Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Brak nawiewu
Autor Wiadomość
Fazi 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 v6 automat 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Łdz
Wysłany: 06-10-2009, 12:23   [EAxx] Brak nawiewu

Witam mam problem taki jak w temacie...włączam nawiew lub klimę i nic nie leci:(co może być przyczyną?dodam również, że już raz tak mi się stało ale po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróciło do normy. Teraz jakoś nie chce :? z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maroon 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: Czarne
Wysłany: 06-10-2009, 12:31   

Możliwe że padła dmuchawa..
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2009, 14:07   

maroon, Bardzo inteligentna odpowiedz ... :?
Fazi, Sprobuj wyciagnac pokretla przeczyscic styki, sprawdz bezpieczniki moze akurat sie spalil. A czy wczesniej dzialaly ci wszystkie predkosci nawiewu ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-10-2009, 16:43   

Wyglada z tego co piszesz ze jak czasami potrafi sie wlaczyc to ja bym obstawil przekaznik nawiewu, mogl sie zawiesic, podmien przekazniki w puszce, od nawiewu i podgrzewania szyby powinny miec te same parametry i zobaczysz czy zmieni sie cos, jezeli zadziala i bedzie ok to kup przekaznik nowy, a jezeli to nie da efektu to moga byc zimne luty w silniczku nawiewu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2009, 18:46   

Odepnij kostkę od silnika dmuchawy i sprawdź czy jest na pinach napięcie po uruchomieniu nawiewów. Jezeli nie to sprawdź przekaźnik czy pozałączeniu nawiewu przekaźnik reaguje. To tak na początek.
 
 
Fazi 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 v6 automat 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Łdz
Wysłany: 06-10-2009, 19:07   

Nie mam teraz czasu bo pracuje całymi dniami ale zajmę się tym w weekend...dziękówa za wskazówki...wcześniej działały mi wszystkie prędkości nawiewu Miziek...Dziwi mnie tylko, że po włączeniu nawiewu czy klimy na wyświetlaczu pokazuje się siła nawiewu temperatura itd jednak nic nie działa :? jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł proszę o poradę pozdrawiam;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-10-2009, 09:40   

Fazi, a może skończyły się szczotki? Jeśli nir to coś musi nie łączyć w podłączeniu silnika... Dopóki nie sprawdzisz czy dochodzi napięcie do silnika, nic więcej nie można powiedzieć, co najwyżej pogdybać, bo przyczyn może być mnóstwo.

Nie wiem czy w tym układzie jest w ogóle przekaźnik z bimetalem, czy nie ma czegoś podobnego do tyrystora przy wentylatorze. W końcu climatronik podaje różne napięcia...
 
 
shred1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-07-2010, 14:35   

Witam

Mam identyczny problem jak w na początku tematu. Pewnego razu nawiew po prostu przestał dmuchać, po jakimś czasie wszystko wróciło do normy, a teraz siadło na amen. Mój Gal to 2.0 136KM, klimatronik. Sprawdziłem następujące rzeczy: panel klimatronika - po podpięciu drugiego bez zmian, bezpiecznik w porządku, zamieniałem miejscami przekaźniki od szyby - brak reakcji. Na koniec najciekawsze - odpiąłem zasilanie silnika wentylatora i pomierzyłem napięcia - przy wyłączonym miernik pokazuje 12V przy wyższych prędkościach (podczas zmian na panelu klimatronika) napięcie spada do ok. 9V przy najwyższym ustawieniu. Silnik wentylatora oczywiście ani drgnie.
Błagam o pomoc - po ostatnich pomiarach kompletnie zgłupiałem i już nie wiem co mam zrobić.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-07-2010, 14:38   

shred1, nie wiem jak konkretnie jest sterowana dmuchawa, ale domyślam się, że podobnie jak wentylator chłodnicy. Przez Tyrystor. Na wejściu podane jest napiećie 12V z aku, a napiecie z panelu klimatronika wysterowuje tyrystor.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2010, 15:01   

shred1, może skonczyły się szczotki wentylatora dmuchawy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 08-07-2010, 16:54   

robertdg napisał/a:
może skonczyły się szczotki wentylatora dmuchawy
może wtyczka nie łączy... może kabel zasilający się przetarł. Jeśli prąd jest na wtyczce, wymontuj i podepnij dmuchawę pod 12V (akku lub prostownik), jeśli chodzi to szukaj dalej (patrz wypowiedż Owczar'a,).
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
shred1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-07-2010, 22:02   

Podłączyłem wentylator do akumulatora i chodzi bez zarzutu. Więc pewnie wina leży po stronie tyrystora - napięcie które widać na zaciskach silnika prawdopodobnie pochodzi bezpośrednio z panelu klimatronika - zwłaszcza, że 12V podawane jest w położeniu odpowiadającym wyłączonemu nawiewowi. Ma ktoś pojęcie gdzie może znajdować się ten tyrysor?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2010, 22:07   

shred1, a sprawdzales czy pod wplywem wibracji takze działa normalnie, albo czy jak pochodzi kilka minut takze dziala normalnie, bo w innym aucie mialem dokladnie to samo, juz chcialem kupowac nowy sterownik, ale postanowilem dokladniej posprawdzac wentylator dmuchawy i wyszlo na to ze to jego wina, przyczyny padania sterownikow sa rzadkie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
shred1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-07-2010, 23:19   

Wentylator jest sprawny... Objawy były dziwne, po prostu w pewnym momencie przestało dmuchać, potem wróciło do normy po czym padło na amen. Dziwne są również te napięcia na wtyczce wentylatora - miernik je pokazuje ale silnik nie kręci.
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 09-07-2010, 10:53   

shred1 napisał/a:
miernik je pokazuje ale silnik nie kręci.
brak przejścia prądu, sprawdź opory przewodów zasilających silnik dmuchawy. Może także dochodzić do zaniku prądu na wtyczce po obciążeniu, (tzn jego wartość zanika lub spada tak nisko, że nie potrafi zakręcić silnikiem).
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.