włączeniu nawiewu czy klimy na wyświetlaczu pokazuje się siła nawiewu temperatura itd jednak nic nie działa jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł proszę o poradę pozdrawiam;) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-10-2009, 09:40
|
|
|
Fazi, a może skończyły się szczotki? Jeśli nir to coś musi nie łączyć w podłączeniu silnika... Dopóki nie sprawdzisz czy dochodzi napięcie do silnika, nic więcej nie można powiedzieć, co najwyżej pogdybać, bo przyczyn może być mnóstwo.
Nie wiem czy w tym układzie jest w ogóle przekaźnik z bimetalem, czy nie ma czegoś podobnego do tyrystora przy wentylatorze. W końcu climatronik podaje różne napięcia... |
|
|
|
 |
shred1
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-07-2010, 14:35
|
|
|
Witam
Mam identyczny problem jak w na początku tematu. Pewnego razu nawiew po prostu przestał dmuchać, po jakimś czasie wszystko wróciło do normy, a teraz siadło na amen. Mój Gal to 2.0 136KM, klimatronik. Sprawdziłem następujące rzeczy: panel klimatronika - po podpięciu drugiego bez zmian, bezpiecznik w porządku, zamieniałem miejscami przekaźniki od szyby - brak reakcji. Na koniec najciekawsze - odpiąłem zasilanie silnika wentylatora i pomierzyłem napięcia - przy wyłączonym miernik pokazuje 12V przy wyższych prędkościach (podczas zmian na panelu klimatronika) napięcie spada do ok. 9V przy najwyższym ustawieniu. Silnik wentylatora oczywiście ani drgnie.
Błagam o pomoc - po ostatnich pomiarach kompletnie zgłupiałem i już nie wiem co mam zrobić. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-07-2010, 14:38
|
|
|
shred1, nie wiem jak konkretnie jest sterowana dmuchawa, ale domyślam się, że podobnie jak wentylator chłodnicy. Przez Tyrystor. Na wejściu podane jest napiećie 12V z aku, a napiecie z panelu klimatronika wysterowuje tyrystor. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-07-2010, 15:01
|
|
|
shred1, może skonczyły się szczotki wentylatora dmuchawy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 08-07-2010, 16:54
|
|
|
robertdg napisał/a: | może skonczyły się szczotki wentylatora dmuchawy | może wtyczka nie łączy... może kabel zasilający się przetarł. Jeśli prąd jest na wtyczce, wymontuj i podepnij dmuchawę pod 12V (akku lub prostownik), jeśli chodzi to szukaj dalej (patrz wypowiedż Owczar'a,). |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
shred1
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-07-2010, 22:02
|
|
|
Podłączyłem wentylator do akumulatora i chodzi bez zarzutu. Więc pewnie wina leży po stronie tyrystora - napięcie które widać na zaciskach silnika prawdopodobnie pochodzi bezpośrednio z panelu klimatronika - zwłaszcza, że 12V podawane jest w położeniu odpowiadającym wyłączonemu nawiewowi. Ma ktoś pojęcie gdzie może znajdować się ten tyrysor? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-07-2010, 22:07
|
|
|
shred1, a sprawdzales czy pod wplywem wibracji takze działa normalnie, albo czy jak pochodzi kilka minut takze dziala normalnie, bo w innym aucie mialem dokladnie to samo, juz chcialem kupowac nowy sterownik, ale postanowilem dokladniej posprawdzac wentylator dmuchawy i wyszlo na to ze to jego wina, przyczyny padania sterownikow sa rzadkie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
shred1
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-07-2010, 23:19
|
|
|
Wentylator jest sprawny... Objawy były dziwne, po prostu w pewnym momencie przestało dmuchać, potem wróciło do normy po czym padło na amen. Dziwne są również te napięcia na wtyczce wentylatora - miernik je pokazuje ale silnik nie kręci. |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 09-07-2010, 10:53
|
|
|
shred1 napisał/a: | miernik je pokazuje ale silnik nie kręci. | brak przejścia prądu, sprawdź opory przewodów zasilających silnik dmuchawy. Może także dochodzić do zaniku prądu na wtyczce po obciążeniu, (tzn jego wartość zanika lub spada tak nisko, że nie potrafi zakręcić silnikiem). |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
|